Het feit dat de man dan zogenaamd al op de hoogte was gebracht van hun komst en foei foei foei dat mag niet van John want dan voelt hij zich toch wel erg belazerd. Wat ze er niet bij vertellen is dat je als kandidaat zijnde eerst door een hele selectie procedure gaat en dat het zo goed als onmogelijk is om je man niet op de hoogte te brengen. Ik bedoel tuurlijk zij zijn zelf degene die zich aanmelden voor zoiets maar rtl draait gewoon altijd maar om sensatie. 'Weet je wat, we gaan doen alsof deze mensen ons bedonderen, en dan confronteren we ze daar mee, en die beelden gebruiken we dan als teaser'. Sorry maar ik vind het persoonlijk gewoon triest dat je dit moet doen om nog een beetje kijkcijfers te werven.
Mee eens... Maar van andere kant vind ik het ook apart dat deze mensen dit programma inschakelen om hun gigantische kamer in een vrijstaand huis op te knappen. Het is verschrikkelijk wat ze overgekomen is, en het verdriet spatte er vanaf. Maar ze passen niet in het programma, het ging niet om een man die te lui was om te klussen, geen sociaal netwerk heeft om te helpen (die 2 vrienden konden toch ook helpen ipv klusmannen?) Of geen geld om het af te maken. Hij had denk ik een duwtje in de rug nodig, maar de keuze voor een sensatiezender vind ik dan apart..
Eerlijk gezegd vond ik het gaandeweg het programma steeds meer nep overkomen. Begrijp mij niet verkeerd, het is natuurlijk vreselijk wat ze is overkomen, maar kreeg een beetje het gevoel dat ze het programma hebben gebruikt om de kamer sneller af te krijgen.
Dat idee had ik ook wel... Ik vraag me altijd af, als je meedoet aan dit soort programma's, óf en hoeveel geld ze ervoor in rekening brengen. Zullen ze minder moeten betalen als dat ze het zelf doen? Of niet?
Bij eigen huis en tuin moet je wel alle materialen kopen tegen inkoopprijs Uurloon van de helpers is dan voor nop Is ook van RTL dus misschien is het bij help mijn man is klusser net zo
Die man die hij aansprak op straat (postbode?) en vertelde dat ze er waren van Help mijn man is kluser, zei toch ook zoiets van: Lekker toch! Dat vond ik wel een rare reactie. Misschien hebben ze zichzelf opgegeven?
bij sommige programma's hoef je alleen de materiaalkosten te betalen en bij andere programma's hoef je niks te betalen. de overige kosten word betaald uit sponsering. zoals eigen huis en tuin, daar word heel veel gesponsord door bekende bedrijven en merken. het is voor zo'n bedrijf goedkoper om een verbouwing te betalen dan reclame in te kopen op tv. er word hoofdrolspelers wel volledige medewerking gevraagd. dus intervieuws, alles 40x opnieuw opnemen enz.
Dat scheelt je dus een hoop werk, tijd en kosten denk ik, als het op deze manier gaat.... Wel slim om er zo'n programma bij te halen.
Hier wil ik even op inhaken. Dat mensen in een vrijstaand huis wonen zegt natuurlijk niets over hun financiën. In dat programma waar ze huizen opknappen om het te verkopen (weet even de naam niet meer) was ook een mevrouw die in een huis van 5 ton woonde met een hypotheek van 2 ton. Op papier had ze dus een aardig vermogen, maar in de praktijk had ze geen cent te makken. Haar huis stond al 6 jaar te koop en al het geld zat in der huis. Dat geld zou pas vrij komen bij verkoop van haar woning.