Juf inlichten of niet?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kache, 24 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Mijn dochter (8 jr groep 5) kwam thuis met zo'n emoij van plus. Had ze gekregen van kind X als 'betaling' omdat ze voor hem zijn weektaak rekenen heeft afgemaakt. Kind Y heeft dit toen ook aan haar gevraagd (gezeurd in haar eigen woorden) en om van het gedoe af te zijn heeft ze ook zijn weektaak rekenen gemaakt. Helaas was er toen geen tijd meer om haar eigen schrijftaak af te maken...

    Ik heb met haar al een gesprek gehad dat het niet de bedoeling is om schoolwerk van andere kinderen te maken en als ze daar heel hard om zeuren gewoon 'nee' moet blijven zeggen, het is überhaupt niet netjes van kinderen om het haar te vragen. Zeker nu haar eigen werk dus niet af gekomen is!

    Ik begrijp dat dit soort dingen gebeuren in klas (weet ook echt nog wel van mijn jeugd). Ik val in die zin het meest over het feit dat dochter 'om van gezeur af te zijn' dan toch iets gedaan heeft wat ze wellicht niet zelf wilde. Assertiviteit is wel een lastig dingetje bij haar. Ik hoop dat ze begrepen heeft wat ik haar heb proberen uit te leggen.

    Maar mijn vraag is: zouden jullie het hierbij laten ('kinderen het zelf laten uitzoeken/oplossen') of zou je toch de juf inlichten dat dit gebeurd is (met kans dat dochter als klikspaan wordt gezien)? En voor de juffen onder ons: zou je het belangrijk/prettig vinden om te weten?
     
  2. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou dit wel melden bij de juf. Lijkt mij dat school er ook op hoort toe te zien dat leerlingen allemaal zelf aan het werk zijn en aangezien je dochters eigen werk er nu onder lijdt, zou ik het wel melden bij de juf.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Oh ik zou dit zeker melden. De juf kan het dan in de gaten houden. Zij zal er heus wel zorgvuldig mee omgaan.
     
  4. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Natuurlijk ga je dit aangeven bij juf. Daar hoeven wat mijn betreft geen kinderen bij te zijn, jouw dochter ook niet.

    Maar het lijkt mij wel essentieel dat juf dit weet , dat die andere kinderen en zo onder uit komen en je dochter daarom haar werk niet afhad en dus ook dat ze de assertiviteit nog wel wat sterker kan hebben.
     
  5. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    787
    284
    63
    Als juf zou ik dit wel graag willen weten. Dan kan ik er ook op letten en zelf ingrijpen als het weer gebeurt!
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Mee eens, ik zou het ook graag willen weten.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ik heb dit al 2 x meegemaakt met kinderen die naast mijn zoontje zaten en steeds zaten te zeuren om antwoorden of zelfs vroegen hele werkjes te maken. Negeren hielp niet, ze begonnen ook vervelend tegen hem te doen als hij het weigerde, dus ik heb het bij de juf gemeld.
    Kan zij het extra in de gaten houden, want bij mijn zoon waren het in beide gevallen ook kinderen die al niet zo vlot leerden, maar goed, als ze zelf ook niets doen en een ander het laten doen, wordt de achterstand alleen maar groter. Kortom, mijn kind had er last van en het andere kind schoot er ook niets mee op.
    Ik heb dit alleen aan de juf gemeld, niet aan mijn kind.
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Ik ben geen juf maar zou dit willen weten en X en Y als straf extra werk geven

    Als moeder: ja ik zou dat melden
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Oke, bedankt! Jullie zeggen hetzelfde wat ik ook zelf eigenlijk dacht.

    (ben in verleden door bepaalde mensen in omgeving wel eens betiteld als een bemoeizuchtige moeder, daarom even graag de reality check ;))
     
  10. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Zeker melden!
    Ik vind eigenlijk dat de juf dit op zou moeten merken....maar goed kan gebeuren maar als juf zou ik het dan zeker willen weten! Ook ter bescherming van jouw dochter zou ik het melden bij de juf.
    En als ikmdeze juf was zou ik het ook bespreken met de ouders van deze kinderen want wat ze doen is gewoon een vorm van chantage/afpersing...
     
  11. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Juf was blij dat ik het gemeld heb en gaat er mee aan de slag. Ze zouden er alert op blijven.
     
  12. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik ben juf en ik zou dit zeker willen weten! Eigenlijk laat het zien dat de juf van je dochter weinig overzicht heeft en dus blijkbaar geen idee waar kinderen mee bezig zijn. Ik ken meestal ook wel het handschrift...
     

Deel Deze Pagina