wat een sja... wtfwtf met die bitterballen, dan doe je gewoon als ze niet filmen 1 nemen. Wat een maloten, sorry hoor. Gewoon vreten waar je kind bij zit en zeggen: mmm lekker zeg. zeker dat ik hoop dat de bitterballen keiheet onder der tong uit elkaar spatten.
Wat heb ik mezelf zitten opvreten gister op de bank () Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Het lijkt wel of moeders niet wil dat haar kind slank wordt! Gaat ze zich waarschijnlijk nog slechter voelen over haarzelf. Zo van "gedeelde smart is halve smart". Maar petje af voor Nora!
Ik heb gisteren ook gereageerd en heb het nog eens laten bezinken; ik denk dat er best veel dingen ook wel in scene zijn gezet. Zo gaat dat ook bij dit doort docusoaps. Maar een moeder die haar kind van 13 's nachts alleen laat is in mijn ogen geen goede moeder. Ze kwam in deze aflevering ook als een feeder over; maar dat doet RTL wel denk ik om te shockeren. Alhoewel; mijn eigen ziekenhuis (waar ik werkzaam ben) doet hier aan mee; en die zijn er niet op uit om te shockeren.
Ik snap ook wel dat ze moeder zo slecht mogelijk neer zetten. maar bepaalde comentaren geeft ze toch zelf. en daarin legt ze de schuld bij haar dochter. en dochter snachts alleen laten slapen thuis vind ik echt megaonverantwoord. kan ze dan niet een nachtje bij oma logeren of zo?
Jeetje, wat had ik met Nora te doen gisteravond.... Er zal zeker wel wat geknipt en geplakt worden om een bepaald beeld neer te zetten van een moeder, maar idd, ze doet een heel aantal uitspraken echt zelf... Ze legt de schuld bij haar dochter en neemt eigenlijk heel weinig verantwoordelijkheid. Heb sowieso een hekel aan de titel van het programma, ze kunnen het beter: "Help, ons gezin is te dik" kunnen noemen. De kinderen hebben vrijwel allemaal ook ouders Geen misdaad ofzo natuurlijk, maar het lijkt me zinvol om dan het gehele gezin mee te nemen en niet 1 slachtoffer eruit te pikken. Heel knap dat Nora uiteindelijk toch zoveel afgevallen is! Kun je nagaan als moeder haar niet gesaboteerd zou hebben
Ik ben blij dat hier een topic over geopend is. Ik heb gister met open mond gekeken naar deze aflevering. De eenzaamheid druipt van Nora af. Tot half 8 alleen thuis, als ze mazzel heeft en mama niet 's nachts weg is. Ik snap dat je soms geen andere keuze hebt en dat je echt hard moet werken voor je geld, maar toch zou ik de signalen die Nora afgeeft wat serieuzer nemen. en natuurlijk is er geknipt en geplakt, maar dat maakt de opmerkingen van moeder niet minder geloofwaardig vind ik. Je kunt zo'n opmerking van die bitterballen toch niet anders opvatten dan dat moeder eigenlijk weinig rekening houdt met haar dochter.. Pfff nu al benieuwd naar de aflevering van volgende week!
Of `Help ik maak mijn kind dik´ Ik heb mij gisteren ook vreselijk zitten ergeren aan die vreselijk domme doos van een moeder. Het is gewoon triest!:x En Nora vind ik echt een leuk kind. Vond het zo fijn voor haar dat ze, ondanks die sabotage van haar moeder, toch maar mooi 8 kilo kwijt is.
