Help mijn man is klusser

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door puissant, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Zelfs al zou er in de montage geknipt zijn, zoals zij beweerd, dan veranderd dat weinig aan d'r reactie. Het is niet alsof dat wat wij gezien hebben, niet gezegd is. Dat ze daarna wellicht nog heeft toegevoegd dat ze het 'wel mooi' vond. Tja, hoe serieus neem je dat dan eigenlijk nog. Al zou ze niks gezegd hebben, dan sprak haar gezicht boekdelen.

Enfin. Ik heb dus met open mond zitten kijken. Dat je dan zo'n tijd in een huis hebt geleefd dat niet af, vies en gevaarlijk is. Met je kinderen. En dat je dan niet tevreden kunt zijn met zo'n resultaat. Uiteraard zul je altijd nog wel wat kleine aanpassingen moeten doen om het geheel naar eigen wens te maken. Maar dat is toch eigenlijk niks meer, na zo'n enorme verbouwing?

W.b.t. die vriezer... Nu dacht ik te zien dat er in de oude keuken twee grote combi's stonden. Dus nee, al die inhoud zal dan wel niet passen. Sowieso worden keukens standaard niet geleverd met twee koelkasten en/of vriezers, haha. Misschien gelijk het geschikte moment om eens te gaan consuminderen.

Verder had die nieuwe keuken ook veel inbouw, dus qua stekkers vallen dan bijv. je oven/magnetron af. Dan blijven nog bijv. je Senseo, waterkan, keukenmachine, frituurpan, etc, over. Maar dat zijn geen stekkers die standaard erin moeten blijven, of apparaten die je allemaal tegelijk zult gebruiken... Ik zie het probleem niet, haha.

Maar ach. Wel weer leuk (leed)vermaak. ;)

2. susy26

susy26 Niet meer actief

Ondankbaar wijf is het! Bha. Ik zou een gat in de lucht springen met zo'n vernieuwing. En al helemaal zoals t eerst was... en nog gratis ook. Snap niet dat iemand zo kan reageren.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik snap al jullie reacties, begrijp me niet verkeerd. Ik heb niet het hele programma gezien, dus misschien ga ik nu iets zeggen wat niet klopt. Ik ga sowieso commentaar krijgen ben ik bang maar hier gaat ie:

Ik kan me ergens de reactie van de vrouw wel voorstellen. Nogmaals ik heb niet de hele aflevering gezien, echter alleen stukjes en haar reactie op het eindresultaat.

Ik dacht dat het programma je hielp met afmaken van de verbouwing, maar neem aan dat ze niet een hele verbouwing bekostigen. Misschien wel een gedeelte, maar denk dat de mensen altijd zelf ook nog een groot deel moeten betalen. Als dat zo is dan snap ik haar reactie wel. Ze had zich er een hele andere voorstelling van gemaakt. Toen ik de keuken zag vond ik het keukenblad ook vrij ondiep. Dat had best iets dieper gekund, die plek had ze nog met de muur tot aan de deur, en dan had ze iets meer kastruimte gehad. Tja en met 6 personen is zo'n kleine vriezer ook niet genoeg. Ik weet niet of ze nog een bijkeuken heeft maar misschien kan ze daar nog een extra vriezer zetten. Wellicht had ze zich een voorstelling gemaakt van de keuken met een hele grote vriezer.

En de stopcontacten moet ik haar ook gelijk in geven. Er is niet echt goed over nagedacht toen ze de keuken tekenden. Alleen maar aan de linkerkant een doos vind ik ook weinig. Normaliter heb je bij het fornuis er ook nog eentje in de buurt, bijvoorbeeld om iets in een pan te pureren of zo. En zoals John zegt dat deze zo bijgemaakt is vind ik ook niet juist. Ja het kan maar dan heb je een opbouwcontactdoor en een koofje lopen, dat ziet dus niet uit. Dus dan maar weer de een sleuf en gat in de muur fresen? Dat weer stuccen en verven.... Daarom vind ik het niet zo slim.

De eetkamer zag er gaaf uit en lekker veel ruimte voor te eten en een eigen plaatsje voor de kids. Dat was heel slim gedaan. Ook zie je dan weer spullen om het huis mee te stylen. Het rek wat tegen de muur stond vond ik nou niet bepaald handig met 4 rondrennende koters. Daarbij neemt het programma dat soort spullen ook gewoon weer mee, weet ik uit ervaring.

