Hai Puck, Ik moest de knop wel omzetten, ik had niet eens meer zin in sex en ik heb ALTIJD zin haha, ik was zoooooo gestresst en mijn vriend dus ook en het is nog maar maand 1, ik realiseerde me echt dat ik zo niet verder kon en het heeft ons beiden geholpen. Bovendien kwam ik een stukje tegen van een vrouw op internet die maandenlang netjes slijm heeft waargenomen en getempt en er vfeel later door uvutesten pas achter kwam dat haar temp pas 4 dagen na haar ei omhoog ging en haar slijm 4 dagen voor haar ei zat, dus die heeft maandenlang op het verkeerde moment geklust in de veronderstelling dat ze het juist deed! Dus al die hulmiddelen kunnen je ook evrwarren! Bovendien word ik erg onzeker als ik niet precies heb wat er staat beschreven, dan weet ik het liever niet, maar mag ik je vragen hoe lang jij nu bezig bent en heb je al kids of nog niet? LILMOMO, fijn te horen dat het ietsje beter gaat, trouwen en verhuisen en zwanger willen raken vraagt inderdaad erg veel van een mens, stresslevel schiet dan erg omhoog, fijn dat hij vissen als uitlaatklep heeft!
Lilmomo, goed dat je met elkaar hebt kunnen praten, dat jij hebt kunnen vertellen hoe je je voelt. Hopelijk blijven de verbeteringen van langdurige aard! Majkuh, knap dat je het zo kan loslaten. Ik snap wel een beetje wat je bedoelt met dat testen enzo. Voor mij is het wel erg handig die ovutesten, ik houd ook alles voor mezelf bij, daardoor krijg ik wel goed inzicht in wat er gebeurt. Alleen op die momenten wordt er namelijk geklust! Puck, hoe voel je je? Heb je er zelf een positief voorgevoel over? Hier loopt alles deze maand goed! Vrijdag geklust, nog geen positieve ovutest. Zaterdag was de test positief en hebben we weer succesvol geklust. Ik ben zo blij dat het klussen zonder pijn lukt! Vandaag even kijken of de test nog posi is, anders gaan er er nog een keer tegen aan Heel veel succes weer allemaal meiden
hallo dames lilmomo: inderdaad verhuizen en trouwen levert heel veel stress op voor jullie beide fijn dat jullie gepraat hebben nu alles achter de rug is kunnen jullie weer werken aan een buffer voor de finaciele situatie en aan jullie relatie succes majkuh: ja je hebt gelijk dat zonder al die hulpmiddelen er minder stress op staat maar ik heb er wel en prettig gevoel bij afgelopen maand hebben we 4 keer geklust tussen dag 10 en 16 als ik zeker wist dat dit elke maand zo zou zijn dan zou ik ook niet al die hulpmiddelen gebruiken maar dat is niet zo. als ik deze maand niet zwanger ben wil ik de volgende maand ook niet tempen en testen gebruiken we hebben dan vakantie dus minder stress. chiaraa: goed bezig saampjes ik voel nog niks dat is geen goed teken denk ik. pffff nog tot zaterdag of zondag wachten. groetjes
Dames! Puck1234 gaf mij de tip van dit topic, ik zit met een man die niet altijd kán klussen. Hij wil wel, heel graag zelfs, en we hebben ook regelmatig gemeenschap, maar het lukt hem niet om door de gemeenschap klaar te komen en vaak lukt het zelfs helemaal niet Heel jammer, ik hoop dat ik wat steun heb aan dit topic
Ha Danabelle. Van harte welkom in dit topic. Balen dat het bij jullie ook niet altijd zo gaat zoals je graag zou willen. Een voordeel is dat er wel wat gebeurt! Is er een medische oorzaak voor zijn probleem of is het denk je psychisch? Hoe lang ben je al bezig om zwanger te raken? En is het voor de eerste keer? Groetjes Chiaraa
Dankjewel voor je welkomstwoord Chiaraa Manlief geeft nu ein-de-lijk toe dat het misschien wel eens handig is om hiermee naar de huisarts te gaan, dus hopelijk weten we gauw meer over het probleem! Ik denk dat het zowel lichamelijk als psychisch is. Hij heeft het namelijk altijd al gehad, maar nu door de steeds sterker wordende kinderwens heeft hij het gevoel dat hij móet presteren, en dan lukt het dus nog minder vaak. Kwestie van een probleem dat in een neerwaartse spiraal belandt, zeg maar. Ik ben veertien maanden geleden met de pil gestopt. Sindsdien hebben we het een paar maanden (tegen beter weten in, tja) met condoom gedaan en verder niet. Dat condoom was omdat ik tijdelijk niet zwanger mocht worden en mja, waarom hebben we dat eigenlijk gebruikt? Want hij kwam toch niet door de gemeenschap klaar.. Maargoed. We zijn nu een maand of wat (zeven, acht?) serieus bezig. Zijn jullie al lang bezig? En tja, er gebeurt wel iets, en het is ook wel fijn enzo, maar het zet ook geen zoden aan de dijk voor wat betreft de kinderwens he?
