Hulp bij sport betalen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door takhen, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn man en ik zitten beiden in de WW helaas. We houden dus bar weinig over aan het eind van de maand voor extras.
    Nu zit onze oudste op zwemles en zij wil ook graag op dansles maar dit is voor ons dus niet te betalen (het is maar €28 per maand, maar toch :( ).
    Nu heb ik even nagekeken bij de gemeente hoe het zit met het jeugdsportfonds maar daar komen wij niet voor in aanmerking omdat wij te veel geld krijgen :$:(:(
    Zijn er nog andere manieren om sport vergoed te krijgen? Dans en zwemles samen is gewoon ruim €50 per maand en dat kunnen we niet missen. Maar ik wil het haar eigenlijk ook niet onthouden omdat lichaamsbeweging zo goed is voor haar.
    Iemand een idee?

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik weet niet of er bij jullie Home | Leergeld bestaat die is er bij ons wel en die kunnen jullie daar bij helpen

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    ik ga er naar kijken. Dank je!

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Net gekeken maar daar is dus hetzelfde probleem. Als je boven die 120% van het bijstandsminimum zit, krijg je niets :( En wij zitten daar boven. Niet ver, maar toch :(

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, op 2 dingen tegelijk is natuurlijk ook luxe, ik snap dat jullie haar graag het dansen gunnen. Maar bij veel ouders hoor je toch ook vaak dat de kinderen eerst diploma moeten hebben van zwemmen, en dan pas een sport kunnen kiezen. Ik ga dat wel zo doen, eerst diploma A en dan pas voetbal

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het vrij prijzig hoor! Is er geen andere vereniging of iets dergelijks, waardoor ze wél kan doen wat ze graag doet, maar waardoor het wel te betalen is?

Mijn dochter zit op ritmische gym en betaalt hier 12,70 voor (1 uur pw) per maand.
    We wilde het overigens combineren met korfbal- maar hier waren 2 dingen echt te veel. We hebben het indertijd bij het zwemmen ook geprobeerd, maar hoewel ze het niet toegaf- merkte wij aan alles (haar humeur!!!) dat het te veel was.

Maar mogelijk kun je een betaalbaar alternatief vinden? (of hebben meiden uit jouw regio nog tips) .
    Hier hebben ze bv (in 2 dorpen inmiddels wat ik weet) een buitenschools activiteiten aanbod, in blokken van 4 / 5 weken. Verdeeld over de diverse wijken en dan nog in 3 leeftijdscategorieën. Gratis.. Misschien bij jullie ook te vinden?

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.690
    1.862
    113
    Maar er zijn toch legio kids die eerst op zwemles zitten en daarna pas op een andere sport mogen/kunnen doen. Hier wel sport en zwemles gecombineerd maar de sport kost "maar" 95 euro voor een heel jaar. Dus het is wel een goedkope sport, anders was het ook niet door gegaan. Inmiddels hier alleen nog de sport, zwemles is dochter vanaf.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Is er ook geen dansschool waar je afspraken kan maken een school die voor kinderen zijn die t "minder" hebben.

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ja op 1 sport tegelijk was ook ons plan, maar nu gaan haar 2 beste vriendinnen uit de klas ook op dat dansen. Vandaar dat zij ook wil.
    En dit is vanuit school geregeld en zit in hetzelfde gebouw. Erg makkelijk dus.
    Andere dansopties zijn hier niet echt in Leiden. Alles is verder belachelijk duur. Beter nog, dit is best goedkoop.
    En er is voor ons geen optie om beiden te doen dus dan kan ze gewoon niet. Maar vragen voor hulp kon toch?

10. mumija

mumija Niet meer actief

Poe..ik vind 28 euro per maand echt belachelijk duur!
    Is dat voor een uurtje in de week?

Jammer dat jullie niet voor de regeling in aanmerking komen, maar ik ben daar vrij gemakkelijk in: wat niet kan, kan niet.
    Ik ou het er denk ik, niet eens voor over hebben voor een kind van 4.

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Moet het echt elke week? Kan ze ook niet iedere 2 weken gaan, zodanig dat het dansen maar de helft kost?
    En vanaf dat ze haar zwemdiploma heeft, kan ze dan misschien wel elke week.

En als het echt vanuit de school geregeld is, misschien op school vragen of er toevallig nergens een potje is? Een nee heb je, een ja kan je krijgen.

12. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor kinderen 4 jaar is zwemles al meer dan zat. Ze zitten in zo'n nieuwe fase, met school en vriendjes spelen, dat ze daar vaak al moe van zijn. Vaak zijn er ouders die de kinderen pas met 5 jaar of ouder naar zwemles doen omdat het anders te veel is. Dat ligt natuurlijk ook wel aan het kind. Maar ik zou echt nog even wachten. En je dochter kan het wel willen, en het is ook erg leuk natuurlijk, maar zij snapt niet dat het ook teveel kan zijn :D
    En wat financieel niet kan kan niet.... Hoe dat met aldie fondsen en vergoedingen zit weet ik eigenlijk niet. Wel weet ik dat 2 dingen tegelijk ook best een luxe is. Ik had dat vroeger echt niet! Ik mocht blij zijn als ik op 1 sport mocht.

