Help mijn kleuter is soms zó moeilijk....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debor, 13 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Wat soms nog wil helpen met ontprikkelen (je doet je best t in balans te houden maar soms loopt de balans scheef) is een huisje maken.

    Kan een mooi tentje zijn met wat kussens maar een grote kartonnen doos waar ze in kunnen zitten wil ook prima dienst doen, je hebt ook van de design ei stoelen, doen precies hetzelfde.

    Ff eigen coconnetje. Dochter is hier ook in "niks is goed" bui terwijl er niks bijzonders aan prikkels is geweest en ze goed geslapen heeft, dus heb met kleden en een grote doos van onze tv die ik had bewaard een huisje gemaakt. Met een mes 1 kant open gesneden en zo open gezet. Raampje aan de ene kant, deurtje aan de andere kant. Kleed er overheen als dak en daar zit ze nu in af te koelen. Stapel kussens, dekentje, boekjes heeft ze al meegesleept. Met een half uurtje-uurtje is t dan weer over.
     
    Debor vindt dit leuk.
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou dan ook echt zsm eten, desnoods alleen voor hem even iets opwarmen of iets simpels (soep met broodje ofzo). En dan daarna nog even lekker met pyjama en filmpje kijken en naar bed.
     
    Debor vindt dit leuk.
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik denk dat eerder eten i.v.m. zijn suikerspiegel al best veel gaat schelen. Hij komt immers nog wel aardig vrolijk van de bso, dus daarna zou ik hem even lekker voor de t.v. zetten, meteen koken en aan tafel. Op tijd naar bed etc. Anders samen met je man het toetje eten, maar dan heeft hij tenminste op tijd kunnen eten. Ik ging ook niet op mijn man wachten op die leeftijd, want dan werd het gejengel en gedoe. Je zult merken dat als ze wat ouder worden ze steeds meer aan kunnen en je ook wat later kunt eten.
     
    Debor vindt dit leuk.
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Wat leuk dat je zo positief reageert en fijn dar jr wat aan de adviezen hebt gehad!! Je ziet met regelmaat mensen hier die om advies vragen en dan bij alles zeggen ja, maar dat gaat niet want...
    Superleuk dus dat je nog even komt zeggen dat je met sommige dingen iets kan! Ik denk echt dat oa eerder eten jullie echt zal helpen
    Succes!!
     
    Dubbelgeluk, Beertje8 en Debor vinden dit leuk.
  5. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ik zou ook zeggen eerder eten. Soms als ik wat te laat ben of koken duurt wat langer geef ik hier soms ook vast een toetje voor het eten dan zijn ze even bezig en hebben vast iets binnen. Vaak eten ze daarna het avondeten ook gewoon nog helemaal op
     
    Debor vindt dit leuk.
  6. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Van onze kleuter herken ik dat niet maar dat is ook een chill kind. Maar onze peuter is pittig en vooral als ik hem dus na een lange dag voor de tv zet en dan eten ga koken en eten dan wordt het erg! Het is beter als hij mij gaat helpen met eten koken en kletsen en dan eten dan tv kijken. Dus misschien is dat nog het proberen waard?
     
    Debor vindt dit leuk.
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu @Debor? Kan je wat eerder eten met je zoontje?

    Ik vond de "eerst toetje" tip ook wel grappig. Wij als volwassenen zitten al zo in het "eerst warme maaltijd en daarna toetje"- regime, maar een beetje creatief denken zal best kunnen helpen :)
     
    Debor vindt dit leuk.
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Weet je wat ik nou verschrikkelijk jammer vind? Dat je mijn vooroordeel bevestigt wat de niet werkende moeder kan denken over de werkende. Uiteraard bestaat ie andersom ook, maar dat lees ik nu niet.
    En je bedoelt het niet verwijtend? Grappig: want dat is de sneer in je laatste zin helemaal wel; evenals je opmerking dat geld ‘gewoon nodig’ is af en toe. Flink neerbuigend komt het op mij over. Want ten eerste gaat het er wat mij betreft niet alleen maar om dat ik geld verdien dat ik werk. Ik werk ook omdat ik daardoor een betere moeder ben voor mijn kinderen en even andere gesprekken heb die met mijn beroep te maken hebben. Ik leer van mijn werk zoveel en doe het zo graag dat het geld mooi meegenomen is. Zelfs als ik de staatsloterij win, zal ik blijven werken.
    Ten tweede denk ik niet dat TS iets heeft aan je bericht. Het komt over alsof het allemaal beter met haar kind zal gaan als ze niet zou werken: zoals jij dat dus doet (niet werken). Ik zou nog meer kunnen zeggen maar dan verval ik in jouw voetsporen en ga ik verwijten. Doe ik maar niet.

