Mijn zoontje was 52 cm bij geboorte en sindsdien groeit hij erg traag. Nu met 10 mnd is hij 70 cm. Als ik foto's zie van mijn oudste zoontje op dezelfde leeftijd vind ik het zo'n enorm verschil. Hij was wel altijd gemiddeld groot. Het scheelt bijna 8 cm op deze leeftijd. Qua gewicht is hij wel oke, in verhouding zelfs iets te zwaar. Qua ontwikkeling doet hij het verder prima. Op momenten maak ik me toch enigszins zorgen. Op andere momenten denk ik dat hij gewoon een ukkie is, verder niets aan de hand. Hoewel papa erg lang is en dat zet me dan weer aan het twijfelen. Iemand ervaring met hetzelfde?
Hier ook een meisje die altijd heel klein is geweest. Even ter verduidelijking, met 1 jaar droeg ze maat 62/68 met 2 jaar maat 74/80. Nu eindelijk (bijna 3) lijkt ze wat de lengte in te gaan maar nog is ze maar 90 cm. Zolang gewicht/lengte in verhouding is en ze goed ontwikkelen zou ik me geen zorgen maken
Ik heb ook een kleintje: bij 9 maanden slechts 68 cm. En toen kwam er ineens een groeispurt en was hij 73 cm bij 11 maanden. Zijn jullie zelf ook klein?
ik heb dan meisjes, maar onze oudste lag heel gemiddeld, tot groot (meisjescurves zijn minder scherp misschien dan die van jongens?) maar zij was indertijd 72 cm. Dus dat verschil is niet zo heel groot. En nog steeds zit ze qua lengte nét boven het gemiddelde. Haar gewicht was ook niet zo hoog hoor, dat was toen 7700 gram. Dus de 70 cm van je kindje vind ik niet heel klein. Dat zou ook best nog een meetverschil van een cm bij kunnen zitten en/of een groeispurtje wat nog moet komen.
In de curve schommelt hij altijd tussen de 2 beneden-gemiddelde lijnen in. Ben wel benieuwd of andere kleintjes ook bij de geboorte al kleiner waren. Vind het vreemd dat hij sinds zijn geboorte minder goed groeit.
Damien was bij de geboorte 51 cm en groeide echt goed (in lengte en in gewicht) to 4 maanden. Erna kreeg hij een dip en nu groeit hij dus weer goed. Ik ben 1m61 en mijn man 1m81, dus wij verwachten ook niet een heel groot kind.
Hier nog zo'n kleine uk. Met 9 maanden in maat 74. Vanaf ongeveer een jaar in maat 80 en dat heeft ze gedragen tot afgelopen winter, ruim 2 geweest. Ze is nu 91 cm en heeft maat 92. Ze wordt in oktober 3. Dochter nummer 2, die nu 7 maanden is, haalt haar zus snel in. In verhouding loopt ze 2 maanden voor op haar zus. 7 maanden oud en ik ben de kleertjes maat 80 al aan het uitzoeken. De broeken maat 74 zijn te kort. Genen gaan niet alleen om jou en je man, ook om broers, zussen, opa's en oma's. O, ja, bij de geboorte was onze oudste 48 cm en 2760gram. De tweede was 51 cm 3060 gram
Hier ook zo'n ukkie, is nu 1 jaar en een paar weken, en heeft nog altijd maatje 74 laatste keer met 11 mnd gemeten was ie 73cm...zeker in de broekjes nu heeft ie nog 74,zelfs 68 past nog wel hoor (korte beentjes hihi) maatje 80 qua shirts is ook wel te doen. Rond de 9,5 kg. Op het cb zeggen ze zo lang verhouding lengte/gewicht goed is geen zorgen te maken. Maar als ik andere kinderen van zijn leeftijd zie of zelfs jonger vind ik dat echt van die 'beren' joh...hij is ook maar heel fijntjes gebouwd, echt een kaboutertje hihi. Ik snap je onzekerheid, we hebben nu een nichtje die 4 maanden is en al bijna dezelfde maat heeft (nu is zij ook wel een flinke ) Mijn zoontje was bij de geboorte 51cm en 3900gr. dus best een gezonde kerel. Klein maar fijn zullen we maar zeggen toch! Ze gaan vast nog wel een keer de hoogte in, ik ben zelf 1.74 en mijn man 1.84 dus ergens zal er nog wel een spurtje aan zitten te komen.
Bij het CB doen ze alsof hij een geval apart is. Heb zelfs al meegemaakt dat ze hem opnieuw gingen meten, want dit kon toch niet... Ik zie er altijd een beetje tegenop om weer te moeten gaan.
Naast jullie kleintjes is onze mups nog altijd heel mini! Hij is vandaag gemeten en is maar 69cm en weegt maar 8,1kg. Bij de geboorte was hij 48cm en 3345gr.
He vervelend zeg...nee hier doen ze heel relaxed, maar hebben hem inderdaad ook al eens 2x opgemeten hoor toen was ie maar een halve cm gegroeid op 3 maanden,na 2e keer toch een cm, beetje rekken hihi.Het komt vast nog wel...met de pubertijd zijn ze dadelijk van die lange slungels ofzo hihi!
Zolang hij maar netjes door blijft groeien is er niks aan de hand hoor, sommige kindjes zijn nou eenmaal kleiner. Mijn eerste dochter is prematuur geboren met 46 cm en 2500 gram. Bij 11 maanden was dat 73 cm en 8200 gram. Mijn 2e dochter die met ruim 41 weken eindelijk eens kwam, bleek 56 cm en 4100 gram! Wat een verschil, helemaal bovenaan de curves! En zij is nu met 11 maanden 75 cm en maar 8000 gram. Een lange spriet dus! Dus ook het startgewicht zegt echt helemaal niks. Niet te druk maken, zolang hij maar "zijn eigen lijntje volgt"...
HeeJ.. Mijn zoontje Levi is vandaag 18maanden, ben vorige maand bij het CB geweest en hij was 76 cm & 8995 gram. Ook een kleintje dus. Ik vind het wel leuk een kleintje, blijft lekker lang een baby dan toch?? grtjs x