Mijn vader had vanmiddag een keuring voor zijn werk, daar is zijn bloeddruk gemeten 220/180. Later is het nog eens gemeten toen was het iets gezakt naar 205/180. Hij moet morgen naar zijn eigen huisarts, maar ben ik nou gek of is deze bloeddruk extreem hoog?? Ze gaan donderdag een lang weekend weg, dus hoop wel dat hij morgen nog langs kan komen. Iemand ervaring met zo'n hoge bloeddruk en wat word er aan gedaan?
Mijn oma heeft ook geregeld extreem hoge bloeddruk. Nog hoger zelfs dan dit. Maar heel eerlijk gezegd weet ik niet of er wat aan gedaan wordt. Wellicht medicijnen? Mijn oma slikt wel medicijnen maar heb geen idee voor welke 'kwaal' ze zijn.
Jeempie, 180 als onder druk?? Is echt megahoog hoor! Ik heb zelf al 6 jaar hoge bloeddruk en die was in rusttoestand 201/135 en dat was voor hun een reden om mij naar de internist te sturen, misschien door mijn leeftijd hoor! Op zich is een hoge bloeddruk goed te behandelen met medicatie. Ik hoop en duim dat je pa gewoon zijn weekendje weg mag! Ohja vraagje, had hij geen klachten? Met mijn bloeddruk had ik echt drukkende koppijn en zag ik vlekken voor mijn ogen, maar werd in eerste instantie weggewuifd als stress...pfff
Idd erg hoog, maar vraag me af of je vader misschien stevige armen heeft waardoor ze misschien een te kleine band hebben gerbuikt? Dit was bij mij in de zwangerschap het geval, torenhoge uitschieters in mn bloeddruk..... tot de de goede band erom heen deden, toen had ik een keurige bloeddruk. Lijkt me dat je met zo'n hoge bloeddruk ook wel klachten zou hebben toch?
Nou mijn vader is er zo eentje die zegt dat hij niks mankeert..... Toch denk ik dat hij wel klachten heeft de laatste tijd... Ze hebben met verschillende meters gemeten vanmiddag dus het zal wel juist zijn. Morgen de huisarts maar even afwachten....
Als hij belt en verteld wat zijn bloeddruk was mag hij echt wel komen hoor. Zal bloeddruk nogmaals gemeten worden en als dat niet veranderd is krijgt hij waarschijnlijk medicatie en mag hij bloed gaan prikken. Komt vast goed.
mogelijk kan de huisarts een 24 uursmeting doen, dan heeft hij een overzicht van de bloeddruk van een hele dag. daarbij is er een mogelijkheid dat hij medicatie gaat krijgen en ook verder onderzoek krijgt. bv ecg. dan zal er misschien ook gekeken worden waar de hoge bloeddruk vandaan komt, er kan dan meer bloedgeprikt worden. Ik moet erbij zeggen dat ik geen dokter ben, kom het wel regelmatig tegen op mijn werk. wat er gaat gebeuren hangt echt van de huisarts af. succes, joyce
Mijn moeder heeft ook een torenhoge bloeddruk (240/190), inmiddels een jaar of 15. Gebruikt diverse medicatie hiervoor en heeft ook een paar keer een 24 uurs meting gehad maar haar bloeddruk blijft hetzelfde. Het zijn idd: - ECG onderzoeken - 24 uurs meting - medicatie
Ik neem aan dat je vader wel even langs zijn huisarts gaat? Dat moet hij toch maar even doen. Op mijn werk is de bloeddruk altijd een goede graadmeter in hoeverre je een arts in moet schakelen. Bij een jonger persoon met klachten (want anders heb je niet een reden om de bloeddruk te meten) zou ik als dit niet bekend was, de arts laten komen. Het is vaak een voorbode voor iets, geeft aan dat er iets in je lijf niet helemaal rustig is. Dus het lijkt me gewoon verstandig als hij even naar een arts toe gaat en dan gaan ze dat gewoon bekijken en zn behandelen.