Ik heb net de herhaling van het programma zitten kijken. Heb me op zitten vreten voor de TV, af en toe is mijn mond echt open gevallen!!! Pfff, die vakantie, de bitterballen in de stad, kind alleen laten 's nachts. Ik ben trots op Nora dat ze ondanks alles toch 8 kilo afgevallen is (is mij nog niet gelukt, maar wel nodig ivm PCOS/MMM). Ondanks dat je dit waarschijnlijk niet leest: Super meid!!!
ik heb ook echt met verbazing gekeken, wat een raar mens die moeder. toen ze zei dat Nora wel eens een nacht alleen is, keek ik gelijk naar mijn oudste, dat zou ik echt nooit doen... en dan die moeder, heeft wel een maagbandje, maar gaat wel bitterballen zitten vreten zij mag zelf ook wel eens iets aan dr gezondheid wat een PIEP zeg
Nora nog maar 13 jaar. Kvond het echt zielig!! Als die moeder nou eens minder snoep kocht en dan 1 dag minder ging werken ( zoveel snoep koop ze denk ik wel voor Nora) dan kan ze ook leuke dingen met haar dochter gaan doen ( sporten) Echt bizar: ik kom vannacht niet thuis. Tkind is 13 jaar!!!
Vol ongeloof heb ik ook zitten te kijken, vind het zo zielig en sneu voor Nora. Zo weinig zelfvertrouwen en dat ze zich niet mooi vond. Wat een slechte moeder tuurlijk snap ik het fulltime werken want alles moet betaald worden maar dan nog, je eigen kind gaat toch voor alles. Hoop dat alles goed komt voor Nora en dat ze lekker blijft dansen want dat vond ze echt leuk. Dat zag je aan alles. Wel vind ik het programma een beetje tjah over the top.
Heb gisteravond net als vele van jullie met verbazing zitten kijken. Ze is gewoon 30 kilo te zwaar en de moeder het maar raar vinden die alsmaar chips, kant en klare maaltijden en haar dochter friet ed laat halen. Sorry hoor.. en dan ook nog bellen ja mama komt niet thuis slapen.. dat kan toch niet.
Misschien leest ze dit wel.. Maar ja kan ook best zijn dat ze hier ook zit Je kan zo google en kom je hier terecht.
En dan is moeder om 19.30 thuis en is mevrouw moe..... Pf ik zou me ddodschuldig voelen als ik haar was...
Ik heb ook met open mond zitten kijken. Maar ik vraag me toch ook heel sterk af in hoeverre dit knip-en-plak werk is, bepaalde dingen enorm uitvergroot om die moeder zo over te laten komen. Misschien omdat ik me niet kan voorstellen dat ze echt zo is.. ik had zo'n medelijden met dat meisje! In het begin al, toen ze zei: "ja maar ik begrijp wel dat mama zoveel moet werken hoor, want anders moeten we kleiner gaan wonen enzo". Dat gezichtje toen ze dat zei.. nou ik zou nog liever op een zolderkamertje wonen dan dat mn dochter van 13 zó verdrietig en eenzaam is!
Heb die moeder wel eens gezien, het is hier echt twee straten verder opgenomen. In dat stukje met die "springschoenen" zie je ons nog eenkwart-seconde staan kijken, daar hebben we dus het meisje ook gezien. Ik had het er vadaag nog even over met een vriendin, maar eigenlijk kunnen ze zoiets toch niet uitzenden. Dat ze niet gelijk de kinderbescherming inschakelen, volgens mij kan die moeder nu niet meer over straat, echt diep triest.
Hoe lang geleden was dat dan? En als het nu een stuk beter gaat en de dochter nóg meer is afgevallen, dan kan die moeder toch gewoon over straat? Iedereen maakt fouten, maar dit programma heeft haar (hopelijk) de ogen geopend en een tweede kans gegeven.
Nou dat hoop ik ook dat het haar de ogen heeft geopend. En ik hoop zelfs dat ze dit topic leest. Kan ze zien dat het toch echt niet normaal is. En ja ik geloof zeker in mooi knip en plakwerk.. maar de dingen die ze heeft gezegd zijn echt heel triest. Of het nou achter elkaar geplakt is of niet, die uitspraken ed. heeft ze toch echt zelf gedaan.