Maar goed dit is hoe ik er over denk :D

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Snap wel hoe je je voelt.

Hier zit het er voor beide kinderen niet in. Dochter gaat volgend jaar op zwemles dat gaat voor haar broer die graag op voetbal wil ook al heb je sport regeling daar kom ik er ook niet mee. En moet ik keuze.s maken. Zwemles gaat voor dit keer hij heeft het al gehad en bijna twee jaar voetballen maar moest dit jaar een keuze maken.,

Dat is wat ik je wil mee geven. doe iets wat het belangrijkste is op dit moment en dat is zwemles.

Je kunt altijd afspreken met je dochter van na je zwem diploma mag jij op dansen ik snap je Dillema. Maar wat er niet is is er even niet.

Sportregeling is hier ook maar 100 euro bij de gemeente. ( ja dankbaar als je het kunt krijgen) maar dan nog vind ik sport een dure zaak. Zeker als je al op de centjes moet letten.

Eigenlijk kan zwemles er hier ook niet van af maar vind zwemles wel zo belangrijk dat daar voor weer andere dingen moeten wijken. Sport voor zoon. Wel ben ik aan het kijken of hij hier in de buurt naar fitnis kan dat is 16 euro per maand dat moet nog net te doen zijn.

Weet je vraagt hier niet om mijn mening. alleen kan ik je eigenlijk zeggen wat er even niet is is er niet. Niet alles kan.

14. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Bij ons kost de dansschool €19,- per maand. Misschien is er bij jullie in de buurt ook een wat voordeligere dansschool. Ik wens je vee succes.
    Ik hoop dat jullie snel een baan vinden.

15. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Dames, ik vind het echt heel lief dat jullie meedenken maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag :)
    Ik weet heus wel dat het veel is maar ik ken mijn dochter en zij kan dit aan. En zwemles gaat haar nog erg lang duren dus om daar op te wachten vond ik te lang. Dus ik wilde proberen te achterhalen of er ergens nog een potje is.
    Uiteraard gaat zij nergens op als dat financieel niet kan. Lijkt me ook nogal logisch.
    En nee, er zijn geen goedkopere hier want anders had ik dat wel gedaan.

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik vind dat mensen die niet eens 1 sport kunnen betalen meer recht hebben op een potje dan jou in dit geval.. Sorry maar 2 sporten is inderdaad een luxe.. Ik zou haar toch het zwemmen laten afmaken voordat ze begint met dansen, Hoelang dat ook zal duren helaas.

Zo kunnen andere mensen die dus niet eens genoeg geld hebben voor 1 sport ook profiteren van dat extra potje wat er zal zijn (als t bestaat, dat weet ik niet dus kan je daar niet bij helpen)

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Dit dus. Er zijn genoeg gezinnen die een kind niet eens op zwemles kunnen doen. Laat die gebruik maken van de potjes. Ik vind het eerlijk gezegd vrij asociaal om dit te denken ( ook al is dat je vraag niet).

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Je zou op school kunnen informeren. Hier hebben ze bij ons meer informatie over eventuele tegemoetkomingen, maar ook contacten met sportverenigingen waardoor gezinnen die het eigenlijk niet kunnen betalen toch misschien kunnen sporten etc. Maar hier zijn er op school ook gratis lessen van oa dansen in bepaalde periodes.

Persoonlijk denk ik alleen niet dat er ergens een 'potje' gaat zijn. Twee sporten is toch wel een beetje een luxe (ook al valt zwemles dan misschien onder moeten en noodzakelijk). Hier was het ook gewoon echt niet anders: eerst zwemles, dan iets anders of het moest echt heel goedkoop zijn.

19. adi

adi Niet meer actief

Er zijn ook gemeentelijke plaatselijke organisaties die gezinnen rond bijstandsniveau ondersteunen met bekostiging van sport of schoolkamp oid voor kinderen.

MAAR, dit geldt echt niet voor gevallen waarbij je 1 kleuter graag op 2 dure sporten wilt plaatsen. Daar zijn deze potjes gewoon niet voor bedoeld. Want dan zou half Nederland kunnen aansluiten.
    En daarnaast wordt de grens bijna overal gesteld rond het bijstandsnorm.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    In Utrecht heb je de U-pas, dan kun je met korting allerlei dingen doen, ook sport/dansen/cursussen/theater etc. Is dat in Leiden ook?

Deel Deze Pagina