help mijn man wil niet klussen!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door puck1234, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Puck, je hebt het helemaal goed verwoord!

Echt als goed bedoelde advies klinkt het zeker niet zogelukkig!
    Vooral niet wanneer je iemand haar achtergrond niet kent.

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik snap heel goed hoe je je gevoeld moet hebben puck, en vind dat je goed recht hebt op je jaloezie. ik hoop alleen dat het niet jou leven gaat leiden en je wel een beetje van de rest kan genieten.. heel veel succes in het ziekenhuis straks.

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.083
    373
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Zo'n reactie is inderdaad NIET op zijn plaats,... zogelukkig!

4. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik sluit me bij jullie aan!

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja misschien niet wat je wilt lezen Puck en dan moet je het maar overslaan wat mij betreft, maar ik wil dan graag even de kant van je vriendin toch even toelichten en je op het hart drukken je vriendinnen te koesteren.
    Warschijnlijk was jij de eerste die het te horen kreeg, omdat ze weet dat het bij jullie niet zo wil lukken, dat doet je misschien pijn maar meer rekening kan ze niet met je houden, een ander zijn leven gaat door ook al lijkt dat van jou stil te staan.
    Hoe pijnlijk dat ook klinkt hierin deel ik de mening van ZoGelukkig.
    Je valt haar nu aan op haar geluk dat ze zwanger is, maar jij kent haar achtergrond ook niet misschien is ze wel 5 jaar ervoor bezig geweest.
    Ook voor jou geld dus dat je niet te snel conclusies moet trekken.

Ik heb helaas zelf de ervaring met directe vriendinnen dat er 2 een kindje hebben verloren, 1x tijdens de zwangerschap 1x direct na de geboorte.
    Ze waren zo verdrietig toen wij melden in verwachting te zijn van ons 2de kindje, dat we tot op heden nog geen felicitaties hebben mogen krijgen, ik begrijp dat hun verdriet hebben maar een ander het geluk (bijna) misgunnen gaat mij persoonlijk te ver dan test je de vriendschap tot het uiterste, mijn begrip stopt namelijk ook ergens.... zeker als je nachten aan een stuk mee hebt zitten janken om hun enorme verlies en ze altijd bijstaat op de moeilijke momenten.
    Helemaal moeilijk vond ik het toen we zelf de medische molen in rolden omdat er mogelijk iets niet goed was met ons kindje, we kregen van deze dames totaal geen steun of luisterend oor en dat terwijl ik maandenlang iedere week avonden bij hun zat om ze te steunen/helpen en te luisteren en mee te leven.... dat deed pijn kan ik je zeggen en de vriendschappen zijn aardig bekoeld inmiddels.
    Je kan niet verwachten dat de wereld om je heen stil blijft staan en juist de mensen die je na staan hoor je het geluk te gunnen ze gunnen jou dat namelijk ook alleen ze kunnen je helaas niet zwanger kijken.

Niet bedoelt als schop onder je kont hé maar wel als mogelijk eye opener om het ook eens van de andere kant te zien, ik begrijp dat je een ander benijd maar laat dat niet te lang de blijdschap voor een ander overheersen.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Sorry? Geef eens aan dan waar het niet klinkt als goedbedoeld advies?
    Er staat geen onvertogen woord in mijn bericht, het is een puur eerlijke reactie waar ik dus wel met goedbedoelde adviezen aan kom, maar nee; mevrouw wil geen hulp, aleen maar steun van haar maatjes! Nou, daar word je niet zwanger van hoor! Als het voelt "als een dolk in de rug" als goede vriendinnen wel zwanger worden, dan is dat echt geen gezonde jaloezie hoor, dan heb je gewoon een probleem! Maar ja als je nog in de ontkenningsfase zit en alleen maar gestreeld wilt worden omdat je zo zielig bent, dan heb je natuurlijk niks aan goedbedoelde adviezen als zelfinseminatie of een bezoekje aan de sexuoloog!

En kent zij mijn achtergrond wel dan?
    Zij gaat er maar vanuit dat ik zomaar boem-bats zo-gelukkig zwanger ben! En ja; toevallig ben ik dat ook en was ik ook nog eens binnen een maand zwanger, maar ik zal je dit vertellen:
    IK HEB OOK BMH-KANKER GEHAD! Alleen nog maar 2 jaar geleden! En dat heeft dus niks te maken met het feit dat TS niet zwanger kan worden, haar vent kan niet klaarkomen in haar, DAT is de reden!
    Dus waarom haalt ze dat erbij? Om "extra" zielig gevonden te worden?
    En ja; daar kan ik dus wel giftig om worden; dat ze alleen oog heeft voor haarzelf en over anderen heenwalst, nee, want zij is zo zielig! En mij verbieden hier fatsoenlijke reacties te posten? Nope; start dan lekker een hyves-clubje en bespreek je problemen niet op een openbaar forum!

