baby 2 weken drinkt kleine beetjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Vlinder3, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ons meisje is bijna 2 weekjes oud.
    In de kraamweek dronk ze mooi volgens schema maar niet haar flesje leeg en kwam ze s'nachts rond 4 uur eenmalig.
    Sinds een paar dagen drinkt ze kleine beetjes van tussen de 20 en 40cc per keer en komt dan bijna ieder uur voor eten.
    Af en toe drinkt ze goed, dan drinkt ze eerst 20cc dan luier verschonen (poept tijdens eten) en dan drinkt ze de rest. Ze komt dan ongeveer op 70cc uit.
    Ze krijgt nutrilon standaard.
    In het begin spuugde ze vaak, maar we zijn op aanraden van het CB overgestapt van de Avent fles naar de Difrax, dit gaat wel beter.

Ze woog bij de geboorte 3080 gr en vorige week donderdag 3095 gram, ze zat dus weer boven haar geboorte gewicht.

Volgens het CB moet ze 150cc per kilo drinken en ze zou dan dus ruim 350cc moeten drinken op een dag, hier komt ze wel aan.

Veel rust kan ik momenteel niet pakken want iedere keer als ik ga liggen komt ze voor eten....

Hoe kan ik het weer een beetje op schema krijgen?? De nachten gaan nl ook zo, ze komt vaak maar ook kleine beetjes.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Je dochtertje mag 450 ml voeding per dag, dit komt bij 6 voedingen op 75 ml per flesje en bij 7 voedingen op 65 ml per flesje. Wanneer ze rustig haar flesje leegdrinkt, in 15 tot 20 minuten, zal ze wat langer tevreden zijn. Een schema aanleren is moeilijk. Bij 6 voedingen zit er 4 uur tussen en bij 7 voedingen ongeveer 3,5 uur. Succes.

Groetjes, Petra

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dat is het hem juist ze drinkt zelden 60cc, vaak pakt ze eerst 40 en dan een uur later 20 enz. Ik ben bijna heel de dag in de weer met flesjes.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Misschien kun je een ander merk fles proberen? Of een speen met meer gaatjes?Wellicht is het drinken nu iets te vermoeiend?

Groetjes Eveline

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ben al overgestapt op een andere fles ivm het spugen en met deze spuugt ze niet meer.

Inmiddels op het inloop spreekuur van het C-bureau geweest en ze heeft spruw, dat is waarschijnlijk de reden van het kleine beetjes drinken. Ze heeft nu medicijntjes en hopelijk werkt dit.

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat hopen wij ook!
    Goed weekend, groetjes Angelique

Deel Deze Pagina