Weet iemand een lekker recept? Niet te ingewikkeld en met gehakt in elk geval. Wil het morgen eens gaan maken, lijkt me zo lekker! Zie er zat op google, maar welke is nou echt t lekkerst?
Hmmm... Even zoeken ik heb laatst geroosterde aubergine met tomaat, mozzarella en pesto gemaakt en dat was heerlijk! Maar ik heb geen ervaring met een recept met gehakt voor je. Laat je ons weten wat het is geworden?
Gevulde aubergine nog nooit gehad omdat manlief geen aubergine lust maar courgette wel. Haal het zachte deel eruit. Dan doe ik flink gekruid gehakt met champignons UI en paprika er in. En dan in de oven. Als het bijna klaar is kaas er over en laten smelten en dan klaar. Doe er wel flink gekruid gehakt in want courgette zelf zit niet heel veel smaak aan.
Half om half gehakt kruiden met gyroskruiden, tomaat, ui en champig erdoor. Feta erdoor. In oven en laatste 5 min cheddar kaas erover.
Verwarm de oven voor tot 220 ºC. Halveer de aubergines en aardappelen in de lengte. Leg de aubergines op de bolle kant in een ovenschaal. Zet de ovenschaal op een bakplaat. Leg er de aardappelen op de bolle kant naast. Meng de knoflook, de olie en zout naar smaak. Bestrijk de aubergines en de aardappelen met de knoflookolie en bak ze in de voorverwarmde oven in 35 min. gaar. Beleg de aubergines na 20 min. met de pesto, de mozzarella, de tomaat en zout en peper naar smaak. Bestrooi de aubergine uit de oven met de basilicum.
ik stoof een ui en twee klein gesneden teentjes look in olie en doe daar het gehakt bij en braad dat aan.dan peper en zout en een beetje piet huysentruyt spagettikruiden erbij(als jullie dat kennen?) in een andere pan stoof ik ook een ui en daar doe ik twee blikken tomatenblokjes en een blikje tomatenpurree bij en die saus kruid ik met een beetje oregano(of basilicum)gedroogde kruiden,en wat peper en zout.dat mag even pruttelen. dan leg ik de gehalveerde courgettes en die vul ik overvol met het gehakt mengsel.daarover giet ik de tomatensaus en dan bestrooi ik het geheel met lekker veel gemalen kaas(liefst gruyérekaas)en dat mag een half uurtje in de oven op 240 graden.wij eten het met rijst