Mijn reacties waren goedbedoeld, maar toen ze voorbij ging aan het feit dat anderen het misschien ook niet makkelijk hebben (gehad), kwam voor mij de ommekeer. "Jij bent zo gelukkig, jij hebt makkelijk praten, want je bent zwanger", zegt ze. Ziekelijk jaloers, dus word maar boos op die zo-gelukkig-zwangere!
    Van mij dus geen adviezen meer en pappen en nathouden wat ze zo graag wil; ze moet de realiteit eens onder ogen zien, want met alleen steun van maatjes word je nu eenmaal niet zwanger. Simpel zat!

7. zogelukkig

Dankje Mamlieske! ;)

Mijn reactie op het vriendinnen-gebeuren nog eens nagelezen en ik schrijf niks anders dan jij:

Ik zeg dus precies hetzelfde.

8. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    *****BREEKT EVEN IN******

He bah wat een vervelende Toon in dit topic. Ik ben erg nieuwsgierig geworden en heb alleen de laatste pagina's gelezen maar moet me even van het hart dat zogelukkig hier onterecht wordt afgeblaft.

Ok het komt misschien hard voor je over maar ik geloof niet dat er hier ook maar 1 woord negatief persoonlijk bedoeld is.

Kijk even naar je vriendins kant aub. Ik ken iemand die door een ziekte geen eitjes aanmaakt. Zelfs o.a. met donoreitjes is het niet gelukt zwanger te raken. Zitten nu al jaren in de adoptie procedures. Hoe denk je dat het voelt om zo iemand te vertellen dat je zwanger bent. Je WEET dat je iemand daar onbedoeld ook pijn mee doet. (Ondanks dat je er zelf ook mee geworsteld hebt) Tuurlijk zijn zij gelukkig voor je maar om dan te lezen dat iemand schrijft 'dat het is alsof een dolk door je lijf gestoken wordt' is toch ECHT het verkeerde gevoel. (Ben even bij die persoon nagegaan deze bewoording en dat is echt een fout gevoel sorry!) Dit is een publiekelijk forum, je vriendin KAN dit ooit lezen. LEUK voor haar..... (En een 2de kind is vaak net zo gewild als het eerste, hopelijk zul je dat gevoel ooit ervaren! Dus dat het al hun 2de is zegt ook niets.)

Onlangs heeft een kennis met 38 weken haar baby verloren. Ik stond daar met mijn toeter bij de uitvaart. Ook zij heeft dit NIET ervaren als een steek onder water ofzo. Tuurlijk heeft ze er moeilijk mee en heeft ze het moeilijk met mij, en straks met de geboorte helemaal. Maar het voelt bij haar ook niet als een persoonlijke aanslag.

En inderdaad wie zegt dat het bij zogelukkig allemaal makkelijk ging. 'Jij bent zwanger EN heb je makkelijk praten....' Juist zo'n nick geeft aan hoe gewenst een kindje is en misschien heeft zij ook wel het eea meegemaakt.

Probeer positief te blijven en uit te kijken naar een kindje. Het gaat allemaal niet makkelijk maar dat is voor heeeeeeeel veel mensen helaas. Probeer te genieten MET je vriendin. Zul je zien dat als jouw tijd komt zij net zo hard met jou geniet.

@Limomo: Sterkte en heel veel suc6. Ookal is het zaad wat minder van kwaliteit het is niet 'dood' zeg maar. Dus geef de moed niet op!

PS: Volgens mij heet dit topic: 'Help mijn man wil niet klussen!' Als dat echt het probleem is, ligt het probleem toch echt in de relationele sfeer en is een therapeut misschien zo'n gek idee niet.... (Of hij twijfelt en ook dan is praten erg belangrijk.)

*****BREEKT WEER UIT******

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik vind ook de toon een beetje flauw...

je vraagt om advies en als je het dan krijgt word je boos? een beetje ondankbaar... als je het inhoudelijk niet eens bent met wat zogelukig zegt zeg dat dan tegen haar, maar waarom zou je haar motieven wantrouwen? ze zegt dat ze het goed bedoelt, misschien is dat dan gewoon waar?

