Pijn na wortelkanaalbehandeling

Discussie in 'De lounge' gestart door Dithje1982, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Help!
    Ik heb afgelopen vrijdag een wortelkanaalbehandeling gehad, 3 kwartier mogen liggen in de tandarts stoel voor het allemaal klaar was.
    En nu...verga ik van de pijn. Mag natuurlijk alleen maar pcm, in verband met de zwangerscha.
    Maar ik vraag me af wat normaal is, de tandarts heeft er niets over gezegd, maar dit is niet meer uit te houden.
    Heb er de halve nacht van wakker gelegen en ook nu kan ik niets eten of zo, alles doet zeer, zelfs als m'n kiezen tegen elkaar komen.

Eigenlijk wil ik liever morgen naar mijn eigen tandarts, maar is dat verstandig??

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zou inderdaad even wachten..
    Ik heb de hoofdprijs qua wortelkanaalbehandelingen en de ene keer doet het vreselijkpijn en de andere keer voel ik niks.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Volgens mij mag het niet zo lang pijn doen hoor!! 1-2 dagen een beetje pijn wat met PCM makkelijk opgelost zou kunnen worden, klinkt alsof niet alles schoon is gemaakt... misschien kan je even een belletje eraan wagen maar het nadeel is dat ze een foto moeten maken en dat mag volgens mij niet als je zwanger bent... dus ja beetje moeilijk, op zich kan het denk ik geen kwaad een paar uur langer wachten is alleen voor jezelf minder prettig denk ik..

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Is je tandvlees ook helemaal opgezet? En die pijn is het een drukkende, kloppende pijn?

Het kan namelijk wat ontstoken raken daar, na zo'n behandeling. Heb ik wel eens gehad en dat is idd geen pretje :(
    Er bestaat een speciale spoeling die je een paar keer per dag mag gebruiken om het tandvlees te reinigen. Ben de naam even kwijt, moeilijke naam iig maar dat heeft mij enorm geholpen de laatste keer dat ik zo'n pijn had (mag ook tijdens zwangerschap).
    Dat kan je eventueel nog bij de apotheek halen.

Zou iig morgen even naar de tandarts bellen voor de zekerheid.
    Maar denk je dat je zo de nacht niet fatsoenlijk doorkomt zou ik gewoon even bellen met het nummer van je tandarts. Misschien heeft de plaatsvervangende arts nog wel tips om het uit te houden tot morgen.

Sterkte ermee!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    bocasan? alleen das inmiddels vervangen door een ander (gelijkwaardig) middel maar dat mag idd maar ook als je zwanger bent dat weet ik niet??

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee, heet anders, irritant dat ik niet op de naam kan komen.
    Je kan het iig alleen bij de apotheek halen, niet drogist.

7. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Het is niet het tandvlees wat geirriteerd lijk, maar echt van binnen uit de kies.
    En ik ben zo bang voor de tandarts, ik wil ook eigenlijk alleen maar naar onze eigen. Alhoewel ik daar afgelopen week ook een slechte ervaring mee gehad heb....

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik ben geen tandarts maar bij mij deden ze hem 3 keer... en bleef nog 2 maanden lang erna last houden. dit werdt beetje bij klein beetje beter....kan zijn dat hij je kies moet bijschaven hoor, dat het teveel drukt! ik dacht dat dit onzin was maar het hielp mij wel

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb 4 weken geleden deel 1 van de wortelkanaalbehandeling gehad en daar heb ik 1,5 week pijn aan gehad..alleen ibuprofen 600 hielp wat en die had ik zelf nog liggen.
    afgelopen donderdag heb ik deel 2 gehad en ben vandaag voor het eerst pijnvrij.
    Heb er ook een wortelpuntontsteking bij en moet over 2 weken weer terug voor de vaste vulling.

10. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Dit was voor mij ook de 2e behandeling. Er zijn stifjes in mijn kies geplaatst en ik vraag me dus ook af of de pijn daar van kan komen.
    Dat het gewoon even wennen moeten in mijn mond.
    Pfff, wat een gedoe allemaal weer.

11. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Nou ik heb het ook gehad, 1 groot drama... Ik zou zo snel mogelijk wel terug gaan. Morgen moet ik weer naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Dit nadat ik na 3 jaar eindelijk van een andere kies af ben... grrr.....

Succes

Deel Deze Pagina