Het zitgedeelte was erg knus. Heel mooi, absoluut, maar ik zie ze nog niet met 6 personen op die bank zitten. Maar goed, dat kan eventueel later weer anders ingericht worden. Ook hier was er, denk ik, volgens de vrouw niet goed nagedacht over de plek van de stopcontacten en heb je hetzelfde verhaal weer als in de keuken.

Ik vond het een prachtige verbouwing, er zaten alleen wat schoonheidsfoutjes in en ik denk dat haar dat stoorde omdat ze die meteen zag. Ze zal echt wel blij zijn met hun mooie huis, maar ik denk dat ze liever zelf iets meer betrokken wilde zijn geweest bij het inrichtingsproces, dan was dit niet hand geweest. Dan heeft zij een hoop geld betaald en is het niet naar haar wens, dus dan kan ik me dat best voorstellen.

Ik snap heel goed dat jullie deze reactie ondankbaar vonden, maar ik denk niet dat ze het zo bedoelde. Verder is er altijd geknipt en geplakt, maar dat neemt niets weg aan haar reactie op dat moment.

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Als ze het helemaal naar d'r wens had willen hebben, had ze niet moeten mee doen aan zo'n programma. Had dan zelf je handen uit de mouwen gestoken, of hulp ingeroepen van familie/vrienden, etc. Zij lijkt mij wel het typje dat graag delegeert, dus had ze ze mooi exact kunnen vertellen hoe ze het zou willen. Maar volgens haar man was vooral de financiële situatie een probleem, waardoor hij niet verder kon met klussen. Nu was het ook niet een v/d vlugste, zo te zien in het programma. Maar aan de wil ontbrak het volgens mij niet. Hij was zelf erg trots & tevreden met het resultaat, iig. Dus ze zou eventueel nog een beetje boos kunnen zijn op d'r man, dat hij niet genoeg heeft laten weten wat haar/hun wensen waren. Zo'n extra stopcontact lijkt mij voor zo'n klusteam niet echt een probleem. Moeten ze alleen wel weten dat dat zo'n 'issue' is. Verder hebben ze dus in 5 jaar tijd 4 kinderen gekregen, begreep ik. De kinderkamers zag je niet in het programma, dus best kans dat hij daar wel flink wat geld/tijd in heeft gestoken. Maar dat de rest dus elke keer uit werd gesteld.

5. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Vorige keer werd het tvprogramma opgelicht. Een jong stel die zich hadden opgegeven. De vriendin zei: dat ze er al een tijd woonde en haar vriend niets deed maar was niet waar ze woonde er nog maar pas en wilde gewoon een mooi opgeknapt huis. Die jongen had een kindje uit een eerdere relatie, die zijn kamer hadden ze wel afgemaakt en ingericht maar hun eigen slaapkamer alleen verf en behang hadden omdat ze die al hadden gedaan voordat het programma erachter kwamen en trap enz hebben ze niet gedaan en de spullen gingen ook weer terug.

Kortom ze krijgen het gratis Dus dan is het niet normaal dat ze zo reageert! :D

6. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ben het gedeeltelijk wel eens met beepje. Nu heb ik ook de aflevering niet gezien, alleen het betreffende stukje.

Stel je eens voor dat zij bij haar eisen/voorkeur heeft aangegeven voldoende werkruimte en stopcontacten. Wanneer ze de keuken voor de eerste keer ziet, is dit ook meteen het eerste waar ze over begint. En ik begrijp dan best dat je teleurgesteld bent en een bepaalde verwachting had.

Ze heeft volgens mij niet gezegd dat het lelijk is, maar ze keek meer naar de praktische kant. Is ze hierdoor meteen ondankbaar: ik vind van niet. Het ging hier om een momentopname. Denk dat ze op dat moment gewoon echt teleurgesteld was.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik kan mij die reactie dus niet voorstellen.
    Dat je je hele mooie, gloednieuwe keuken ziet terwijl het eerst gewoon een bende was. En dat je eerste reactie dan is 'te weinig aanrecht' ' diepvries is te klein ' ' waar zijn mijn stopcontacten?'
    Nee dat snap ik écht niet.
    Zo onfatsoenlijk en ondankbaar.

8. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Wie kijkt er?

Zei hij nu dat er iets in moet wat zij, het programma dus, bepalen. Dat hij die tegels dus niet heeft gekozen?
    Als dat zo is dan begrijp ik die vrouw van vorige week wel beter.

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik weet het niet zeker maar daar lijkt het wel op. Volgens mij krijgt het programma ook veel dingen cadeau van sponsors waar dan weer reclame voor gemaakt wordt.

Soms hebben mensen al veel dingen zelf aangeschaft zoals bijvoorbeeld dozen met tegels. Dan worden die wel gebruikt volgens mij.

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Jep! En ookal wil je dat bijvoorbeeld de badkamer wordt gedaan (vrouw van vorige week, ze had immers zelf al een andere keuken geregeld) hebben ze daar schijt aan. Ze doen gewoon wat zij willen. Ook qua materialen inderdaad.

11. bolliewollie

bolliewollie Actief lid

21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Jeetje meiden ik schrik van jullie reacties zeg. Ik heb de aflevering ook gezien en vond de hele uitzending haar emoties "nep" overkomen. Soms ook niet passend bij de situatie.
    Wat nou als deze vrouw een nog niet erkende autistische stoornis heeft? Nu blijkt ook dat deze vrouw depressief is.
    ik vind het jammer dat ieder zo oordelend is over deze vrouw en soms ook hatelijk lijkt het wel. Terwijl niemand echt kan oordelen over de situatie.

12. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Nou tadaa dan is de reactie van die vrouw van vorige week toch duidelijk.
    Precies wat ik dacht, het programma bepaald. Die vrouw dacht misschien op dat moment: Had ik het maar allemaal zelf betaald, dan was het wel wat ik wilde....

13. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Die vrouw had geen keuken geregeld hoor. Die er nu in stond had ze geregeld. En er wordt regelmatig gebruik gemaakt van materialen die ze al hebben.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Zo gek vind ik het niet dat het programma bepaald. Die huizen zijn vaak van top tot teen een bouwval en om het leefbaar te maken moet er wel efficient geklust worden. Die mensen geven zich zelf op voor hulp en nemen die ook aan en de 'regels' worden denk ik wel van tevoren duidelijk gemaakt. Alles word geregeld qua kosten ed dus snap ik wel dat het programma grote invloed heeft.

15. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Als die vrouw het allemaal zelf had willen betalen dan had ze dat dan maar eerder moeten doen, had ze haar mouwen moeten opstropen en beginnen met klussen of had ze een paar klussers gehuurd die de keuken gingen doen. Ze leefde jaren in een bouwval Wordt de keuken eens EINDELIJK opgeknapt is het zeuren dat het niet mooi is, blijf het een schandalige reactie vinden. (of de keuken nu wel of niet naar smaak was), haar man en het team hadden zich wel kapot gewerkt om dit leefbare resultaat te bereiken, in vergelijking met hoe het eerst was...........

De vrouwen nemen tenslotte zelf contact op met RTL, en ik geloof niet dat deze niet samen met de vrouwen eerst alles netjes de regels doornemen over wat er wel of niet gedaan zal worden in die 5 dagen.

Die vrouw van gisteren wat een heerlijke reactie, zo blij zo tevreden. Was zo blij voor haar, super gedaan. :)

16. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    heb haar alleen horen klagen over te weinig stopcontacten...:$
    tja, heb altijd geleerd dat je een gegeven paard nooit in de bek moet kijken (zoiets was het toch??:D)

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wie kijkt ook?

Volgens mij komt er straks wat gedoe in de uitzending, want schijnbaar wist de man dat zijn vrouw hun op heeft gegeven.

18. Beebii

Beebii Lid

16 mrt 2015
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk ook.. John voelt zich inderdaad belazerd :D Las zoiets al bij RTL nieuws

19. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik kijk ook, maar schakel net pas in..

20. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Vind het beetje raar verhaal. Heftig wat ze hebben meegemaakt maar ze kunnen dan toch zelf een bouwbedrijf inschakelen? Dit gaat een beetje voorbij aan de strekking van het programma.

Deel Deze Pagina