Help mijn man is geen klusser! Wiens man wel??

Discussie in 'De lounge' gestart door 078mama, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Oke ik heb een super leuke man maar echt met 2 linker handen :D Nu hebben wij 3 jaar geleden een aanbouw aan ons huis laten plaatsen en op het hechtingspunt is nu een scheur ontstaan van zo'n 4 mm breed. Die wil ik dicht hebben en mijn man wilde dit wel doen... een half jaar later en 10 bezoekjes aan de Gamma verder heb ik nog steeds een scheur en een man die alleen maar zegt de juist manier nog niet gevonden te hebben. :(:D Maar nu wil ik het zelf gaan doen! Ik dacht, waarom niet? Een beetje girlpower haha.

Nu is mijn vraag, wiens man is er heel handig en kan mij even vertellen wat ik erin kan spuiten? We hebben trouwens spachtelputz op de muren. 8)

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nee, helaas is die van mij ook niet handig. Toevallig zei ik vanmiddag nog: schat, onze vaders hebben echt niet het eeuwige leven. Als die er op een dag niet meer zijn hebben wij écht een enorme uitdaging! :$

Aan mijn posting heb je dus geen hol, wilde je wel even laten weten dat je een medestrijder hebt :D

3. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Vriendlief zegt dicht kitten met siliconenkit, en weer spachtelputz erover heen. Het heeft met het uitzetten van de muur te maken (warmte/kou).

Moet wel zeggen dat wat vriend zegt, ik zelf niet zou doen ;) want ik vraag me af of de spachtelputz wel hecht op de kit...

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn vent zegt vooral succes hihihi schijnt niet zo fijn te zijn met dat spull

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Iemand nog een ander wereld idee? Ik moet nu natuurlijk wel met een perfect resultaat komen haha

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik denk zelf dichtpurren met purschuim ( oa bij de action te koop)

Dan de schuur voorstrijken met speciaal voorstrijkmiddel dan opnieuw stucen

7. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    maar purschuim zwelt helemaal op. Ik denk dat je de muur dan alleen maar verder stuk maakt...

8. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die scheur hou je... of je moet de hele muur glad strijken en aansmeren en opnieuw spachtelen

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als de pur hard is kan je het overtollige met een meisje zeer makkelijk afsnijden en klaar is Kees :)

Dan de muur voorstrijken met voorstrijkmiddel zodat de spachtelputz hecht en dan opnieuw stucen
    Denk dat kitten juist niet gaat lukken en je hier tientallen kokers kit in gaan zitten in zo'n grote scheur van 0,5 cm breed en ik gok wel een meter of 3,5 hoog..

Hier toen de badkamer etc ook afgepurd, prima gegaan

10. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Hahahahahah nou ik wel hoor. Hij heeft zn eigen bedrijf. Het enige wat hij niet kan is funderingen leggen :D
    Nadeel van handige mannen is dat je huis nooit af is en als 't dan eindelijk af is moet 't opnieuw of 't huis moet verkocht worden.
    Als er iets moet gebeuren moet ik wel vaak eerst weken zeuren :)
    Maar al met al is het heel handig en scheelt het enorm in de portomonee :)

p.s komt die scheur door een funderinsfout? zoja dan zul je er niks aan kunnen doen dan zal die elke keer weer opnieuw inscheuren.
    Wij hebben ook spagtelputz op de muur gehad maar volgens mij kan je dat niet makkelijk repareren zonder dat je het ziet :S.

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn man heeft 2 echte rechterhanden, hij is superhandig (is interieurbouwer) en maakt overal de mooiste dingen, complete interieurs op maat... maaaaaar ik als thuis iets gemaakt moet hebben of iets nieuws wil moet ik máánden zeuren, bedelen, vragen en nog eens vragen... als ik dan uiteindelijk boos wordt kán ik geluk hebben dat ie het doet... En dan is het binnen een kwartier klaar :x
    Voorbeeld: onze dochter (bijna 2) heeft nog steeds geen kapstok, haar jasjes hangen nog steeds op hangertjes op het wasrek in de bijkeuken :x; heb sinds 2 weken nu 2 apothekerskasten in de bijkeuken, die waren in maart 2010 al klaar voor montage maar meneer heeft tot de kerstvakantie gewacht om ze thuis te monteren :x; kasten op zolder heeft ie gemaakt: 1 jaar met kerst de kasten neergezet, het jaar erop met kerst de deuren ervoor, 6 jaar later de grepen op de deuren gezet en nu (we wonen hier nu 10 jaar) zit er nog steeds geen afwerkplint onder...
    Dus: een klusser in huis is ook niet alles 8);) want een goeie heeft nooit tijd :D

Oja: die scheur zou ik echt niet met pur doen hoor, maar met een speciale kit en dan moet het opnieuw gestuct worden maar dat zou ik door een stuccer laten doen hoor!

12. 078mama

078mama Niet meer actief

haha eigenlijk zijn mannen dus allemaal vrij nutteloos in en om het huis... rechter of linker handen!

Het is trouwens naar mijn idee een krimpscheur, geen idee of het een funderingsfout kan zijn... Pur lijkt me niet echt de oplossing omdat dat niet mee rekt met weersveranderingen (hier houdt gelijk mijn kennis op). Kit is neem ik aan de beste oplossing maar ja, welke? Of eerst pur en dan kit?

13. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik denk dat ik meer de klusser ben dan mijn wederhelft, maar dit terzijde!

Werkt die muur nog steeds? Dan moet je flexibele muurvuller (Alabastine) hebben. Als het niet meer werkt kan je het gewoon opvullen met geelband.
    Daaroverheen dan sierpleister reparatiespul (heeft alabastine ook), verven en klaar is mama 078!

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Jij bent ook wel van alle markten thuis he! haha

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

De mijne is handig!

Helaas wel selectief in wat hij waneer doet...hahah

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ehm, wat denk je van gewoon acrylaatkit en dan met spachtelputz eroverheen.

17. 078mama

078mama Niet meer actief

devil, wat ik ervan denk? Dat je chinees spreekt! haha Ik ga alles bekijken in de bouwmarkt en dan doe ik net alsof ik weet wat ik doe tegenover al die grote stoere kerels. Strak plan toch?

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij hebben de 'scheur' gevuld met geelband en daarna met een staalborstel weer stuctuur aangebracht. was wel op de slaapkamer, daar durfden we het wel zelf te proberen haha.

19. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Neehoor, vraag me bijvoorbeeld niets over computers want dan blijft het heel lang stil... :p

Wij hebben hier in huis nogal wat zelf gedaan en heb ongeveer ALLE soorten aanmaakcement/stuc/vulmiddel/kit/whatever gebruikt! (Wat nu Ediah's kamertje is stond werkelijk VOL met alle klusmaterialen! Die kamer zijn we pas voorzichtig leeg gaan ruimen nadat ik, ruim 6 maanden zwanger, de badkamer afgetegeld had... Had toen de ambitie de benedenverdieping ook zelf te gaan tegelen, maar dat plan heb ik inmiddels -hard lachend om mezelf- laten varen!)

20. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

mijn man zegt:

dichtsmeren met geelband en 2 mm onder je spachtelputz blijven en dan weer spachtelputz aanbrengen zodat het weer gelijk is maar hij zegt wel dat je het ten alle tijden zal blijven zien mits je de hele muur opnieuw doet..

Deel Deze Pagina