klopt. ik laat haar ook niet doodgaan van de honger. dat zeker niet. maar na 2 dagen niet eten moet er nu echt wat gaan gebeuren (gisteren had ze maar 5ml en een beetje gegeten )
Je hebt de DA al gebeld, dus tot 13.00 uur kan je even niet meer doen dan eten aanbieden! Nog een half uurtje volhouden!!
Jeetje wat rot! ik hoop dat je straks wat wijzer wordt nadat je de dierenarts hebt gesproken. Sterkte!
thnx... mja nu zit ze lekker bij me te knuffelen en van de warme lucht van me laptop te genieten net heeft ze nog lekker met der koppie in der drinkbak gehangen *en ook gedronken zo te zien* dat geeft me wel weer wat hoop
zo net gebeld... ze moet voor een echo komen om tien over 2... en als 't van de nieren is, nierwaarde bepaling + infuus onderhuids... en als 't echt foute boel is moet ze 3 dagen daar blijven voor een dialyse...
Heel veel sterkte met je poezebeest. Heb zelf ook een kat gehad met nierfalen. Ook al is het bijna 9 jaar geleden ik weet het nog als de dag van gisteren. Ik kwam uit het ziekenhuis (na nierstenen, hoe toepasselijk) en was nog niet de trap op naar boven en daar lag ze in een grote plas "water". Poes opgepakt en met poes onder mijn arm direkt naar de da gereden. Daar heeft ze aan het infuus gelegen en leek ze op te knappen. Een dag later weer mis en naar de weekend da geweest. Daar ook weer een dag aan het infuus gelegen en toen weer mee naar huis om de volgende dag op controle te komen. Die nacht is ze in een coma geraakt. Ze kon niet meer horen en zien en dat was voor mij het moment om te besluiten om het beestje te laten gaan. Ze had niervergiftiging en daar kon niks meer aan gedaan worden. Ik hoop dat er voor jouw beestje nog een redding is en dat 'ie weer lekker gaat eten. Is 'ie al oud?
Mag ik heel eerlijk zijn.........ga goed overleggen met de DA of dit de levensduur en misschien belangrijker nog, de kwaliteit van leven verbeterd en voor hoelang??? Als dit misschien hooguit een week is, moet je je kat dit dan wel nog allemaal aan doen?
Wat ontzettend naar! Ik heb dezelfde diagnose vorig jaar bij mijn kat gehad (ze was pas 4), en ze ging ook heel hard achteruit. Toen ik hoorde dat ze niet beter zou worden en het alleen maar achteruit zou gaan heb ik haar in laten slapen. Heel erg moeilijk, want misschien had ze nog wel een jaar kunnen leven, maar ik wilde niet dat ze zou lijden. Geloof me ik had er al het geld voor over gehad om haar beter te maken als ze een kans had. Ik wilde haar niet aan allemaal apparaten/ medicijnen/ infusen/ opnames hebben omdat ik haar graag nog wat langer bij me wilde hebben. Het is heel hard en ik wens je veel sterkte. Ik weet hoeveel pijn dit doet als je veel van je beestje houdt..
Daar had ik het ook niet voor gedaan. Ik wist dat ze nierproblemen had maar ze had nog nooit "kuren" daarbij vertoond. Dit was dus het eerste en binnen 3 dagen was het klaar. TS, doe wat je hart je ingeeft en kies in het belang van het beestje want zij kunnen niet praten.
ze hebben de nierwaarden nagekeken. creatine: 245 (valt mee) en Karitine ofzo? 21,7 na een echo gaf de dierenarts mijn katje nog een half jaar qua nieren. maar ze heeft gastritis (maagzweer) ze heeft nu infusen en maagzuurremmers+antimisselijkheids injectie gehad. morgen en overmorgen moet ze weer terug
Heel veel sterkte voor het kleine poesje... en voor het baasje natuurlijk! Het is trouwens heel raar voor mij te lezen dat de klachten bij zo'n katje dezelfde zijn als van mijn zoontje... die heeft nl ook last van nierfalen...
Nou hopen idd dat je katje zich snel beter voelt. Nierwaarde valt idd wel mee!! En kan zomaar zijn dat je katje het nog wel langer als een half jaar gaat doen hoor. Wij hebben hier zo vaak katten met een superhoog kreat, maar die jaren laternog steeds goed gaan met ups en downs dan!! En wel alleen op nierdieet. Sterkte met je kat!!
Hè bah, balen dat het nog niet goed gaat. Ik heb helaas 3 wk geleden de kat van mijn zus moeten laten inslapen. Mijn zus was op vakantie en kon haar ook niet bereiken De kat was dus ook nierpatient, ze had volgens mij c/d brokjes. Ze was ook van de een op andere dag ziek. Ze had ook een laag kaliumgehalte en ws een niertumor oid. Iig nierfalen. Ik hoop dat het niet zo ver komt en dat ze opknapt.
jeetje das wel heel rot ze heeft nu een kwart plak fricandeau op.... ik hoop zooooo dat 't snel goed gaat straks maar wat leverworst proberen weer
oei mja dit is wel het eerste in vier dagen. maar is ook een andere oorzaak dat ze niets wil eten... blijft een rotziekte met de nieren