Nee schiet inderdaad niet op! Wat een diversiteit aan problemen in dit topic. Goed dat je man er misschien aan toe is om eens naar de huisarts te gaan. Nu hopen dat hij dit ook (binnenkort) gaat doen! Succes ! Voor ons zit het klussen er voor deze maand op. Afwachten dus maar. Op zich vind ik het nu allemaal nog wel meevallen. Na de ongesteldheid ben je al weer snel aan het testen voor positieve dagen. Daarna vind ik het een (tot nu toe) leuke, spannende periode. De dag dat het duidelijk is geworden dat het niet gelukt is, is natuurlijk erg vervelend. Maar daarna gaat het allemaal weer zo snel naar de volgende ronde. Ik kan mij voorstellen dat je er wel anders over gaat denken als je al (te) lang bezig bent.
hey dames ik was wat vegeten! en dat was dat er voor me gependeld was en de uitslag was aug 2008 haha dat is nu! stom dat ik dat vergeten was. ik had twee verschillende mei en aug 2008 en toen die in mei niet klopte had ik ze weggehaald onder mijn berichtjes. toch een teken dat ik er ietsiepietsie minder mee bezig ben. groetjes _________________
ik hoop het ook en ik hoop ook voor jou deze maand en dat die in okt niet klopt, maar dat je dan al lekker twee maanden zwanger bent. groetjes
Hahaha dat zou helemaal mooi zijn. Ik denk maar zo, als het deze maand niet raak is, heb ik de maand daarop meer kans om zwanger te raken. Het moet immers een keer gebeuren! (daarbij denk ik er maar niet aan dat het misschien helemaal niet lukt )
Haha Chiaraa, jij denkt: je hebt per maand 20% kans om zwanger te raken (als je op de juiste dagen vrijt), dus als het dan vier maanden niet lukt heb je de vijfde maand 100% kans? Ik vind het wel een mooi idee inderdaad
hahaha nou, zo had ik het nog niet helemaal bekeken. Ik denk, het moet een keer lukken. En elke maand dat het niet gelukt is, levert een nieuwe maand op met meer kans, want het moet immers een keer gebeuren. De informatie op dit forum zegt het volgende: Wat zijn je kansen om zwanger te worden? En welke factoren beïnvloeden de kans op zwangerschap? Onderzoek in een niet-geselecteerde groep mensen laat zien dat 80-90% van de vrouwen van paren met kinderwens binnen een jaar zwanger zijn. De gemiddelde kans per maand (dat is iets anders dan een normale kans) die hieruit berekend kan worden is 15%. Als je onvruchtbaar bent is je kans per maand 0% en als je supervruchtbaar bent 60%. Iedere kans daartussen komt dus voor! Supervruchtbaar: je zwangerschapskans per maand is 0,6 (60%), binnen een half jaar is 100% zwanger . Normaal vruchtbaar: je zwangerschapskans per maand is 0,2 (20%), binnen een half jaar is 74% zwanger, binnen een jaar 93% en binnen twee jaar 100%. Matig vruchtbaar: je zwangerschapskans is per maand 0,05 (5%). Binnen een jaar is 46% zwanger, binnen 2 jaar 71%. Wat uit deze cijfers blijkt is dat het niet normaal is als je binnen een paar maanden zwanger bent! Het is normaal als je binnen twee jaar zwanger bent en het komt vaak voor dat het binnen een jaar lukt. ( bron: Obstetrie en gynaecologie, PE Treffers)[/b]
chiaraa: ja als je het zo bekijkt heb ik nu ook wel een goede kans we moeten immers positief blijven. dames ik had net spotting ik weet niet wat dit betekend want ik zit nu precies 8 dagen na mijn ei erg vroeg voor spotting maar hoop is nu wel gezakt ik heb soms 5 dagen spotting voor dat ik ongi ga worden en mijn korste tijd na mijn ei is 13 dagen dus dat zou kunnen. we wachten maar af. groetjes
Hey meiden, Inderdaad als we het zo bekijken moeten we heel postief blijven en hebben we goede hoop. Slim opgelet chiara. Nou meiden, ik ben afgelopen nacht maar aan het schrijven geslagen en heb alles opgeschreven wat in me op kwam wat me tegen zit in me relatie. Ik heb dat uitgewerkt in een brief voor me mannetje en vanavond aan hem gegeven. Ik vroeg aan hem begrijp je de boodschap nu beter dan dat ik het gewoon tegen je zeg? ( want me mannetje is niet nederlands maar duits dus versta nog niet alles goed maar lezen kan hij wel) Hij zei dat hij het nu wel beter begreep en me standpunt nu ook beter snapt. Nu nog hopen op verbetering. Ik hoop dat dit een goede zet was en denk dat ik het in vervolg alles gewoon in een brief voor hem schrijf. groetjes lilmomo
Hartstikke goed van je Lilmomo! Puck, het is dus te laat voor een innestelingsbloeding begrijp ik? Afwachten inderdaad...
Ik ben nog even verder gaan kijken over die percentages om zwanger te raken Hier nog wat feiten van een andere site: Als je onder de 30 bent heb je per maand 15% kans om zwanger te worden. Van alle vrouwen wordt 30% zwanger in de eerste 3 maanden. 70 % is binnen een half jaar zwanger. 80 % binnen een jaar. Waarschijnlijk voor de meesten niet veel nieuws, maar dit soort cijfers stemmen mij wel positief.
Stemt mij ook positief allemaal Maar toch, het moet maar net lukken he? Manlief heeft aangegeven dat ie binnenkort naar de huisarts gaat trouwens. En mijn eitje springt binnen een paar daagjes (nog geen positieve ovutest maar zal morgen of overmorgen wel zijn), ben benieuwd of het er dan nog van komt..