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    sorry dames maar ik vind dit hele gebeuren vreselijk om te lezen. dit is voor mij ook een belangrijk topic en zo is het niet echt gezellig meer.. is het mogelijk dat we dit laten rusten of dat de gene die het echt nodig vinden er in een pb over door gaan?

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Marieken, ik snap je argument meis, maar het is nu een keer niet altijd maar leuk.;)
    Ik merk zelf in dit topic ook wat jaloezie , niet door iedereen, maar het is er wel.

Tuurlijk kan ik heel erg goed begrijpen dat het pijn doet als het lijkt dat de hele wereld om je heen zwanger word, maar jij niet. Ik moet er niet aan denken en het lijkt me echt afschuwelijk.

maar aan het begin van mijn zwangerschap heb ik hier expliciet gevraagd of mensen problemen hadden dat ik mee bleef posten en het antwoord was nee, maar na een tijdje word er nauwelijks meer gereageerd als ik iets leuks over mijn zwangerschap vertelde. Dat is ook niet leuk hoor, als er begrip is voor het verdriet, waarom dan niet voor de vreugde? Of is het een belangrijker dan het ander?
    Ik voelde me hier net zo thuis in dit topic, maar na een tijdje toch steeds minder :(

wat zogelukkig schrijft klinkt misschien knetterhard, maar het is toch gewoon waar? Als je man moeite heeft met klaarkomen in je of in het algemeen en zwanger worden is echt zo belangrijk voor je/jullie, dan ga je toch insemineren ofzo? En als je dat niet wilt moet je dat helemaal zelf weten, maar dan blijf je jezelf pijnigen want zwanger worden op deze manier word heel erg moeilijk en het kan toch akkelijker? misschien niet zoals je in gedachten had, maar jeetje, hoeveel zitten er wel niet in de MMM en hadden ook liever romantisch gevreeen en samen een baby gemaakt, maar zo'n kind is niet minder geliefd als het door inseminatie verwekt is hoor ;)

Ik begrijp heel goed dat zogelukkig met dat advies komt, want het is gewoon terecht en dat het niet leuk is om te horen dat je zelf misschien wel bijdraagt aan het vertragen van de oplossing dat snap ik OOK, maar om iemand dan zo af te katten vind ik ook niet nodig.

En waarom is de toon nu wij het voor zogelukkig opnemen ineens vervelend? iedereen mag wel zogelukkig afkammen omdat het 'zo ongepast' is, maar andersom is niet fijn....?

Ik zie het zo, er is een probleem en daar wil je wat aan doen en als je dat op een openbaar forum plaatst mag IEDEREEN daar een antwoord op geven, ook als jij dat niet OK vind, dat is het risico van openbaar posten. En dingen lezen komen soms heel anders over dan dat ze bedoeld worden.

Dit berichtje bv is ABSOLUUT met geen enkele boosheid of rancune geschreven, maar ben benieuwd hoeveel mensen er toch iets negatiefs uit weten te halen......dat heeft niets te maken met de INHOUD van het bericht, maar met de emoties die erbij komen kijken en daar gaat het hier mis.

Zogelukkig heeft te maken met feiten en niet met emoties want zij staat er natuurlijk heel ver vanaf en voor Puck is dit dagelijkse realiteit MET alle emoties die daarbij komen kijken.

Ik vind beiden heel begrijpelijk en volgens mij is er niets mis met een (respectvolle!) discussie.

12. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hallo dames

ik wil even in het kort wat kwijt.
    ik sta helemaal achter de verwoording van zogelukkig! ik ben zelf 14 maanden bezig geweest met zwanger worden vrienden van me en zelf mijn eigen zus werden zwanger! ik heb niet gereageerd met een dolk in me lijf maar was en ben super blij voor ze! als je zelf zo tegen over het leven staat dan denk ik dat je er een stuk meer uithaald!

als je gaat denken van ja hallo ik ben ook al een tijd bezig klinkt hard maar dan duurt het alleen maar langer!

dit is mijn mening en het maakt me niet uit wat een ander er van denkt daar sta ik helemaal boven! uiteindelijk zie je maar weer ooit komt alles goed!

liefs sabrina

13. Volgens mij heeft Puck ook geschreven dat ze het haar vriendin gunde en datz e blij voor ehn was. Juist in een topic als dit mag je zeggen wat je gevoel is en ik kan me heel goed voorstellen hoe Puck zich voelde toen ze dit nieuws hoorde.
    Lijkt me dat je je gevoelens niet van elkaar kunt loskoppelen.

Weet niet of zogelukkig altijd in dit topic heeft meegeschreven of dat ze hier alleen voorbij komt om haar mening te geven?

