pijn aan mijn ribben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi iedereen,

Ik heb zo'n last van mijn ribben al een week ongeveer en het lijkt steeds maar erger te worden. Vooral mijn linker rib doet veel pijn. Het voelt alsof er blauwe plekken op zitten.

Wie herkent dit of weet waar het door komt en hoe je er mee om kunt gaan(of voorkomen ;) )

liefs

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mijn zus had echt gekneusde ribben op een gegeven moment...ben bang dat je er weinig aan kan doen alleen jezelf zo lang mogelijk maken en niet als een zoutzak in elkaar zitten...hoe meer ruimte vanbinnen hoe beter..
    Sterkte meid!

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    thanx!

zal maandag de verloskundige is raadplegen ;)

4. prisje28

prisje28 Lid

5 mrt 2007
    36
    0
    0
    verpleegkundige
    Tilburg
    hey tweeling,
    ik heb dat dus ook. en heb aan de verloskundige gevraagd wat dat was. ze zei dat de baby dan veel tegen je ribben trapt en dat daar niks aan te doen is. dus even door bijten meid. ik weet dat het vervelend is.

5. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik heb ook regelmatig last van mijn ribben, en vooral aan de linkerkant. Daarbij heb ik ook zo nu en dan een soort kleine trilling/verkramping boven in het midden van mijn maag. Het helpt als ik rechtop ga zitten en erop druk. Mijn verloskundige vertelde me dat het te maken kan hebben met vermoeide spieren. Alles wordt moe dus ook de spieren die daar zitten. Jij bent niet veel langer zwanger dan ik, dus het lijkt me niet dat onze ukkies al zulke hoge trappen uitdelen!

6. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hey tweeling, ik weet precies waar je het over hebt , ik heb er ook zo`n last van, soms voelt het echt of mijn ribben beurs zijn
    mijn gyn zei dat het ook komt doordat je baby steeds meer ruimte inneemt en dat je omvang van je ribben zelfs kan toenemen met 10 centimeter :confused:
    kan me voorstellen dat je dat zeker moet gaan voelen.
    de gyn zei dat de pijn wat zal afnemen als je baby wat gaat zakken en niet meer zo hoog ligt.
    misschien heb je er wat aan?

Deel Deze Pagina