Nagellak bijna 3 jarig zoontje?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ohmama, Jan 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ohmama

ohmama Niet meer actief

Mijn nichtje logeert hier een weekend, en vanmiddag heb ik haar nagels gelakt. Onder het nagellakken kwam mijn oudste zoontje aanlopen, hij wilde ook gelakte nagels, en wel roze. Ik zijn nagels lakken, want waarom zou zijn nichtje dat wel mogen en hij niet? Mijn vriend vond het 'niet kunnen' en zei dat hij ermee gepest zou gaan worden omdat het meisjesachtig is (pesten kinderen van twee eigenlijk wel?). Ik ben het niet met hem eens omdat ik van mening ben dat als je deze dingen gaat verbieden, je je kinderen niet het goede voorbeeld geeft, je leert ze zo namelijk in hokjes denken. Wat vinden jullie ervan?

2. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb ook een bijna 4 jarig zoontje die mij tijdens het lakken van mijn nagels ook vroeg of hij dat ook mocht.
    Ik was wat aan het kliederen met nailartpennen en heb bij hem zonnetjes op zijn nagels getekend daarmee in het zilver.
    Hij was er erg blij mee en mijn man reageerde precies zoals de jouwe.
    Wat ze beide niet wisten is dat als je er geen topcoat erover heen doet het er na 1 dag allemaal af gegaan is en het niet watervast is dus na het handenwassen was het er weer af.

Ik ben zelf een niet standaart mama om te zien (piercings,tattoo's opgerekte oren) en ik vind het belangrijk dat mijn kind iedereen hetzelfde behandelt of ze nu "gekke kleding" dragen,nagellak op hebben of op wat voor manier ook anders zijn.
    Ik wil mijn kind juist leren dat dat juist de dingen zijn die mensen uniek maken en dat dat mensen eigen maakt.
    Ik vind het ook helemaal niet erg als min zoon zelf zijn kleding mee helpt uitzoeken.
    gelukkig hebben we toch wel de zelfde smaak,lekker stoer maar zou hij graag bijv. graag een roze blouse willen dragenmaakt het hem voor mij geen slechter kind ofzo.
    Het gaat er mij om dat hij zihzelf fijn voelt en kan fijn voelen bij wat hij zelf voelt en wil,zo hoop ik ook dat hij altijd eerlijk zijn mening zal geven en trouw aan zichzelf blijft.

Nagellak of niet dat is misschien maar een klein iets maar zo beginnen de vooroordelen vaak wel is mijn ervaring (niet dat ik jou bevooroordeelt vind hoor!maar bij veel mensen is dat al gelijk een argument om te mogen discrimineren of pesten omdat iemand anders is)

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mooi gezegd Done. Ik heb daar eigenlijk weinig aan toe te voegen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Oh, lekker nagellak op doen hoor. Mijn zoontje wil dat niet, vind hij vies haha, maar van mij zou hij het mogen. Ik vind het juist heerlijk dat kindjes nog zo lekker vrij zijn en nog niet belemmerd door wat de omgeving er misschien wel niet van vindt.

Zo wil hij ook wel eens een staartje in zijn haar, net als zijn zusje. Prima hoor, er komt vanzelf een leeftijd waarop ze het echt niet meer willen. Gelukkig denkt mijn man er net zo over. Hij heeft laatst een pop voor ons zoontje gekocht omdat hij die zo graag wilde (is helaas maar 1 keer mee gespeeld, zoon en dochtertje vinden de auto's mooier).

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het denk ik ook wel don, maar dan alleen thuis. Dus eraf halen voordat hij naar bijv. psz of kdv gaat. Vanwege de mogelijke reactie van andere (oudere) kindjes.

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    iemand bij het babyzwemmen had ook roze teennageltjes :p hadden zijn zusjes gedaan, ik vond het wel schattig.

Als Dani later nagellak wil dan krijgt hij dat mooi hoor :D interesseert me echt helemaal niks.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zou het niet doen. Nagellak is voor meisjes. Maar zo simpel ben ik misschien. Niet dat hij niet met poppen mag spelen, en als hij in de puberteit is en zijn nagels zwart wil verven mag het van mij, maar ik doe het niet bij een peuter. Bij mijn dochter overigens ook niet, vind ik niet echt nodig.

Ik vind overigens dat uiterlijk een mens niet uniek maakt. Ik vind dat je qua uiterlijk beter neutraal kunt blijven, zodat je alle kanten op kan. Niet dat ik perse mijn mening op wil dringen aan mijn kinderen, maar wel zolang ze nog zo jong zijn.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Afgelopen zomer wilde mijn oudste ook zijn teennagels gelakt, ik zat ze buiten te lakken, dus hij ook!
    Nu met O&N waren we bij vrienden, zij haar nagels nog even lakken en meneer schoof zo zijn handje aan hoor!
    Hij ook paarse nagels!
    Kan mij dat nou schelen, mijn man zegt ook gewoon: zo, wat heb jij mooie nagels zeg! haha

Nu zei hij aan tafel zelf: is voor meisjes he mama..ik ben een jongen! Dus of hij de volgende keer weer wil...we zullen zien.

