Help mijn knul kan niet poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ladygaga, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Mijn knul kan sinds deze week heel moeilijk poepen vind zo zielig.
    Hij poneert het wel maar is zo weinig wat eruit komt.
    Hij heeft er ook last van.
    Hij bijvoorbeeld erg winderig zegt dan kakky maar heeft dan niks.
    Heb al van alles geprobeerd.
    Nu wilt mijn man een clysma geven zodat me knul er van af is maar vind dat Zo zielig.
    Ik heb zelf een trauma van clysmas en weet dus hoe dit voelt en het doet erg pijn en wil me knul niet aan doen.
    Hebben jullie misschien tips om mijn knul weer aan het poepen te krijgen? Vind zo naar voor hem.
    Hij is trouwens nog maar net 2 jaar.

Groetjes gaga

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

even langs de huisarts?

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zou lactulose proberen dat hielp bij mijn zoon altijd prima.. Kun je zo halen bij de apotheek.. Een klysma vind ik wel heel drastisch..

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    klysma zou ik ook niet doen, alleen als laatste redmiddel.
    Ik kreeg van de h.a ooit als tip om een zetpil te zetten. Dat verlicht de pijn en maakt wat vooraan zit zacht, zodat het makkelijker eruit komt. Dat hielp bij mijn dochter altijd goed.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Verse sinasappelsap kun je eens proberen.

Lactulose en veel drinken.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Langs de huisarts voor iets laxerends? Hier hielp movicolon beter dan lactulose.
    Evt ook lidocaine creme, dat verdoofd de huid en kan een beetje helpen..

Niet te lang mee wachten ook, want hier hebben we een poosje aangeprutst (roosvicee laxo, sinaasappelsap, zetpil). Waardoor mijn jochie echt bang werd om te poepen. Daardoor hield hij het op, werd het harder, deed het meer pijn om eruit te krijgen, waardoor hij nog banger werd. Dat heeft uiteindelijk 6 maand laxeermiddelen gekost voordat die angst weg was..

7. NoLu

NoLu Niet meer actief

Lactulose hielp hier niet, forlax wel, ideaal! Dit krijgt ze nu al een aantal maanden en hier krijgt ze geen luie darmen van. Van Lactulose kunnen ze namelijk luie darmen van krijgen.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Niet per se veel drinken maar veel "vochtig" eten geven. Dat vocht bereikt de darmen beter, water etc verdwijnt in de maag al uit het eten nl.

Dus dikke soep (niet te zout natuurlijk), yoghurt, veel groente en fruit, geweekte muesli, goed gaar gekookte rijst en pasta (volkoren) etc. En wat extra olie door zijn eten.

Verder werken idd sinaasappelsap en kiwi ook laxerend. En evt lijnzaadolie (capsules).

Deel Deze Pagina