Help mijn jongens zijn compleet losgeslagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Gwen81, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het blijft toch jammer hè van die gebruiksaanwijzing.
    Maar fijn dat je voor je zoon goede hulp hebt kunnen krijgen.
    Het is wat je zegt, je moet het maar net weten ja..
    Gelukkig is er idd hulp want soms is de oplossing niet eens zo moeilijk maar je moet er maar opkomen. Ik noem een beloningsysteem.;):D

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja het was misschien een rare vraag, maar juist omdat je vriend steeds wel en niet in beeld is voor de kids,vroeg ik me dat af.
    omdat je babytje ook nog maar zo klein is, zou je eigenlijk`verwachten dat de vader gewoon bij jou huis woont..

nouja vaag verhaal geworden kan het niet zo goed uitleggen,maar ik hoop dat je me snapt!

ik hoop dat je een gezellig weekend heb met je jongens...

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Jeetje wat heftig!

Doen ze dit niet om aandacht te trekken? Een kleine is voor hun natuurlijk ook allemaal nieuw...en het betekend minder aandacht voor hun.

Mijn advies is, om niet teveel in een negatieve spiraal te blijven hangen. Dit werkt namelijk enorm averechts. Blijf ze positief benaderen!

4. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een tip over het beloningssysteem (van een juf die regelmatig ´moeilijke´ kinderen in de klas heeft gehad):
    beloon alleen het goede gedrag dmv stickers of tekeningetjes (zonnetjes, bolletjes etc), ga geen beloningen afpakken als het kind zich niet aan de afspraak houdt. Als je stickers van een kaart gaat halen als het kind zich niet aan de afspraak houdt, dan zal het kind gigantisch frustreren en kunnen situaties escaleren.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Wat knap dat je er iets aan wilt doen!
    Dit is namelijk al de eerste stap.

Ik denk inderdaad dat een beloningssyteem erg goed kan werken.
    Verder inderdaad erg duidelijk zijn, streng zijn, en wees niet bang om te straffen.
    Zoek verder professionele hulp.
    De instantie's Mee en Acare zijn erg goed in onze provincie.

Verder vraag ik mij af wat voor effect de rol van de vader heeft op de kinderen.
    Het is voor hun ook erg slecht dat hij maar binnen wandeld wanneer het hem uitkomt, zover ik begrijp is hij geen stabiele factor in jullie leven.
    Dit is niet goed voor de kinderen...maar meid...jij bent toch ook zoveel meer waard dan dat!!!
    Je bent het waard om een liefdevolle, steunde partner te hebben.
    Wat heb je nu aan deze vent?

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    jee meid, wat een ellende zeg, hoop dat je het weekend zo een beetje doorkomt en je snel hulp krijgt, dit kan je beter samen doen met een hulpinstantie die bij jullie past. Een beloningssysteem is idd een hele goede en ook s'morgens met de jongens de dag doornemen zo dat ze weten waar ze aan toe zijn is heel goed..
    En doordat het nu erger is dan voor de baby er was is echt normaal(hebben veel kids last van en al helemaal een kindje met adhd), het is natuurlijk voor hun een grote verandering, ook al probeer je alles te doen met ze voordat de baby er was. Dit heeft gewoon ook weer tijd nodig. En ik geloof dat je op de goede weg zit door ze structuur te geven. Maar normaals ze moeten weten wat ze die dag te wachten staat zodat ze geen veranderingen krijgen, dat maakt ze van slag.
    hebben de jongens iets waar ze helemaal dol op zijn? gamen, vissen etc. mischien kun je ze daar mee pakken?
    Mijn oudste heeft pdd-nos en adhd en ik heb eindelijk zijn zwakke punt gevonden, hij heeft een hekel aan vroeg naar bed gaan en ik kan hem daar dus mee pakken..:D

maar goed, verder weet je het allemaal wel hihi..nu nog wachten op de juiste instelling met de juiste tips en eventueel in combinatie met medicijnen. ze schrijven deze juist voor bij dit soort kinderen om later niet in de problemen te komen. Snap best dat je er wat terughoudend in bent, het is dan ook niet niks.

heel veel sterkte

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ik snap nu je gedachtengang. De meeste mensen die een gezin hebben en een baby krijgen wonen idd samen. Wij niet, dat is wel een beetje afwijkend ja, dus snap je vraag nu.
    Vandaag gaat tot nu heel goed, leuke dag en de jongens zijn vrij rustig. Morgen naar het bos dus ik denk dat ik het weekend wel overleef nu!:D

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb je gelijk in en dat kan ik mij persoonlijk ook wel voorstellen. Ik zou ook gefrustreerd raken als het weer afgepakt zou worden. Dus dat ga ik zeker ook niet doen. Verdiend= verdiend.

9. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het met je eens hoor. Het brengt onbewust toch onrust, ookal zijn van hun vader niet anders gewend.
    Zeker voor een kind met adhd zijn dit soort onverwachte dingen, niet handig.
    Ik weet dat hier wat mee moet maar vind dat heel moeilijk.
    Want ik heb idd weinig aan hem.

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Eliesja
    Hier hebben de jongens een grote liefde voor de wii;):D
    Dus ja die gebruik ik soms ook als inzet.
    Goed gedrag= wii spelen
    En wat je zegt over van tevoren de dag doornemen, is heel herkenbaar en doe ik idd ook. En soms bv tussen de middag herhaal ik het voor de jongste nog een keer hoe de rest van de dag nog gaat verlopen.
    Over medicatie, tja ik vind dit best moeilijk. Hij is nog maar net 6 jaar en ik heb het idee, als ik eenmaal begin zit hij er voor de rest van zijn leven aan vast. Wat natuurlijk niet eens zo hoeft te zijn maar dat zit vast in mijn hoofd. Ik wil dan bv liever met beloningsystemen werken, of picto's. Maar hoelang kan ik dat nog doen hè. Soms denk ik ook weleens misschien doe ik hem juist te kort door hem geen medicatie te geven. Het is allemaal best dubbel want het blijven best heftige medicijnen. Maar ik wil toch gaan overleggen met accare, waar hij gediagnostiseerd is, wat nu de beste keus voor hem zal zijn.

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey Gwen,

Ik zie dat je al veel bruikbare adviezen hebt gehad en kan alleen maar beamen wat er al wordt gezegd.
    Zeker gezien de diagnose van je zoon kan MEE je goed ondersteunen bij het zoeken en geven van de juiste hulp.
    Ook bureau jeugdzorg kent goed de weg. En nee, zij zijn niet alleen van de voogdij en ots zoals veel mensen denken.

Ik werk zelf ook met Triple-P en ben er erg enthousiast over. Het komt in eerste instantie een beetje kneuterig over, maar ik heb echt goede resultaten geboekt. Met name bij kinderen met een beperking of gedragsprobleem.

Ik wil je alleen nog zeggen dat ik je een stoere moeder vindt! Je zou je pas moeten schamen als je GEEN hulp inschakelt!
    Ga zo door meid! En als je vragen hebt, je mag altijd PB-en!

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ben dan wel nieuwgierig hoe jij dat daarna hebt aangepakt? heb je het ze zelf laten opruimen?? denk dat je echt een te lieve moeder bent en ze een loopje met je nemen!

13. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hee meid,

Tips heb je inmiddels wel genoeg gehad denk ik zo... en het gaat gelukkig ook al een stuk beter. Wil je dus alleen ff een gigantisch hart onder de riem steken! Je hebt het hartstikke zwaar, maar doet er alles aan je er zo goed mogelijk doorheen te slaan (en dat gaat je, ook al is je gevoel af en toe anders, naar mijn mening meer dan prima af!)

En wat je relatie betreft kan ik alleen maar zeggen: neem geen beslissingen waar je (nog) niet aan toe bent. Zoals ik het hier lees hoop ik voor je dat je ooit gaat zien dat je meer verdient dan je nu hebt, maar het is en blijft aan jou om hier een keuze in te maken.

Succes!!

14. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Wilde al Triple-P noemen, maar ging het topic doorlezen en zag dat dat al genoemd was. Ik vind het heel goed van je dat je zelf aangeeft hulp nodig te hebben. Daar zijn ze voor! Ik zit in het onderwijs en je moest eens weten hoeveel mensen er ontkennen dat het niet goed gaat thuis!

Deel Deze Pagina