Help! Mijn kind eet en drinkt nooit fruit

Discussion in 'Voeding' started by Mary1981, Oct 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Toen dochterlief nog klein was at ze veel fruit. Praktisch alle soorten gingen er moeiteloos in. Totdat ze anderhalf was. Nu eet ze af en toe een banaan. Maar de rest weigert ze permanent. Ik heb nog even gedacht dat ze er vanzelf overheen zou groeien, maar tot dusver is dat niet het geval. Ook drinkt ze uitsluitend warme melk en water. De rest lust ze echt niet. Dus compensatie met verse jus, diksap oid lukt niet.

Ik ben bang voor een vitaminetekort want ook vitaminetabletjes, vloeibare vitamines (door melk of yoghurt), fruitkwark of fruityoghurt (zelfs Danoontjes en andere kindertoetjes); ze weigert. Dit geldt overigens ook voor snoepjes, koekjes of iets anders waar ook maar op een of andere manier een fruitsmaak aanzit.

Warme groentes gaan redelijk, rauwe groentes krijg ik er ook niet in.

Wij eten en drinken behoorlijk veel fruit en groenten. Opmerkelijk is dat ze wel vaak om een druif of stukje appel ofzo vraagt als ik het eet (en die krijgt ze dan ook), maar ze eet het nooit op. Dit geldt ook voor als andere kindjes fruit eten.

Dit duurt dus nu al zo'n anderhalf jaar en ik weet echt niet hoe ik dit (het liefst een beetje kindvriendelijk) moet oplossen.

Ik hoop er eigenlijk een beetje op dat als mijn jongste straks begint met hapjes ze daar in mee gaat doen, maar betwijfel het. Bij mijn vriend in de fam zitten ook fruitweigeraars al vanaf jonge leeftijd. Maar goed, zij compenseren dit met vitaminepilletjes en drankjes.

Kortom: is er iemand die dit herkent en heeft opgelost?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    ik herken het niet, maar misschien een idee om fruit aan een sateprikker te spiesen? misschien dat het dan interessant wordt voor haar om toch te eten?

smoothie maken van fruit? eventueel met yoghurt

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier net andersom.
    Aiden is gek op fruit, maar weigert alle vormen van groente.

Ter compensatie krijgt hij nu vloeibare vitamines van Davitamon.
    Doen we door zijn diksap.

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!
    Hier lust hij vitaminepilletjes ook, dus dat scheelt. Wist niet dat er ook vloeibare multivitamines bestaan, ga ik onthouden.

Aan TS: heb je ook al fruitsoorten geprobeerd die je dochter niet kent? En het dan anders geven qua vorm dan je normaal met fruit doet?

Of appeltjes/peer drogen in de oven?

Lastig hoor! Hier krijg ik bij zoon er soms nog wel een fruit-groentesapje in dus dan krijgt hij nog wat extra vitamines binnen.

Share This Page