14. zogelukkig

En wat zou dat er toe doen dan? Vier dames hierboven hebben zich toch ook nooit eerder in dit topic gemengd?
    Dit is een openbaar forum en zolang je het fatsoenlijk houdt, mag IEDEREEN hier haar mening geven! Of je nou zwanger bent of niet. Gelukkig zijn er meiden die mij wel begrijpen en er hetzelfde over denken als ik. Toevallig allemaal zwangere meiden. Maar ik ben de pispaal, prima hoor, ik kan het hebben!
    Dat het hier niet meer "gezellig" is, is totaal aan TS zelf te danken, die mijn goede bedoelingen niet wil zien en jaloers is op diegenen die wel gelukkig zwanger zijn! Zij begon gisteren met uithalen en persoonlijk worden hoor, lees maar eens goed!
    Ik heb haar zelfs het beste gewenst, maar ze kan mijn goede bedoelingen niet zien, want ik ben immers de zo-gelukkig-zwangere, dus waar bemoei ik me mee?

Maar ik ben de beroerdste niet. Vind het wel kwalijk hoe ze me aanviel, maar ik gun iedereen het beste, dus haar ook!
    En het beste kan ook de "harde" waarheid zijn, nogmaals: met pappen en nathouden los je geen problemen op en het feit is dat die er wel zijn.
    Doe dus wat met het advies dat je aangereikt krijgt en hou op met schoppen, dat is een oprecht gemeend advies!
    En de mensen die dat nu nog steeds niet willen inzien, hebben gewoon een waas voor hun ogen!

15. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    En om dan maar weer enigsinds terug on-topic te gaan.........waar gaat bovenstaande reactie nu weer over? Weet jij de redenen waarom de mannen van deze dames hier niet willen klussen? Zoals het hierboven staat komt het niet willen klussen

of voort uit problemen in de relatie,

of dat de man misschien toch eigenlijk niet wil.

Beetje snel geconcludeerd.......

Ik heb nog niet eerder in dit topic geschreven, wel gelezen.
    Wil mijn man niet klussen? pffffff niet willen is een groot woord. Maar mijn man werkt zo'n 80 uur per week, en heeft als hij thuis komt na een week buitenland echt niet meteen zin om te klussen. Dan is hij echt kapot.

Ik mag dan blij zijn als hij de volgende dag alweer wat fitter is, en dan wel zin heeft.

Wil hij misschien toch geen kinderen?.................Hij wil DOL graag!
    Hebben wij problemen in onze relatie?.............. NOPE.
    Is mijn man serieus bek en bekaf?.......................JA

Ik vindt bovenstaande dus niet echt netjes om zomaar even neer te zetten.

16. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    dames ik wil even zeggen dat mijn zwangere vriendin mij gelukkig wel begrijpt!.! en dat ik alles met haar kan bespreken. dat is voor ons het belangrijkste. maar op vakantie kon ik mijn gevoel niet met ander delen.

en nee mijn mannetje en ik hebben geen relatieproblemen het maakt ons zelfs sterker en groeien juist meer naar elkaar toe.
    en dat het niet lukt heeft niet met geen zin te maken.

en makuh sorry dat ik niet op je gereageerd heb dat is het enige wat pijn doet om te lezen dat is me niet bewust gebeurt of misschien onbewust ik weet het niet in ieder geval sorry

17. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Meiden wat een nare sfeer hier.... ik heb hier gekeken omdat ik benieuwd was wat er in dit topic verteld werd... snap heel goed dat het naar is als je man niet wil klussen terwijl jullie besloten hebben zwanger te willen worden....

maar weet zeker dat de reactie van zogelukkig echt heel goed bedoeld was.... ze geeft wel degelijk haar adviezen, of het misschien dan niet tijd wordt om naar een arts te gaan of op een andere manier hulp te krijgen.... dit omdat puck zo geraakt wordt doordat een vriendin zwanger is. Waarna ze zo afgeblafd wordt... dat vind ik echt ongelofelijk kwalijk.... als iets niet goed over komt, vraag dan hoe iemand het bedoelt en hou het beschaafd zeg.... niemand kent elkaars verleden hier... en vind het naar om te lezen dat iemand die zomaar zwanger geworden zou zijn geen recht van spreken heeft....

Het is zo frustrerend wanneer het lijkt alsof iedereen maar zomaar zwanger wordt om je heen, en het bij jullie nog niet gelukt is.... dit begrijp ik heel goed.

