Onze middelste heeft dit onlangs gezegd eb hij zit er ook echt minder op. Hij zit sinds zondag in Spanje en ze hebben weinig gsm tijd. Hij gaat sowieso enorm genieten van dit alles maar ik vind het vooral fijn dat de focus nog eens ligt op samen vanalles doen, bewegen, sporten,...
Verder is onze oudste zijn vriendinnetje sinds 15 u bij ons (ik breng haar om 22u30 naar huis) en ik vind het met momenten echt gek. Ze lagen buiten in de hangmat, geven knuffels, kusjes, gniffelen, knipogen. Hij is zo nonchalant met alles maar toen we richting de cinema gingen deed hij de deur open voor haar, droeg haar trui, trakteert haar,... Moeder moet nog wat wennen
Hier ook. Zeker als ze van buiten komen, vergeten ze wel eens dat ze tegen hun moeder bezig zijn. Gast, zie je mij boeie,...
Zie je mij boeie...dat is haar lijfspreuk hier. En onder het eten als ik iets vertel roept man ineens: zie je mij boeie, en dan kijkt ze zo. Ergens vindt ze het dan toch raar om dat te zeggen.
Maar accepteren jullie het dan als je als moeder aangesproken wordt met gast of bro? Mijn oudste zei ook wel eens gast tegen ons, maar dat accepteren we echt niet. Vind het zo respectloos om je ouders zo te noemen! Hij doet het nu ook bijna niet meer, soms schiet het er nog per ongeluk uit bij hem, maar dan krijgt hij een preek van ons en zegt ie het voorlopig niet meer.
Ik zeg: je bent thuis dus praat maar gewoon. Doen ze het erna nog dan kijk ik heb aan met een OPHOUDEN blik. Maar als ze buiten gelopen hebben dan merk ik dat ze wat moeten schakelen.
Bij ons gelukkig ook niet. Hier is bro een woord dat men gebruikt in de achterstandswijk (hebben er maar 1 in ons dorp ), en dan zijn het vooral jongeren met een noord Afrikaanse achtergrond die dat zeggen. Maar wie weet lopen de kinderen hier wel achter en noemen ze mij binnenkort alsnog bro. Echter zou ik dat dus absoluut niet tolereren.
Ik denk dat ie het hier uit een van die YouTube filmpjes heeft. Ik accepteer het ook niet hoor. Dus het is gelukkig ook weer gestopt.
Ja dat werd hier ook geprobeerd, maar toen heb ik niks meer gedaan in huis en ze alles laten doen, want gasten hoeven dat soort dingen niet te doen. Ik ben mam, mama of mijn voornaam desnoods, maar geen bro of gast.
Nee, dat zei ik ook al. Ik ben mam of mama of mijn voornaam indien nodig, maar geen bro, gast of andere respectloze benamingen
Word hier ook de kop in gedrukt hoor. Grappige is dat je ze dan zelf een seconde ziet kijken van “ huh zei ik dat tegen mn moeder”
Nee. Mijn zoon heeft nogal een sterke mening over zo’n manier van praten (niet van ons gehoord, hij vindt dat zelf echt verschrikkelijk als hij anderen zo hoort praten) Dochter gooit er met haar vrienden sneller een fuck ofzo doorheen, maar dat doet ze ook nooit tegen ons. En ze weet dat ik dat ook niet wil hebben met haar vrienden als ze in dezelfde ruimte zijn als onze 3 jarige
Ik denk dat er maar weinig ouders zijn die bro of gast accepteren. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze het niet doen of eensproberen. Met fuck en shit hetzelfde. Ik herhaal heel vaak dat ik het niet wil horen(beetje zoals hierboven ivm de jongere broer) maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Zo snel en goed luisteren ze nu ook weer niet