Had het wel eens in een topic genoemd maar wil dit gewoon even kwijt. Mijn opa is een aantal jaren geleden overleden. Ik heb wel het gevoel af en toe dat hij nog bij me is. Toen ik net zwanger was droomde ik op een nacht over mijn opa en ik kreeg de naam Merel door. ik werd wakker en dacht gelijk dat ik de naam Merel wilde gebruiken als we een meisje zouden kijgen. Ik voelde het als een boodschap van mijn opa. Mijn opa was ook altijd dol op vogels. Toen hij nog goed ter been was ging hij velden in om de geluiden op te vangen van de voges. Hij las over vogels. Kortom hij was er dol op. Daarom vond ik die naam Merel ook erg mooi. Ik vroeg mijn moeder of opa met een bepaalde vogel wat had. Ze vertelde me dat opa voor hij in het ziekenhuis kwam (en overleed) een Merel verzorgde al een tijdje. Ik wist dat niet en vond het dus weer erg mooi en voor mij weer een teken dat die naam een teken was. Toen ik een keer naar de vk ging zag ik een Merel zitten op de fietsenstalling en die bleef rustig zitten. Dinsdag waren we dus in het ziekenhuis voor de 20 weken echo en je raad het al het is een meisje (ik had van te voren al het gevoel dat het een meisje moest zijn anders zou mijn opa zich erniet mee 'bemoeien' zei ik steeds. Ook mijn moeder was ervan overtuigd dat het een meisje zou zijn. Ik weet dat er veel nuchtere meiden zijn die er niet in geloven en dat is prima. Ik wilde dit gewoon delen want ik vind het nog steeds erg mooi. Het idee dat mijn opa toch bij me is daar ben ik van overtuigd.
Ik geloof hier wel in en vind het een heel mooi verhaal en een hele mooie naam voor je kleine meisje (en je opa!) groetjes
hmmmm......ik dacht ook altijd dat ik zo'n "nuchtere" meid was, maar bij het lezen van jou verhaal krijg ik toch kippenvel....
ik heb zelf ook een verhaaltje maar die gaat over mijn oma. Wij hebben in 2005 een miskraam gehad, daarna hebben we tot januari 2007 moeten wachten voor ik weer zwanger was,dit werd ook weer een miskraam en dacht dat het nu ook weer 2 jaar zou duren voor ik weer zwanger zou worden. In juli 2007 is mijn oma overleden(op mijn vaders zijn verjaardag) en ze is begraven op onze trouwdatum. In augustus kwamen we erachter dat ik zwanger was, dus vanaf juli 2007. Mijn uitgerekende datum was rond haar vejaardag. Wij waren er ook van overtuigd, ook mijn moeder en zusje dat het een meisje zou worden. En idd het is een meisje en we hebben haar vernoemd naar mijn oma.
maakt niet uit of we het geloven of niet, het is voor jou bijzonder en dat telt toch vind het in elk geval een bijzonder en mooi verhaal en je meisje krijgt er naar mijn gevoel een lieve engelbewaarder bij
Wat een mooi verhaal..... Normaal ben ik nogal nuchter maar mijn oma (die als een moeder voor mij was) overleed toen ik 25 weken zwanger was. Ik weet zeker dat zij bij mijn (nogal heftige) bevalling was. Ik raakte tijdens mijn bevalling in een soort trance en ik voelde haar rimpelige oude hand (ipv die van mijn vriend) in mijn hand en hoorde haar tegen mij praten om aan te moedigen.. Heel aparte ervaring, maar ook heel mooi.
Ik maak ook zulk soort dingen mee sinds het overlijden van ons zoontje.Ergens geloof ik erin maar ook weer niet.Is het toeval?Zit er echt een betekenis achter van een overleden persoon? Mijn verhaal: Ons zoontje Djordy* werd op 10-11-2006 gecremeerd.Toen wij bij het crematorium aan kwamen en uitslapte en daar stonden met onze familie en het mandje met Djordy* op onze arm kwam er een roodborstje onder onze auto vandaan en daar hebben wij met heel de familie echt een paar minuten naar staan kijken.Dit vogeltje kwam zo brutaal voor onze voeten zitten om vervolgens weer onder de auto te schieten en weer te voor schijn te komen.Op dat moment had ik echt het gevoel van het is goed zo allemaal,hij komt het ons vertellen.(heel raar gevoel) En nu elk jaar rond zijn overlijdensdatum(08-11) zit er een zeer brutaal roodborstje die mij bekijkt en ik hem.Ook toen mijn dochtertje geboren was zat het roodborstje op de buiten tafel naar binnen te gluren zonder van ons te schrikken. Al is het puur toeval allemaal,maar heeft geeft mij een fijn gevoel.
Een erg mooi verhaal. Ik geloof ook dat er na de dood nog iets is! En dit is zeker een teken daarvan! Jullie meisje krijgt een mooie naam met nog een bijzondere betekenis!
dankjulliewel meiden voor de lieve reacties. Mooie verhalen ook. Ik geloof er ook wel in dat ovrleden mensen een teken kunnen geven Dat roodborstje bijvoorbeeld dan denk ik echt ja dat was een teken. wat een mooi verhaal.
Geloof er ook in hoor. Hier iets minder mooie gebeurtenissen...al is t opzich ook wel weer mooi. Mn ex en mijn liedje was "with or without you" van U2. Het klopte ook want zonder elkaar ging niet erg...maar met elkaar was ook n ramp. Na onze scheiding heeft hij zichzelf van het leven berooft. Telkens als er iets is met de jongens (zijn kinderen) dan komt ineens dat liedje op de radio. Tijdje terug moesten we mn jongste zoon laten keuren op ADHD (heeft hij niet) en in de auto er heen...jawel...weer dat liedje. In het begin had ik het daar erg moeilijk mee. Maar nu is dat aan t veranderen naar n gevoel van "hij heeft ze toch niet helemaal in de steek gelaten"