Dat ADHD gedrag is herkenbaar bij zowat mijn hele familie,maar zo ontzettend kleuterachtig?? Past eerder bij zijn ontwikkeling/persoonlijkheid als dat dat iets over z'n ADHD zegt, ik herken het althans niet Doet je man dit veel vaker? En wat zegt hij als je een gesprek met hem voert erover? Dat hij impulsief is oké, maar het lijkt wel een uit de kluiten gewassen kleuter Heeft hij wel hulp voor zijn ADHD? Training/medicatie?
Ik moet eerlijk gezegd nogal lachen om je verhaal!! Kan me voorstellen dat het beoorlijk vervelend is z'n "kind" erbij, maar klinkt ook best vermakkelijk .. Misschien heb je nog wat klusjes voor hem liggen ? Of ga je camperen ? Kan ie mooi met de tent worstelen! Succes meid !
Idd. In zulke extreme gevallen is ritalin vaak wel erg hulpzaam. Denk dat dat voor je man en jullie gezin een verademing is. Proberen kan altijd, bevalt het niet dan niet, helpt het wel dan is het mooi meegenomen
Ik zei dat meer op de dingen die ik las in de reactie van TS. Bedoelde dat zeker niet lullig. Is gewoon moelijk. Weet dat je man er ook niks aan kan doen en zich niet in kan houden of erop kan letten. Zo werkt dat niet. Heeft hij nu medicatie? Wel heel fijn dat hij op zijn werk op zijn plek zit met collega's die er goed mee omgaan.
Phoew ik vindt medicijnen wel heftig. Als hij het normaal in zijn werk kwijt kan door fysieke inspanning is dit toch iets wat mee naar huis kan? En structuur, misschien kan je de dagstructuur voor hem opschrijven? Dat het duidelijk is wat "normaal" is. En kijken hoe het dan gaat? Vind het zo makkelijk om maar direct naar medicijnen te grijpen als het normaal wel goed gaat.
Tja als je ADHD hebt betekend dit niet dat een vader zich zo onvolwassen hoeft te gedragen. Want geboortekaartjes kapot scheuren is gewoon onvolwassen. Gebruikt je man geen ritalin oid?
Wilde net reageren over de medicatie. Ik zat ook te denken dat als hij normaal gesproken als hij geen vakantie heeft gewoon functioneert dan zal ik ook niet aan de medicatie gaan. Mocht hij gewoon toch voor zijn gevoel niet goed funcioneren dan zal ik er een keer een gesprek over beginnen
Misschien is het een idee om een dag of twee iets leuks in je eentje te gaan doen en totaal niet politieagentje te spelen? Bel een vriendin, regel een shopweekend en laat hem "in charge".... dan is hij degene die met de rommel zit en de onderhandelbare dochter die vol suiker en overprikkeld niet kan slapen. Volgens mij is het dan - ADHD of niet - heel snel afgelopen! Die van mij doet het tegenovergestelde als hij thuis is, dan gaat hij micro-managen. Bij het minste of geringste staat hij een luier te verschonen, eten te doen, gaat opvoeden (met hoofdletters) en dat gaat ook niet altijd vlekkeloos. Ik ben wat lakser/rustiger/minder snel en krijg dan continu verwijten dat "hij alles doet", ik niks doorheb en of ik dat ook niet gevaarlijk vond (toen het ene geitje het andere geitje aanstootte en Fay ernaast stond. Uhm.... nee). We proberen de stelling erin te houden dat ieder zijn eigen opvoedstijl heeft en dus verantwoordelijk is voor zijn eigen acties. Ik ga hem niet redden als hij na drie keer te streng reageren een recalcitrante "ik ben twee en zeg nee" heeft. Alleen als hij echt uit zijn dak gaat (deuren slaan ofzo) grijp ik in en dan heeft hij echt een probleem. Mannen thuis is niet altijd makkelijk Sterkte met jouw ADHD-geval!!
ik vind het toch best serieus als dochter papa niet eens meer serieus neemt .. Een vader kan dollen met zn kind, maar als het erop aan komt zou ik als ik ts was toch echt wel willen dat mijn man echt een vader is en daar zich ook naar gedraagt Ritalin kan net de scherpe kantjes eraf halen.
