Wat vinden jullie, wel of niet over laten blijven?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minny, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Normaal luncht onze dochter op dinsdag altijd met haar neefje en nichtje op school. Maar nu hoeven zij dit morgen niet. Omdat onze dochter nog maar een paar weken op school zit heeft ze nog niet veel ervaring mee.
    Ik vind het een beetje zielig als zij dan morgen alleen over moet blijven terwijl de rest wel naar huis gaat.

Ik kan op mijn werk wel regelen dat ik iets langer pauze neem en met haar thuis een broodje eet tussen de middag.

Wat vinden jullie? Zouden jullie dit doen of niet?

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Kan je dochter niet met neefje en nichtje mee naar huis? neem aan dat hun 's middags ook weer naar school moeten?
    Als dit geen optie is, zou ik het aan haar zelf vragen of ze het erg vind dat neefje en nichtje er niet bij zijn... Er zijn neem ik aan toch wel meer kindjes?

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja er zijn wel meer kindjes, maar ze vind het leuker om naar huis te gaan. Ze moet 's middags namelijk ook nog naar de bso. Gelukkig wordt ze dan wel op tijd opgehaald.

De man van mijn zus haalt hun kids op. Ik wil niet dat hij onze dochter er ook bij neemt. Voelt toch anders. Dus dan zou ik het zelf moeten doen. Of mijn moeder, maar wil haar ook niet altijd alles laten doen.

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Als ze liever thuis eet en t valt te regelen zou ik haar ophalen. Als ze wat langer op school zit en vind t leuk zou ik der dan laten overblijven

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou dr gewoon laten overblijven hoor, zou er niet zo moeilijk over doen. Denk dat jij er in je hoofd een groter probleem van maakt.

6. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    ik vind ook dat het gewoon kan.
    ze moet er ook aan wennen.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou haar gewoon over laten blijven hoor. Er zijn vast wel andere kindjes waar ze ook mee kan spelen, ipv neefje/nichtje. Ik zou dat persoonlijk ook beter vinden, zodat ze buiten haar familie om op school ook andere vriendjes/vriendinnetjes kan maken. Ik denk dat je het probleem groter maakt dan het is en dat ze het vast leuk gaat vinden.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou haar ook gewoon over laten blijven. Dit ijs het ritme en hetvis zoals het is of et nu leuk is of niet helaas. Als je haar nu thuis laat zegt ze over een paar weken ook dat ze geen zin heeft maar dan kan je het ook niet regelen. Ik denk dat je er een grotere bleek mee heeft dan zij zelf.

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou volgend schooljaar gaat deze school over op een continu rooster en dan blijven alle kids standaard over. Het gaat om nog 3 keer en ze hoeft er dus niet aan te wennen.

10. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou haar ook over laten blijven. Mijn zoontje heeft continu rooster en blijft elke dag 'over'. Hij vond het ook toen hij amper 4 was heel erg leuk!

11. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Misschien ook over laten blijven, meestal vinden ze dat erg leuk. Niet alle kindjes hoor. Of overleggen op je werk. Waar jij, en je dochtertje jullie t beste bij voelen.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou haar echt niet weghalen uit de situatie omdat haar neefje en nichtje er ook niet zijn, ze kan zichzelf toch wel redden daar? Genoeg andere kinderen lijkt me.

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als je haar iedere keer weg haalt omdat neefje en nichtje er niet zijn dan gaat ze daar aan wennen en heb je straks nog meer problemen als bijvoorbeeld neefje en nichtje een keertje ziek zijn ofzo.. Ik zou dr dus gewoon over laten blijven.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik vind het anders omdat straks dat continu rooster in gaat. Dan eten ze gewoon in de klas. Maar nu blijven er niet zo veel over en ziet ze dat haar neefje ook naar zijn ouders gaat. En ze is doodmoe van schoolreisje van gister.

Het is nog maar een paar weken tot aan de vakantie.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

minny in het geval van volgend jaar contineu rooster en nu dus nog 3 x.. zou ik haar gewoon naar huis halen, zeker als ze nog moe is van schoolreis. midden in het school jaar zou ik heel anders vinden maar het is de laatste week, volgend jaar veranderd de hele structuur toch al dus zie daar nu geen probleem in.

16. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

Als jullie dochter nog maar net n paar weken op schooltje zit en alleen nu moet eten had ik denk ik wat langer pauze genomen en met haar lekker n broodje gegeten dat is wat ik denk ik ook zeker zou doen

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik lees met name argumenten van je waarom ze niet over 'kan' blijven;)
    (geen neefje/nichtje, ze hoeft niet te wennen, nog maar een paar keer over hoeven blijven, moe van schoolreisje..). Denk dat je haar liever thuis houdt, dus gewoon doen.

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    je mening staat duidelijk al vast? wat wil je nog horen dan,

Ik zou der laten overblijven punt, er zijn nou eenaaml dingen die moeten, ongeacht of neefje en nichtje wel naar huis gaan,
    schooljaar volgend jaar staat er voor mij los van,
    ze zal zich uiteindelijk prima vermaken,

ze is nu moe van de schoolreis, snap niet wat dat er mee te maken heeft, optijd naar bed, dat is dan het midcijn. toch??
    daar heeft ze geen paar weken last van (moe zijn)

maar goed ik lees uit je berichten al wel dat je de beslissing gemaakt hebt.

19. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou ze lekker ophalen en samen even lunchen. Even uit de sleur van school, kan ze zich thuis weer even opladen. Ze moet ook nog naar de bso en dat is ook best vermoeiend.
    De juffen merken het hier echt aan de kleuters als ze op school blijven of als ze naar huis gaan. Dan zijn ze veel fitter en niet zo huilerig.

20. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    ik zou het ook gewoon doen ze is dit dan toch gewend mijn dochter gaat ook al vanaf de 4 jaar nooit probleem mee gehad

Deel Deze Pagina