Bij onze pubers op school mag je niet in sportkledij naar school. Onze oudste komt thuis en doet onmiddelijk zijn broek uit en loop ofwel in zijn boxer of in een trainingsbroek. Hij houd van die grijze van de zeeman.
Hier maakt het weinig uit. Mijn dochter maakt overigens wel onderscheid tussen sport- en schoolkleding, maar ik denk niet dat een school dezelfde definitie zal hanteren. De jongste gaat naar een sportschool, ik denk dat het daar helemaal geen ding zal zijn.
Ja herkenbaar, echt vreselijk. Hier ook ZO verboden. Onze jongste heeft leukemie gehad. Wij lopen al jaren rond in het maxima centrum en weten heeeeel goed hoe dat eruit ziet. Als ik 1 van de vrienden van dochter het hoor zeggen laat ik altijd even een foto zien van onze zoon op 1 van zijn slechtste momenten
Ja het is zo enorm kwetsend dat ze dit maar te pas en te onpas roepen. Ik hoop echt dat dit een fase is en dat ze hier heel snel mee stoppen. Is jullie zoon wel helemaal genezen?
Hier mogen ze wel in sportkleding naar school ( VO) MBO mag het niet. Mijn dochter doet het zelden maar tijdens de toetsweken gaan ze altijd als "zwerver" zoals ze het zelf noemen. Een joggingbroek/ sportlegging, hoodie en geen make up
Ahh wat naar, dit hoor je helaas best vaak. Lijkt me echt een nachtmerrie wanneer je kind zo ziek is.
Het K woord krijg ik zelf al niet eens uit mijn strot, ook niet als ik gewoon over de ziekte praat. Mijn moeder is eraan overleden. Veel te jong (55) Mijn man en kids hebben haar nooit mogen leren kennen. De jongens weten waaraan ze overleden is (er zijn overigens nog meer dierbare familieleden eraan overleden) en ze hoeven het niet eens te proberen of ik zet ze buiten op straat om af te koelen en heel diep na te denken.
K woord wordt hier nooit gebruikt gelukkig. Iedereen weet dat dat not done is binnen ons gezin. Ben afgelopen 3 jaar 5 familieleden aan kanker verloren, mijn moeder heeft kanker gehad toen ik jong was.
Ik heb oudste 1 keer k** horen zeggen. Hij was aan het gamen met vrienden. Ben zijn kamer in gelopen. Heb gezegd dat als hij persé moet schelden dat hij dan diverse vormen van ontlasting, lichaamsdelen of bed-activiteiten mag benoemen. Al vind ik dat niet netjes. Maar schelden met ziektes doen we NIET. Dat is de keiharde grens waarbij de WiFi uit gaat als die nog eens eerst overschreden. Heb het niet meer gehoord. Verder is het een heerlijke puber en geniet ik juist van deze fase.
Hier is alles moker... Dus: moker saai moker heet moker honger moker stom moker moe moker arm (als in: geen geld) moker moker moker... pfffffff En inderdaad dat fucking word ik ook gek van (al zeg ik dat zelf ook wel eens... Verder is ze best chil op wat kuren na natuurlijk. Soms bloed sjaggerijnig, over sommige dingen wil ze echt niet met mij praten (ik wil daar niet over praten zegt ze dan... heel irritant) en heel nukkig als zo honger heeft. Ruimt natuurlijk ook niks op. Maar voor de rest valt het mij echt heel erg mee tot nu toe... komt misschien nog...
Ja, ik ook! Vind dit tot nu toe makkelijkste fase. Maar misschien ook wel omdat het eerder allemaal niet zo makkelijk ging. Er komt nu eindelijk een soort flow in alles. Maar de oudste is SE nog wel wat jong, hormonaal niet, dus daar zie je nog wel eens een kleine kortsluiting ontstaan. Maar zoals het nu gaat, ik teken ervoor. Ik moet alleen wel wennen aan die zware stemmen ineens. Was nummer twee vorig jaar nog bijna sopraan, er dendert nu een ware bas door huis heen.
Weet je wat lastig is aan mijn puber? Hij houd teveel rekening met ons. En dat klinkt heel tegenstrijdig. Maar we moeten hem soms echt ompraten om voor zichzelf te kiezen. Zo zijn we bezig met zijn kamer veranderen. Hij moet een nieuw bed. Dus, oude afgebroken (hoogslaper) en op zoek naar een nieuwe. Dat is echt op zijn verzoek. Dus wij willen dit aangrijpen om ook de muren een ander kleurtje te geven. "Neuh dat hoeft niet". En hij moet een nieuw bureau (krijgt dat van mijn man, en mijn man dezelfde maar dan groter). En nu tijdelijk een oud bureautje van zolder gehaald. "Dit is wel goed genoeg" (is echt klein). Bij de beddenzaak keuze boxspring of bed. Maakte hem niet uit, dus ik de knoop doorgehakt voor het iets duurdere bed omdat ik dat mooier vind. Omdat de levertijd 7 weken is met man overlegd dat we toch gaan verven. Dus met hem de kleur kiezen. Is ineens helemaal blij met de kleurstaaltjes. En kiest voor andere kleur bed. Daarna is man nog een nieuwe bureaustoel gaan uitzoeken met hem (was ook nodig en wilde hij graag) En nadat man hem overtuigd had dat hij een groter bureau boven wilde was hij toch wel blij met bureau van man (luxe in hoogte verstelbare). Nu een superblij kind met compleet (binnenkort) nieuwe kamer. Waren we alleen op hem afgegaan dan was alles bij het oude gebleven behalve bed en stoel. Oh... wat gewoon supergrappig was. Gisteren heeft hij ook nieuwe voetbalschoenen gekregen. Keuze viel op behoorlijk dure schoenen. Maar met ruim 5 uur voetballen per week moet je hoede schoenen vind ik. Dus kreeg hij ze. Hij was al zo blij dat ie ze telkens uit de doos haalde om ernaar te kijken. Ze ging aaien. De prachtige noppen liet zien aan iedereen. Maar zojuist kwam hij beneden. "Mama... mijn nieuwe voetbalschoenen zitten in Fifa!!!"
Hoi hoi, ik heb een vraagje, onze zoon 11.5 en adhd begint nu echt wel puber gedrag te tonen.. Overal een weer woord op, weet alles het beste. Maar vervolgens huilen als de discussie niet gaat zoals hoe hij wilt. Ik ben toch wel benieuwd hoe we deze fase het beste kunnen ingaan en wil eigenlijk wel wat hierover lezen. Hebben jullie tips qua boeken waar tips en goede informatie instaan? Dank je
https://www.bol.com/nl/nl/p/pubers-zijn-leuk-zeker-als-je-ze-begrijpt/9200000077682283/?bltgh=qr2NziVGVw1vlzyLb0JBhg.2_11.12.ProductImage https://www.bol.com/nl/nl/p/help-ik-heb-een-puber/9300000112527979/?bltgh=lIu6QTpu2qWkwOcXFtNJxQ.2_15.16.ProductImage https://www.bol.com/nl/nl/p/het-puberende-brein/9200000091266343/?bltgh=uJfklowLpIVU2r-xs4ZHYA.2_18.26.ProductTitle