    OT:
    TS, het klinkt als een hele lange dag voor je kind. Kun je hem bijvoorbeeld meteen eten geven als je thuiskomt? Hier zorgen we ervoor dat we iets heel makkelijks maken op donderdag en vrijdag. Dat zijn de dagen dat mijn kinderen naar de BSO en KDV gaan. Vaak op donderdag een simpele pasta die ik de dag ervoor maak en alleen in de magnetron hoef te mikken en op vrijdag een pannenkoek, broodje ei, enz.
    Als we thuiskomen gaan de kindjes meteen eten en soms eten we mee, soms eten wij rustig erna.
    We hebben voor Ies ook een bord met magneetjes hangen met een pijltje erboven hoe de dag eruit ziet. Ik voeg even een foto bij. Zou dat hem helpen?
    De kinderen gaan bijna elke dag wel in bad. Kun je veel van zeggen maar zij vinden het heerlijk en komen goed tot rust.
    Maar.... op de donderdag en soms vrijdag ook niet. Ik merk dat dit hier veel rust geeft.
    Succes: het valt niet mee om kleine mensenkinderen te snappen en begrijpen wat ze willen. Dat is een zoektocht die nooit zal eindigen ben ik bang.

    *En ik weet niet wat er de laatste tijd gebeurd als ik plaatjes wil plaatsen, maar ze draaien telkens een slag. Even telefoon op z’n kop houden* :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Debor en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    Hier ook op drukke dagen als het een lange dag is geweest wat makkelijks met eten of eten wat de dag ervoor gemaakt is.
    Eet dan ook met de kids gelijk, daarna alles klaarleggen voor de volgende dag dan douchen en lkkr relaxen.

    Zoon van 4 weet niet beter en is goed te doen zo. En het zijn hooguit 2 lange dagen per week. Verder werk ik een korte of een middag avond dus goed te doen.

    Oja wij doen ook aan snelle douchjes haha noem dit ook zo en zoon weet dit. Onder de douche inzepen afspoelen en er weer uit. Scheelt ook in tijd. Op andere dagen mogen ze wel ff relaxen onder de douche of ff spelen en afentoe een dagje dat ze overslaan maar vooral als we vrij zijn.
     
    Debor vindt dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #30 Liekje81, 6 nov 2020
    Laatst bewerkt: 6 nov 2020
    Helemaal met je eens! En het is ook gewoon onzin, niet elk kind is doodop met naar school gaan, of kan geen speeldates aan. Hier ging Dafne meteen vol naar school, incl 2 middagen BSO, en ja, ook meteen speeldates, de horror toch? Kon ze prima aan hoor. Ik ga mijn kind daarin ook niet beperken. En door de kanker van haar tante, die haar nu niet meer naar school kan brengen, zit ze soms vanaf 7 uur op de VSO en dan na school tot 17.30 op de BSO. Kind wil dat wel elke dag zei ze laatst :roflmao: Wennen doen ze snel zat, hebben ze niet jaren tot hun achtste voor nodig tenslotte...

    O en TS: wij hebben ook zo'n planbord, is echt fijn! En ik zou inderdaad zsm gaan eten bij thuis komen.
     
    Debor en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Horror :roflmao:
    Nou inderdaad. Ies heeft dat ook gedaan. En ook nog speeldates. Wat een loedermoeder ben ik ook :D:p
    Ik vraag me trouwens ook af wat werken met m’n eigen leven voorop stellen te maken heeft?
    Sterkte met haar/jullie tante! Vreselijke ziekte is het toch :(
     
    Debor en Liekje81 vinden dit leuk.
  12. Debor

    Debor Lid

    4 dec 2015
    62
    12
    8
    Vrouw
    Kleine update van mijn kant weer.. Sorry , late reactie ... Maar het gaat wel aardig eigenlijk ene dag uiteraard beter als de andere. We eten nu ( vooral op de lange dagen ) eerder , zonder papa en dan zorg ik dat het eten al klaar staat, alleen nog even opwarmen dan. En dat gaat ( meestal) een stuk beter. Dus gelukkig nu ook nog wel eens af en toe "normaal" avondeten. Daarna komt papa thuis , heel even (rustig) spelen en idd sneldouchen hahaha , die hebben we ook ingevoerd. Maar dat vind hij ook wel stoer , want dan mag hij blijven staan, andere dagen kan hij lekker zitten onder de douche en met de auto's spelen . Dus ja , het blijft een kleuter en soms is hij gewoon dwars ( kan zn mama ook zijn hoor ) maar het gaat in ieder geval een stuk beter. Dat toetje eerst heb ik nog niet geprobeerd , moet ook eerlijk zeggen dat we vaak geen toetje meer eten . Maar dit ga ik wel onthouden . Ik probeer wel soms gelijk er een wortel oid in te krijgen . Meestal wilt hij toch gelijk wel wat eten , heeft hij die vast binnen , haha. En ik ga ook nog wel dat planbord verder bekijken, lijkt me ook wel wat.
    Dus al met al gaat het een héél stuk beter hier en voelt het ook een héél stuk gezelliger. Dus nogmaals bedankt voor de adviezen !!
     