TS schrijft dat ze het hier al vaker over gehad hebben en het echt een probleem vormt in het dagelijks leven , ook qua opvoeding van hun dochter,en hij na feestjes enzo ook altijd zo druk is. Lijkt me dus niet iets van deze zomervakantie Als hij niet thuis is merkt TS er natuurlijk niks van,maar haar man zal dan nog wel super mega druk zijn op zijn werk en hier zelf ook wel (on)bewust hinder van ondervinden.
Sorry, ADHD of niet, hij kan zich wel gedragen toch? Als hij dit soort ongein (melk pakken over zijn schouder gooien ed) ook op zijn werk uithaalt wordt hij toch niet serieus genomen? Vraag me idd af of hij therapie heeft (gehad). Hoe gaat het ook als hij samen in met jullie kindjes? Misschien idd Ritalin/Concerta en zou hem hier stevig op aanspreken. Want dit gedrag is zeker niet allemaal op zijn ADHD te schuiven vind ik...
Het is ook geen aanval op de mensen die dit voorstellen hoor! Sorry als ik zo overkom, niet mijn bedoeling!! Ik wil gewoon wat tegenwicht op de meerderheid bieden.
Nou ja ik zou dan eens overleggen of hij het zelf niet rot vind dat hij zo druk is. in de zin van heeft hij er zelf last van? Dan is idd misschien ritalin een optie. Wat je ook nog kan proberen. heeft mijn man ook gedaan is homeopatische druppels voor adhd werkte ook heel goed bij manlief. Kun je ook nog eens voorstellen
Hier sluit ik mij volledig bij aan, ontzettend goed gezegd Daantje Ook hier ruime ervaring met ADHD en natuurlijk is het druk en soms wat chaotisch, maar wat jij beschrijft heeft niet zo veel met ADHD te maken hoor. Toch nog een advies,eigenlijk geef je het zelf ook al aan: Hij mist nu structuur. Misschien is het een idee om een duidelijke/strakke planning te maken over de dag. Dus zolaat op staan, zo laat ontbijt, zo laat ravot-tijd, zo laat lunch enzovoort. Blijkbaar functioneerd hij daar beter onder. Heel veel succes de komende weken
een gesprek aangaan met je man en kijken of hij er zelf ook last van heeft en ook uitleggen dat jij er wel last van hebt. (Want adhd of niet met melkpakken gooien en ander ongein is toch iets wat hij al in zijn jeugd had moeten afleren). Een strakke planning maken voor de dagen, kan me niet voorstellen dat er geen klusjes zijn die er nog gedaan moeten worden. Opstaan en etenstijden (en desnoods ook bedtijden) vaststellen en dan tussendoor klusjes (boodschappen doen etc) inplannen. Zolang hij bezig is kan hij ook geen ongein uithalen. Mijn zoon heeft ook erg veel moeite met niet ingeplande tijd en gaat dan lopen balgen/plagen etc. Eventueel eens langs de huisarts kijken of er medicatie is waarbij hij baat zou kunnen hebben.
Wat ben ik blij dat mijn man aan de ritalin zit.... Merk het meteen als hij ze niet inneemt, dan speel ik even voor agentje! HUP pil erin!
wat een extreem reactie! Ik snap er ene kant niets van en de andere kant dacht ik dat dit een leuke topic was! Ik weet niet ik denk dat je man gewoon leuk wilt doen met je dochter, lekker gek doen en lekker kinderachtig zijn. Kan toch? Vindt het niet slecht iets.. Of ik kan het allemaal verkeerd hebben