Tot nu toe in deze zwangerschap weinig ervaring met harde buiken, oefen/voorweeën etc. Maar nu lijkt t raak te zijn. Vanaf gisteravond uurtje of zes kreeg ik lichte krampjes, eerst zo heel sporadisch maar ze hielden niet meer op en komen steeds vaker achter elkaar nu. Prettig zijn ze absoluut niet, maar ze zijn redelijk op te vangen door bijvoorbeeld even een stukje te gaan lopen. Ze duren ongeveer 30-40 seconden, het is meer hoe snel ze achter elkaar komen nu wat me irriteert/pijn doet. De krampen gaan gepaard met het gevoel steeds naar de wc te moeten/willen, alsof het mijn darmen zijn. De aandrang blijft. Ik heb nog niet geslapen vannacht, beetje jammer, maar ik wil graag van jullie weten wat jullie ervaringen zijn en of jullie nog tips hebben Ik ben vandaag uitgerekend, maar ik ga nergens vanuit. Verlies ook niks van slijm of vruchtwater of wat dan ook. Dus, anyone?
Je zou even kunnen gaan douchen. Als het voorweeen zijn dan zakt het af. Bij echte weeën zet het dan door. Ik hoop voor je dat het begonnen is, succes!
Bij mij iets vergelijkbaars. Sinds 11u gisteravond aanhoudende druk en lichte weeën. Veel minder heftig dan de voorweeen een paar weken terug maar wel continu om de 3-5 min en duurt dan zo'n 30 sec. Ik heb 2u en net weer 10 min geslapen en ben benieuwd of het Door gaat zetten. .
Nou zo begon mijn bevalling precies zo en hele tijd naar de wc die nacht snapte er niks van rond 8 vk maar gebeld had ik 4 cm ontsluiting geen slijmprop of gebroken vliezen de slijmprop kwam rond 11 in het ziekenhuis en mijn vliezen werden 14.15 gebroken. door de GYN in het zkh..14.48 die dag werd mijn dochtertje geboren..Als het aanhoud zou ik de vk toch maar is bellen want je hoeft dus helemaal niks te verliezen om al een bevalling die al in gang is te hebben.Doordat ik niks verloor werd ik ook onzeker en dacht kan niet maar het hield niet op waardoor ik dacht toch maar bellen al was het niet pijnlijk gewoon storend meer kon er niet door slapen..Hopelijk is het zover ik duim voor je hopelijk heb je snel jouw wondertje in jouw armen
Kan ook de begin van je bevalling zijn. Zo zijn beide bevallingen bij mij begonnen . Sterkte meis! En hopelijk zet het goed door en heb je vandaag jullie wonder in handen.
Kan het begin van je bevalling zijn... Ik zou even 2 paracetamol nemen en lekker in bad gaan zitten! (en dan hopen dat het doorzet!!! en als het afzakt zou ik even een paar uur gaan slapen!)
In bad geweest, paracetamol gehad maar ik blijf krampen houden... Het leek in bad wel iets minder heftig allemaal maar op n gegeven moment kwam ik daar ook niet meer tot rust. heb geen seconde kunnen slapen want bij zowel staan, liggen als zitten komt de pijn gelijk weer opzetten. Lig nu te kronkelen op bed terwijl ik dit typ (eigenwijs he). Ook weer steeds op de wc gaan zitten, dunne ontlasting... geen eetlust maar mijn lege maag schreeuwt om eten. Ik ga zo idd maar eens bellen, lang genoeg gewacht lijkt me.
Nou, gebeld... *au,au* De meeste dingen die ik vertelde kwamen op haar over als een beginnende bevalling, maar om het zekere voor het onzekere te nemen wilde ze wel afwachten tot de weeen in ieder geval een minuut aanhouden. Nu is dat nog zo tegen de 40 seconden. Zo stom maar nu ik een doel heb 'de minuut' is het een stuk beter te doen dan heel de afgelopen nacht. Nu weet je dat je een kant op moet/gaat en kun je n soort knop omzetten. Ik hou jullie op de hoogte
Nou dames het zette uiteindelijk door: om 19.47 bevallen van onze mooie zoon! Op de uitgerekende datum nog wel! Ik vond de bevalling pittig, maar het gaat goed met ons nieuwe gezinnetje. Lig nog een nachtje in het ziekenhuis ivm hechtingen ed. Het mannetje is 50 cm lang en weegt 2950 gram, het is dus een baby zonder al teveel vetreserves. Hierdoor moeten we de voedingen en zijn lichaamstemperatuur goed in de gaten houden, maar daar worden we straks gelukkig ook goed bij geholpen door de kraamverzorgster.
Ik breek even in! Van harte Miertje! Zo zoet!! En wat toevallig: ik ben gisteren, een dag te vroeg (maar wel op onze eerste trouwdag!) bevallen van een zoon! Onverwachts een thuisbevalling want het ziekenhuis werd niet meer gehaald! Hij is 3300 gram en 50 cm lang en.... Heeft geen afwijkende beentjes of armpjes hoor! Wij hebben het toen natuurlijk gehad over al die echo's met afwijkende groei qua ledematen: niks aan de hand! Ik hoop dat bij jullie ook alles goed is! Geniet ervan!!
Miertje, wat een schatje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Jij ok gefeliciteerd Vrolijkheid, fijn dat alles goed is.