Tis me toch niet helemaal duidelijk wat ik nu qua voedingsschema moet aanhouden. Mn dochtertje drinkt nu ca 100cc per fles, soms laat ze een beetje staan. Ze krijgt 6 flessen per dag. Ze drinkt ongeveer 15-20 minuten. Zo'n 2x per dag "vraagt" ze zelf om de fles maar vaak moet ik dr ook nog wakker maken. Hoe lang kan ik haar 100cc blijven aanbieden? En wanneer weet ik nou wanneer ik de voeding moet ophogen? Krijgt ze genoeg op dit moment?
Hoi, Wat is haar gewicht? Waarschijnlijk is deze hoeveelheid voor haar op dit moment voldoende. Wanneer ze niet meer voldoende heeft aan deze voeding, niet meer tevreden is na de fles kan je de hoeveelheid wat ophogen. De hoeveelheden die op de verpakking zijn gemiddelde hoeveelheden. Ieder kindje is uniek. Groetjes Angelique
Ze is nu ca 3200 gram. Meestal valt ze direct in slaap na de fles, dus ze lijkt me tevreden. Ook zit er genoeg uren tussen de flessen ( 3-4 uur) alleen de ochtend fles en de avondfles is vaak al na 2/ 2,5 uur dat ze wat onrustiger wordt en ik het moet "rekken" tot de 3 uur. Ik weet niet zeker of ze dan krampjes heeft of dat het honger is? Moet ik in die flessen dan meer aanbieden?
Hoi, Voor haar leeftijd en gewicht is dit een prima hoeveelheid hoor. Zolang als ze tevreden is en goed groeit kan je dit zo aanhouden. Als ze straks weer wat verder is (qua gewicht (> 3500 g)/leeftijd) zal ze vanzelf meer behoefte krijgen aan wat meer per keer en evt. van 6 naar 5 flessen. In de ochtend/avond heeft ze misschien wat last van krampjes. Je kunt dit even in de gaten houden. Ze is nog heel jong en het is normaal dat alles dan nog goed op gang moet komen. De darmen zijn volop in ontwikkeling, soms horen daar helaas wat krampjes bij. Mocht het nodig zijn kan je evt. kijken in overleg met cb naar een speciale voeding voor krampjes. Groetjes Angelique