Help, mijn schoonmoeder heeft een andere smaak dan ik en koopt al meisjeskleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nurse89, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Pff, wat een reacties allemaal. Gelukkig niet die enige. T is nou ook weer niet dat ze iedere week wat koopt, dus wat dat betreft valt t ook wel mee. Ik heb haar nu gezegd dat ze maar niks moet kopen totdat we weten wat t wordt... ze koopt trouwens ook veel te grote maten. 68/72. Dus voorlopig kan ik het al uitstellen. Haha. De de echte winterkleding die ze koopt, past hopelijk niet meer t jaar daarna. Hihi. Ik weet niet hoe snel zoiets gaat bij zo'n kleintje.

@natasjee, haha heb je mooi opgelost zo dan. ;) alleen bij mij dringt het nog niet echt tot haar door.
    @m187: kleding van 45 jaar geleden, sow zij durft wel. Dat zou ik volgens mij al helemaal niet meer aan doen. Hihi.
    Reintje85: goed idee, gewoon die kleding aantrekken als ze een dagje daar zijn. Is t ook zo vies of verwassen of iets dergelijks, haha.
    Gaab27: mijn vriend is ook echt een mama kindje dus als we het erover hebben is hij al gauw beledigd. Hij vind t ook lelijk, maar als ik ook maar iets zeg over zijn moeder... Oei.. Haha

Ach, heb toch weer wat nieuwe tips gekregen. Dames bedankt:) nu hopen dat ze de op opmerkingen begrijpt:)

2. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Haha ik herken het van mijn schoonmoeder. Die gaf me ook van alles wat totaal niet mijn smaak was. Ik trok het zo af en toe aan bij mijn dochter als we naar mijn schoonouders gingen maar verder niet.
    Gelukkig had ze zelf ook al gauw door dat we een totaal andere smaak hadden en is ze over gegaan op het speelgoed 😊

3. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Lastig.. Zou het toch zeggen: ' ik merk dat je het ontzettend goed en lief bedoeld, alleen persoonlijk gezien vallen de type printjes en kleurtjes niet altijd bij mij in de smaak.' En ik vind het al spannend genoeg om nog te weten te komen wat het geslacht van de baby is, dus misschien kun je nog even inhouden tot we dat iig weten?'

Vervelend maar ze kan van alles kopen maar je moeilijk dwingen straks dat je kind het moet dragen.. Apart stapeltje maken met de 'lelijke' kleding.. En een paar keer per ongeluk te heet dat wasje draaien..

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb het hier ook wel een klein beetje met m'n moeder hoor. Niet alles vind ik even leuk en in het begin zei mijn gevoel dat et een meisje werd. Dus heb ook wel een aantal pakjes die roze zijn of wel heel erg tuttig voor een ventjes. Maar ach ik gebruik het wek als pyjama niemand die het ziet maar het spul is wel van een hele mooie kwaliteit. En rompertjes zitten vaak toch onder een truitje.

Maar ter voorkoming van erger zou ik het idd toch even aangeven. Of een keer samen gaan shoppen zodat ze ziet wat voor smaak je hebt :)

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Het mens is 73 jaar. Ze koopt dit uit liefde voor haar toekomstige kleinkind. Ik weet dat het "in" is om altijd te zeggen om erover te praten, maar daar kwets je sommige mensen mee, ook al zeg je het vriendelijk en goedbedoeld. Ik zou in het geval van een oudere schoonmoeder die duidelijk vindt dat roze kan voor jongetjes er niet tegenin gaan en gewoon dank je zeggen en verder met je dagelijkse dingen. 9 kansen op 10 doe je het toch niet aan en bodies zie je niet onder de kledij.
    Ik weet dat het jou op dit moment erg stoort. Ik had dat ook met mijn SM, heb er nog een topic over geopend. Maar na de bevalling dacht ik "hemel, wat heb ik een heisa gemaakt om niets". Hormonen denk ik.

6. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Mijn schoonmoeder gaat ook helemaal los. Het vrouwtje is ook al 75 jaar, en had nooit gedacht dat ze oma zou worden (vriend is 45 en enig kind).
    Ik laat haar maar. Wel aangegeven dat ik niet van prints en teksten hou, en liever geen felle kleuren, maar wit, grijs, oud roze etc. Dat lijkt ze te snappen.... En als het écht afgrijzelijk is dan 1 x aan voor de foto en dan naar het tienermoederhuis hier in de stad. Iedereen blij.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha, hier ook zo'n schoonmoeder die niet helemaal ziet wat voor een jongen of meisje is. Laatst had ze een stapeltje kleding gekocht, daar zat o.a. een rompertje bij met blauw/groene streepjes en een felroze kanten rand. Echt voor een meisje (stond op de site ook bij meisjeskleding). Dat hebben mijn man en ik ook tegen haar gezegd maar zij vond dat het dus echt unisex was. En zo had ik nog wat dingetjes.
    Als ik kijk naar het eerste truitje wat ze haar kinderen aandeed is het misschien ook niet zo vreemd... dat was een blauw truitje met witte figuurtjes en een roze rand. Blijkbaar was dat toen zo.
    Ik was gewoon alles en na de geboorte gaat alles wat ik niet wil gebruiken een doos in.

Heb haar nu gevraagd te wachten met kleding kopen totdat de kleine er is. Heb gezegd: ik vind het dan veel leuker om iets te krijgen wat echt voor een jongen of echt voor een meisje is.
    Kan wel elke keer vriendelijk lachen en knikken en dankjewel zeggen maar mijn schoonmoeder is een typ dat dan alleen maar meer gaat kopen. Weg doen is geen optie want ze vraagt dan ook waar het blijft en waarom ons kindje dat toch nooit aan heeft.
    Blijkbaar heeft ze toch geluisterd want laatst vroeg ze of we een keer samen naar de winkel konden, zo kon ze ook zien wat mijn smaak was. Nou prima toch?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat ontzettend onaardig van je!
    Is toch een heel leuk idee om je kind in kleding te hebben die papa ook aangehad heeft?
    Wij hebben in de familie een jurkje dat al door 4 generaties gedragen is, dat vind ik juist een heel mooie gedachte!

En trouwens, die kleuren die jij nu noemt zijn dus de trendkleuren he! Momenteel nog alleen bij de duurdere Scandinavische merken, zoals je bij Mevrouw Mus kunt kopen, maar binnen een jaar ligt het ook bij H&M.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik geloof niet in 'echt jongens' of 'echt meisjes' gedoe bij kleding voor pasgeborenen.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Helemaal mee eens !!

11. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is

Leuk idee ja als het er nog netjes uit ziet ;)

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Inderdaad, het ziet er eerder uit om je auto mee op te poetsen...
    Mooie jurkjes??? Als het netjes is bijgehouden ja. Dit valt van ellende uit elkaar. Mijn sm is een beetje een...hoe noem je dat??? Iemand die niks weggooit?? Dat het huis tot het plafond vol staat met ouwe kapotte meuk maar wat niet mag worden weggegooit.

Ach dan vind je me maar onaardig. Ik vind het zielig om mijn kind dat aan te trekken en mijn man was nog minder aardig dan ik! Die zegt gewoon recht voor zijn raap dat het lelijk is...ik sugar coat het nog ;)

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zou wel een hint geven door af en toe te zeggen dat ze nu echt niets meer hoeft te kopen aangezien je al zoveel hebt en ook nog eens zoveel gaat krijgen als je bevallen bent.

En de kleren die je al hebt gekregen af en toe aan doen of gewoon niet.. en als het haar opvalt pas aan doen;)

Kan me voorstellen dat het je nu misschien irriteert maar dit wordt idd versterkt door je hormonen. En daarnaast is het goed bedoeld moet je maar denken, en het is een luxeprobleem... sommige zouden een moord doen voor nieuwe kleertjes..