Op het KDV heeft hij ook wel eens een prinsessenjurk aan. Kan daar niet wakker van liggen hoor.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Kan best toch!
    Dus gewoon nageltjes lakken, en met die leeftijd pesten ze echt nog niet.

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    zou het ook niet doen...vorig jaar hadden ze op de creche mijn zoontjes nagels gelakt , was er dus echt niet blij om en heb t ook ff duidelijk gemaakt dat dat niet meer hoeft!

11. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik zou het zelf niet doen, vind nog geen 3 gewoon te jong, of het nou een jongen of een meisje is. Dus bij mijn dochter zal ik het ook niet doen op die leeftijd, vind het er echt niet uitzien. Een vriendin van me heeft een dochter van 5, die mag sinds afgelopen zomer 'alleen op vakantie' haar teennagels gelakt. Vond ik een goeie compromis.

Maar verder ts, als jij er geen problemen hebt, lekker doen hoor, of het nou een jongen is of niet!

12. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    mijn zoon wilde dat ook. Heel lang zelfs. Ik weet dat hij al op school zat en gelakte nagels wilde hebben. Wat deden dan altijd de teennagels met kleurloos lakken. Kind helemaal gelukkig en niemand die het zag en gek vond.

13. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

Feb 5, 2007
    966
    0
    0
    friesland
    mijn zoontje is ook drie en die wil het dus ook als ik zijn zus van 5 nagellak op doe vraagt hij of ie ook mag ik doe het dan wel en haal het er later gewoon weer af

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je het er zelf zo moeilijk mee hebt, kan je toch ook alleen de duim doen ofzo?

Vind die vakantiecompromix ook een goede!

Hier is het vaak zo: als het gewoon mag, is de lol eraf en is het na 1x klaar. Misschien is dit de overweging waard?

15. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ik mn dochter nagellak op zou doen en mn zoon zou dat ook willen dat zou dat mogen (uiteraard: gelijkheid blijheid).

Als kindjes zouden gaan pesten, dan zou ik proberen mijn kinderen weerbaar te maken tegen het pesten in plaats van te leren dat ze zich vooral onzichtbaar moeten maken/aangepast moeten zijn; want anders vinden anderen je gek/raar/stom.

Overigens slaat het nergens op om te denken dat nagellak of met poppen spelen ervoor zorgt dat jongens later homoseksueel zouden 'worden': dat zijn ze namelijk al als ze dat zijn (genetisch/hersens/hormonaal: aangeboren dus).

Ik zie op de speelzaal van mn dochter regelmatig jongens met haarspeldjes/nagellak. Niemand van de kinderen die daar wat van zegt en de juffies zeggen hooguit: wat zie je er prachtig uit.

16. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Mijn zoontje van 4 is ook gek op nagellak. Zelf heb ik het niet in huis omdat ik er helemaal niets mee heb.
    Van de zomer hadden een paar meiden op de camping zijn nagels gelakt, helemaal blij was 'ie. Ik heb er geen problemen mee, mijn man wel.
    Hij vindt het vreselijk dat zijn zoontje van 'meisjesdingen' houdt.
    Toen hij bij zijn afscheid op de psz een roze hoed wilde (én gelukkig ook kreeg van de juf) was mijn man ook niet echt blij. Hij houdt ook erg van barbies en verkleed zich graag als meisje.
    Aan de andere kant is hij ook weer echt een stoer jongentje die van wilde spelletjes houdt en ook echt jongensgedrag vertoont (veel schreeuwen, springen, klimmen enz)
    Ik laat hem lekker z'n gang gaan en verbied het absoluut niet.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier komt er geen nagellak of makeup tevoorschijn, zowel bij dochter als zoon niet.

18. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik zou me er niet druk om maken als hij dat wil. Prima toch?

19. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    whahaha stereotype .....waarom mag een jongen geen nagellak. Vind het gewoon hoor, wat ze zien willen ze!

Mijn meisje speelt alleen met auto's.....poppen laat ze links liggen, zou ik daar dan net zo een probleem mee moeten maken? Ze houdt ook niet van rokjes en jurken, loopt ze aan te trekken..... En als ze een broek aan heeft is ze ook altijd helemaal vies! Ze trekt gewoon vuil aan....is niet meisjesachtig...maar so what!

20. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Bij ons absoluut niet. Ik vind het onnodig.

Ik lak mijn nagels ook weleens en vertel ze meteen, dat is voor meisjes.

Jongens en meisjes zijn nu eenmaal anders, waarom dat gelijk maken?

Nee wij zijn erg 'ouderwets', dit soort dingen doen wij absoluut niet!

Share This Page