Drie presentatrices weg bij Hart van Nederland Hart van Nederland gaat afscheid nemen van drie presentatrices. Cilly Dartell, Milika Peterzon en Maureen du Toit zullen na de zomer niet meer te zien zijn in het programma op SBS6. Het programma krijgt een andere opzet. Het wordt actueler en komt dichter bij de kijker te staan, zegt de zender. Hart van Nederland is in het nieuwe seizoen nog maar met een presentator en niet meer met twee. Gevolg is dat er geen plaats meer is voor de drie presentatrices. Volgens zenderbaas Georgette Schlick zijn de presentatrices mede bepalend geweest voor het succes van Hart van Nederland. "We zijn hen dan ook zeer dankbaar voor wat ze hebben betekend en nog steeds betekenen voor het programma en SBS 6. Het is een hele moeilijke beslissing geweest." Gallyon van Vessem, Marlayne Sahupala, Selma van Dijk en Evelien de Bruijn blijven wel aan Hart van Nederland verbonden. Zij zullen versterking krijgen van oud-RTL Nieuws verslaggever Sandra Schuurhof.
vind het sneu voor de drie ontslagen presentatrices, ik kijk er eigenlijk nooit naar, maar het is altijd sneu na zoveel dienstjaren ineens aan de kant geschoven te worden, maar goed, hoort ook wel weer beetje bij het vak natuurlijk...
Vind het wel jammer, zijn toch de bekende gezichten van HvNL en nu is het natuurlijk maar afwachten wie en hoe het straks gepresenteerd gaat worden.
Dat vindt ik echt niet leuk ik kijk altyd hart van nederland en nu krijgen we sandra schuurhof ervoor terug of hoe ze ook heet. Ik vond die andere net zo leuk vooral als ze de slappe lach krijgen live in de uitzending lekker spontaan vindt ik dat.