Hallo iedereen, Ik heb een vraag zodra je zwanger wil worden moet je niet te dik zijn. Volgens mijn BMI ben ik dit 1.72 en ik weeg 97 kilo. Alleen ben ik niet dik ik ben erg sterk (heb veel spieren). Wat voor invloed heefd dit om zwanger te worden? En als je gewoon elke avond sex met je vriend heb dan heb je tocht de meeste kans om op het juiste tijd bevrucht te worden. Liefs Elin
Je BMI zegt niet alles. Als het geen vet is, dan werkt het natuurlijk anders. Maar als je erg veel traint (neem ik zomaar aan omdat je zegt dat je veel spieren hebt) kan dat ook invloed hebben op je vruchtbaarheid. Je kunt beter niet extreem veel of extreem zwaar sporten als je zwanger wilt worden. Het beste schijnt te zijn om om de dag of om de twee dagen te klussen. Dat is beter voor de kwaliteit van het zaad. Maar als het zaad gewoon goed is, kun je ook elke dag klussen. Is alleen niet nodig omdat de zaadjes toch wel een dag of 2 blijven leven in je lichaam. Succes!
Het gaat uiteraard om je gezondheid. Als je gewicht voornamelijk in spieren zit, dan is de BMI geen goede graadmeter. Als er wel sprake is van overgewicht in de zin van vetweefsel, dan verminderd dat inderdaad wel de kansen. Om de andere dat vrijen schijnt het beste te zijn voor de zaadproductie.
je BMI is sowieso geen goeie graadmeter, denk dat je meer naar je algehele gezondheid moet kijken en naar je lichaamsbouw. volgens de BMi zou ik bij een lengte van 1.83m max 81 kilo mogen wegen maar als ik dat zou wegen, zou ik mager zijn. kunt het altijd aan je ha vragen, die gaf mij ook een hoop duidelijkheid.
Als je veel sport, dan heb je neem ik aan ook sporttesten? Daar kan je ook vragen hoe of wat met je gewicht en vruchtbaarheid.