Maar zoals er al eerder geschreven is, denk ook ik dat er heel wat meer aan de hand is als het zoveel pijn doet als iemand in je omgeving zwanger wordt... ook mijn advies... zoek hulp... ook het feit dat je man niet wil klussen zou wel aanleiding zijn om hulp te zoeken... misschien is er toch meer aan de hand dan op het eerste gezicht lijkt...

Als laatste wou ik nog zeggen dat het een openbaar forum is, en dat er altijd wel vaste kliekjes ontstaan in sommige topics, maar dat zeker iedereen haar mening mag geven op een topic wat geopend is, als dat niet helemaal is waar jij op gehoopt had, tjah.... dan zegt dat meer over de reden waarom je het topic begonnen bent dnek ik....

18. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Meiden laten we tot een volwassen niveau komen en dit topic leuk houden! Ik lees dit heel de tijd al mee maar ik vind het te kinderachtig hier op in te gaan! Het lijken wel een stel kleine kinders, die zeg dit en die zeg dat en dat is helemaal niet eerlijk! blablablabla.

Sorry maar ik ben het nu gewoon een beetje beu maak niet uit wie wat wat zeg maar het moet gewoon nu eens stoppen!

Zo mijn mening is eruit!

Groetjes lilmomo

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Iedereen is vrij om haar advies hier op het forum te plaatsen, alleen inerpreteer ik de toon van het bericht toch heel anders dan jullie, zal dan wel aan mij liggen of zo.
    Daarbij vind ik dat je met bepaalde adviezen wat voorzichtiger kunt zijn gezien je of de achtergrond niet weet en of dat ze misschien wel al hulp heeft gezocht, afspraken hebben gehad etc.

Tuurlijk is de reactie van Puck wat heftig geweest, maar ook heb ik begrip voor haar reactie omdat ik wel haar achtergrond ken en het vanuit dat oogpunt snap en zij het waarschijnlijk als een aanval interpreteert.

alle voorbeelden die verder genoemd worden bij andere stellen zijn heel erg, maar als je wens heel groot is blijft dezeer toch en wordt deze er niet minder door.
    Ik weet gewoon dat begrip voor andermans situatie er best is, zoals Puck zelf al uitlegd dat ze WEL heel blij is voor haar vriendin, maar ze het ook zo fijn zou vinden om nu zelf ook eens zwanger te mogen zijn. Daarom mag ze zich toch ook wel even kut voelen.

Mijn vriend heeft bijv. niet zo'n behoefte aan vrijen en was het voor hem iedere maand ook best een opgave om te klussen, hierdoor heeft hij zelfs erectie problemen gekregen wat ook niet 1-2-3 op te lossen is. Hij heeft toen medicatie gekregen vd huisarts, hierdoor moest ik zeker weten wanneer ik ovuleerde, hierdoor zijn er genoeg maanden niet goed benut voorbij gegaan wat ook frustrerend kan zijn, bij ons is het dus ook niet makkelijk gegaan, maar hebben nu net ons prachtige ventje mogen verwelkomen. En ja ik heb gepiest voor MvM omdat ik graag vrouwen wilde helpen die het nodig hebben.

Ondanks alles wil iedereen die hier op het forum komt graag een kindje, ondanks lief en leed van anderen.

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Lieve Puck :)
    Ik ben heel blij te horen dat je vriendin je begrijpt, want dat is hierin toch ook heel belangrijk. Misschien is de manier waarop je het hebt neergezet wel niet helemaal de manier waarop je het bedoelde, of waarop het overkwam. Ik zeg ook wel eens iets waarvan ik achteraf denk:eek:ei, moet dat zo dramatisch ? ;)

En ik weet niet eens of ik jou persoonlijk bedoelde met het niet reageren hoor, ik heb tot 2 x toe iets geplaatst waar heel weinig reactie op kwam, na de eerste keer dacht ik nog laat maar, zal wel gewoon ontschoten zijn, maar na de tweede keer begon ik te twijfelen en gezien het onderwerp van dit topic vroeg ik me af of het net toch te moeilijk is voor de meiden hier als ik mijn vreugde kom delen, maar dat gevoel was wel even rot. Aan de andere kant, ik had het ook nog een keer kunnen vragen. Zo zie je maar dat iedereen bepaalde 'aannames' heeft en die zeker niet altijd waar blijken te zijn ;)

Meis, ik wens je echt het allerbeste en hoop vurig voor jou en elke vrouw die graag zwanger wil worden dat ze ook gauw zwanger word! (zo, meer ga ik niet meer hierover zeggen, er is denk ik genoeg gezegd....)

Deel Deze Pagina