Help, mijn puppy poept bloed

Discussie in 'De lounge' gestart door lizab, 30 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Precies, het woord broodfokker kwam ook al gelijk bij mij op. En dan zijn er nog mensen die daar in trappen. Lekker goedkoop pupje voor 250 euries, maar hey hijs dood! Hoe kan dat nou? Niet dat ts haar pup bij broodfokker vandaan heeft hoor, maar ik kan niet vaak genoeg waarschuwen! Ik heb ze gezien toen ik bij de dierenbescherming werkte, foto's moeten maken van een dood pupje die parvo had. Ene moment springlevend en volgende moment hartstikke dood :( was zo'n schatje :cry:

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Leverpastei bevat varkensvlees. En dat mag je hond absoluut niet hebben! Dit vanwege een mogelijke besmetting met de ziekte van Aujeszky.

3. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hoi hoi,

Ons hondje is als pup ook eens erg ziek geweest omdat ze erg aan de diaree was. Dit bleek bij haar toen te komen van de ontwormtablet. Het schijnt dat ze wormpjes had, die wij niet bij haar ontlasting hebben gezien, maar dat dit door die tablet er uit was gekomen. (een soort ontgiften) Ik wist helemaal niet dat dit kon, onze oudere hond heeft nog nooit last gehad van de ontwormingskuur. Ons werd toen aangeraden om haar minimaal een dag alleen yoghurt te geven en dan die yoghurt die ook goed is voor mensen met darmproblemen. Daar schijnen de darmen rustig van te worden. Maar net als wat hierboven ook al werd gezegd, als je het niet vertrouwd of je hebt er geen goed gevoel bij, gewoon weer naar de dierenarts gaan. Beter een x te vaak als te laat.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

:oops: ik wat toen net bezig met de boodschappen op te noemen.
    ik bedoelde de leverpate voor honden.
    inderdaad is varkens vlees in veel gevallen slecht.maar ik ken honden die eten al jaren met de pot mee en daar is het veel varkens vlees hoor en de een is al 15 en de ander 11. :( dus voor de een is het slecht en de ander maakt het niets uit.maar ik heb het inderderdaad fout je hierbij verbeterd :D (en dat met een dierverzorgings opleiding!)

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Blusvrouw: kan gebeuren. En natuurlijk wordt lang niet iedere hond die varkensvlees eet ook ziek. Probleem is alleen dat als je hond er wel ziek van wordt, de ziekte dodelijk is. Hier komt dus geen varkensvlees in de buurt van de honden.

6. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Rauw varkensvlees KAN het Aujesky virus bevatten, het is dus net altijd het geval. Bij varkensvlees dat is verhit is het eventuele virus doodgekookt/gebraden enz. Het virus kan niet overleven bij een hele hoge temperatuur. Dus het gaat dus om onverhit varkensvlees waar het virus in kan zitten, leverpastij is verwerkt en verhit geweest, daat zal het dus niet in zitten.

Hier krijgen ze voor de zekerheid geen varken te eten.

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo meiden,

Wij hebben harry niet bij een broodfokker vandaan hoor. Harry is niet onze eerste hond, en als ik iets geleerd heb dan is het wel dat je niet moet bezuinigen op een hond. Daarnaast komt Harry bij een bekende van ons vandaan, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Toen hij bloed begon te poepen ben ik ook als eerste naar de dierenarts gegaan. (kosten vielen wel mee) Wij hebben een super fijne dierenarts dus overstappen acht ik helemaal niet noodzakelijk.

Het ging mij erom dat het erger was geworden nadat wij thuis waren. Na de link van Jo wist ik dat de symptomen precies overeen kwamen met colitis. Dit was niet het geval met de andere ziekten.

In ieder geval bedank voor alle tips en trucs.

Deel Deze Pagina