14. Linana

Linana Niet meer actief

Dan hebben wij denk ik een andere smaak qua kleding. Want de kleding die ik heb in maat 50/56 is toch echt heel erg jongensachtig en dit geldt ook voor mijn beste vriendin haar babygarderobe voor een meisje ;)

15. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Ik kreeg van een tante een grote zak zelf gebreide babyslofjes/sokjes. In de gekste kleuren en echt een heel ouderwets model. Ik heb ze 1 keer bij de kinderen aangedaan en een foto gemaakt en die opgestuurd. Mijn oma heeft ook 2 felblauwe jasjes gebreid met mutsjes. Ook die heb ik op de foto gezet en opgestuurd. Kleertjes die ik kreeg en die me niet bevielen deed ik aan als we naar die persoon gingen of het werd kleding voor in de box etc. Met rompertjes deed ik nooit zo moeilijk, ik deed er dan gewoon iets anders overheen. Niemand die dan zag dat het een vreselijk rompertje was.

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik zal mijn kind geen kleding aantrekken wat hij van z'n oma gekregen heeft om haar niet te kwetsen. Als ik nu de kleding niet mooi vind zeg ik dat gewoon (we hebben nog niks gekregen). In jullie geval weet je het geslacht nog niet eens dus wat bezielt haar om dan al iets te kopen? ... en ook met roze paardjes... dat is toch echt niet neutraal meer?
    Ik zou mijn man trouwens ook een schop onder z'n kont geven als hij hier niets van zegt naar zijn ouders. Wij doen nooit iets tegen onze wil/zin om die andere partij niet te kwetsen. Zij koopt die kleding, moet ze de consequenties ook maar dragen. Gekwetst of niet, pech gehad!

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Helaas is alles tegenwoordig op jongens of meisjes gericht, daartussenin zit weinig. Bovendien was het rompertje een echt luchtig zomerrompertje, ik verwacht een kindje in oktober....

Maar ik ga toch echt niet een jongen in een roze pakje steken met allerlei frutsels en friemeltjes eraan. En dan zeker ook nog zo'n haarband om met een strikje :D

En tuurlijk is het mooi om 'familiestukken' weer te gebruiken. Mits het goed onderhouden is, veilig en er nog netjes uitziet. Mijn moeder kwam ook al aan met spullen. Een hoeslaken waarbij je het elastiek hoorde scheuren toe ze het open vouwde (die gooide ze zelf maar weg), een dekbedje (mag dus niet meer) en een wieg die volgens de richtlijnen niet meer mag (gesloten bak). Ook kleertjes had ze nog. Veel dingen verwassen of met gele vlekken en zo'n onhandige vetersluiting op de rug. Lief dat ze aan me denkt maar ik wil wel spulletjes die ik zelf praktisch vind.
    Zij heeft ooit voor zichzelf al leuke babyspullen kunnen kopen. Nu mag ik :p

18. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik snap de heisa niet helemaal oké je vind het niet leuk maar had liever een schoonmoeder gehad die rommel koopt dan zoals nu geen schoonmoeder. Zij is helaas 6 jaar geleden overleden toen mijn man 16 was.

19. Nou, liever een leuk shirtje van marktplaats dan iets wat overduidelijk voor meisjes is bij een jongetje aantrekken, hoor :)

Oh en, voor wie nu begint te zaniken over 'geen schoonmoeder hebben'; ik heb er nog wel eentje in de aanbieding hoor, inclusief kutopmerkingen, steken onder water, je de grond in trappen én troep kopen. Wie 't eerst komt, wie 't eerst maalt! :)

20. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Aangeven dat het niet je smaak is, en dat je dan liever samen kijkt naar kleding, en anders dat je zelf gewoon kleertjes haalt.

Heb dit toen die tijd ook aangegeven bij sm, die bleef ook maar kopen terwijl ik al duidelijk had gezegd dat zelf te willen doen, aangezien haar smaak totaaaaal niet het mijne was.

Deel Deze Pagina