    Ysabella, Kolibrie, julia80 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Je zegt wisseling van baan, je werkt meer.. Heeft hij het idee dat er minder aandacht voor hem is en hij op deze manier de aandacht wil trekken? Als het steeds gebeurd als jullie allemaal aan tafel zitten, en daarvoor, als hij met jou alleen is gewoon rustig is?
     
  14. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113

    Leuk te horen dat je snel douchen hebt ingevoerd! Fijn dat het vaak wat beterder gaat.
     
  15. Julia1987

    Julia1987 Lid

    14 nov 2020
    40
    29
    18
    Vrouw
    Wat een lange dag inderdaad, als mijn dochter zo moe is wordt ze ook dramatisch vervelend.. Ik heb heel soms ook weleens zo een lange dag met mijn dochter gehad maar dan stopte ik haar om 5 uur in het grote bed met een broodje en een glas melk en dan was ze voor 6 uur in diepe slaap. Misschien een beetje loedermoeder maar je kan van een doodop kind niet verwachten dat het netjes aan tafel gaat zitten en goed gaat eten vind ik :( .. Zo werkt het voor die kleintjes gewoon niet.
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Mijn dochter roept bij alles bleeeeergh terwijl ze t niet eens geproefd heeft. "ahjoh, schei uit je weet niet eens hoe t smaakt" en dat is alles wat er er van zeggen, negeren t compleet verder.

    Vervolgens zijn wij klaar en zij nog niet en beginnen aan een toetje. Dochter wil dat ook wel, mja moet toch eerst van de bord gegeten hebben. Spontaan moeten wij "helpen" maar ze schoof op die manier wel een compleet bord macaroni naar binnen en dat was toch eigenlijk wel errug lekker. Hadden de figuurtjes macaroni voor de verandering van burgers zoo.

    Dat toetje schoof ze er ook nog achteraan, toen zat ze wel ram vol :roflmao: (smoothie op yoghurtbasis met bevroren fruit, a.k.a. "milkshake")

    Als ze even moet wachten met eten krijgt ze twee soepstengels. Vult amper maar knaagt wel lekker weg.

    Verder zijn we lik op stuk beleid aan t voeren. Dingen waarvan ze HEEEEEL goed weet dat t niet mag, waarschuwen we niet meer. Volgt gelijk consequentie op. Zat te turven hoe vaak ik mn man haar naam hoorde roepen op een dag, geen wonder dat ze niet reageerde op dr naam. Dus ff herhalingscursus voor papa en dochter uitgelegd wat we gingen doen en wat we van haar verwachtte en wat wij gingen doen, zodat het waarschijnlijker een stuk gezelliger in huis ging worden. 4 dagen onderweg, best een verbetering!
     
  17. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hier krijgen ze alvast wat te eten om de ergste honger te stillen. Wat rauwkost, soepstengeltje en bekertje drinken. Scheelt veel in het humeur :) En dan lekker onder een dekentje filmpje kijken. Beetje pamperen zodat ze tot rust kunnen komen.
    Het filmpje uitzetten, is lang 'drama' geweest, maar gaat steeds beter! Mijn 5-jarige kan al aardig klokkijken, dus kan ik ook aanwijzen hoe laat we gaan eten.
     
  18. KleineMama15

    KleineMama15 Actief lid

    27 feb 2019
    455
    179
    43
    Vrouw
    Gouda
    Heel herkenbaar hier ook als hij thuis komt iets lekkers.
    Drama begint als sochtends voordat we naar school moeten en dan smiddags.
    Voorals in het weekend is het drama maak niet uit als we veel met hem doen of weinig.
    Met avondeten is het alleen zijn vlees en verder niks meer.
     
  19. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Onderschat ook zeker deze tijd niet! Sint en kerst en dan corona. Dat is allemaal heel enerverend voor kinderen. Veel kinderen zijn rond deze tijd van het jaar moe en prikkelbaar. Probeer in weekenden en op vrije dagen zoveel mogelijk rust te houden. Geen bezoekjes, geen activiteiten, gewoon lekker thuis. En ook dan voorspelbaarheid; op zelfde moment eten en slapen etc.

    Met een planbord kun je de dag voorbereiden zodat een eventueel uitstapje niet uit de lucht komt vallen.
     

Deel Deze Pagina