poepluiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girly, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    Hallo
    Wat ik graag wil weten is hoeveel poepluiers jullie beebjes hebben per dag :)
    Ik geef flesoeding en dacht dat ze dan elke dag wel een keer een poepluier moeten hebben, maar sinds kort duurt het soms 2 dagen.Ben zo bang dat hij dan last van z'n darmpjes gaat krijgen :(
    hoe is dat bij jullie?

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier indd altijd wel een keer per dag
    en nu met de tanden wel een paar keer per dag
    maar ieder kind poept anders en als hij er geen last van heeft

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur is altijd om de dag gegaan, zowel met borstvoeding als flesvoeding. De laatste 2 weken moet ze ook pas weer op de derde dag of zo :confused: Ik merk dan ook dat ze minder snel drinkt en echt propvol zit. Ik geef haar dan 5 ml lactulose (apotheek) maar probeer dat niet te vaak te doen. Ik geloof dat je pas van verstopping kan spreken als ze 4 dagen niet gepoept hebben.

Ik ga er van uit dat het beter gaat als we met groente en fruit beginnen maar ook daar zijn verschillende meningen over. Sommige kindjes raken daar juist verstopt van....GREAT!

Groetjes, M

4. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    volgens mij heeft hij er geen last van, hij huilt in ieder geval niet meer of minder om. Ben wel blij om te horen dat hij niet elke dag een poepluier moet hebben thanks

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Toen ik borstvoeding gaf had hij misschien 1x per week een poepluier. nu met de overgang naar flesvoeding is het om de dag en soms elke dag. maar zolang de poep die er uit komt niet knetterhard is en hij geen teken van krampjes geeft is er niks aan de hand hoor.

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hier bijna elke dag. Soms zit er 1 of zelfs 2 dagen tussen.

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier eerst iedere dag 2 keer, maar sinds hij nutrilon ha krijgt is het 1 maal per dag geworden en lekker groen. hhmm :(

misschien dat het komt omdat de darmpjes van de kleintjes zich nog volop ontwikkelen ofzo?

joyce

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Tot dat ik met bijvoeding begon ( en dat was met 6 maanden) had Sophie heel onregelmatig ontlasting..zo was het om de dag en het was ook een keer 6 dagen niet...ze had er toen geen last van,maar moeders werd toen toch wel ongerust en ben toen bij de HA geweest en die zei zolang ze er geen last van hebben kan het geen kwaad...die avond had ze een enorme luier ;) wel heb ik kindicol druppels van VSM in huis gehaald,die maakt de ontlastong wat zachter...nu gaat heel goed,zeker als ze tandjes krijgen ;)

Succes ermee!

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian in het begin iedere dag en nu zelfs vaker op een dag.

10. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier om de dag en dat zijn meestal de dagen dat hij op het KDV is. Allen gisteren 2x op het KDV en thuis nog een keer. Vanmiddag trakteerde hij me alweer op een poepluier. Het is ook wat dunner en groen van kleur (voorheen mosterdgeel). Zou dit met tandjes te maken kunnen hebben. Hij kwijlt veel en knaagt ook op zijn duimpjes (die zijn al helemaal stuk). Ik kan de poep niet ruiken want ik ben verkouden.

11. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Florine slaat soms een dag over.
    Maar die haalt ze dan goed in hoor! Man tot onder d'r oksels!

Linda

Deel Deze Pagina