Help mijn schoonouders willen een vaste dag oppassen!

Discussie in 'De lounge' gestart door lautjuh85, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou er niet aan beginnen meid, is alleen maar vragen om problemen. Sowieso ben ik er niet voor wanneer opa's en oma's structureel de rol van oppas moeten vervullen, laat ze gewoon opa en oma zijn zoals het hoort.

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Fijn dat jullie het erover eens zijn zeg! Dat is toch wel cruciaal in dit soort gevallen...
    Het was eigenlijk ook het advies dat ik wilde geven: laat ze eerst maar eens incidenteel oppassen. Kijken hoe dat gaat. Dat is bovendien ook veel leuker voor hen, want dan kunnen ze hun kleinzoon gewoon verwennen en lekker doen waar ze zin in hebben (tot op zekere hoogte dan). Iets dat niet meer kan als ze een vaste dag hebben...

Wat ik wel vreemd vind in het hele verhaal is dat je schoonvader dus eigenlijk op wilde passen (en je sm een halve dag), maar dat je sm het woord de hele tijd voert???

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ja de middag zijn ze dan samen. Maar inderdaad voert zij de boventoon en komt zij hiermee. Hij zelf niet eens. En tussendoor hebben ze het er ook nooit even over gehad van...hoe zouden jullie het vinden als...
    Nee direct vanuit het niets wij willen oppassen bats boem. Dat viel me even rauw op me dak en stond even met de mond vol tanden. Heb toen ook gezegd dat ik daar eerst over na moest denken.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

nou gelukkig zijn julli er samen uitgekomen.

Nu vanaond weer lekker slapen :)

5. tulip

tulip Niet meer actief

fijn dat je man het nu met je eens is, want dat is wel belangrijk.

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Fijn dat jullie eruit zijn gekomen samen! Hier wilden de schoonouders ook oppassen maar voelde voor ons niet goed, dus niet gedaan. Je moet toch je eigen gevoel volgen!

7. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    En dit heb ik tot nu toe ook altijd gedaan. Zodra het niet goed voelt en tegen mijn principes ingaat haak ik af.

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Heel simpel, jij wilt het niet, dan doe je het ook niet ;)
    Ik lees ondertussen dat jij en je man het er al over eens zijn: fijn!!

Ik zou zelf bijvoorbeeld als reden geven (wanneer je zoals ik niet keihard "nee" durft te zeggen) dat een vaste structuur heel belangrijk voor jullie kindje is, en dat je hem daarom alleen bij de opvang brengt. Zo hebben opa en oma tijd om opa en oma te zijn, en niet "de oppas" ;)
    En inderdaad ook het feit dat wanneer je een dag op zegt en zij bijv. een weekje weg zijn of ziek zijn, jij geen opvang hebt. Bij een kdv heb je dat probleem niet.
    Hen achter de hand houden voor wanneer jullie zoontje ziek is en niet naar de opvang mag, lijkt me ook een prima oplossing.

Heb hier ook al genoeg gedonder gehad met moeder vs. schoonmoeder. Alles moet op een weegschaal, bah! als de een een keer een dag langs komt, moet de ander er ook direct staan. Als de een aanbied om een vaste dag op te komen passen (doen we dus niet) dan wil de ander 2 dagen komen oppassen.
    Nee, aan (schoon)ouders als oppas ga ik niet beginnen. liever gewoon naar de opvang, dan (schoon)ouders in mn huis die overal aan zitten en mn huis schoon gaan maken/koken etc. Ik kan daar niet zo goed tegen :p Moet ze (zelfs mn eigen moeder) ook absoluut niet elke week over de vloer hebben.

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Fijn dat jullie er uit zijn gekomen! Heb je het al verteld aan je sm? ;)

Ik moet er ook totaaaaal niet aan denken hier :) Sm zou hem het liefst heel de dag wakker houden terwijl wij een strak schema hebben sinds 1 week : slapen, verschonen/spelen tijdens verschonen, flesje, boeren en weer naar bed. Ons zoontje heeft vanaf zijn geboorte 20 uur per dag liggen krijsen tot een opname in het ziekenhuis aan toe. Mooi niet dat zij nou dat schema om gaat gooien zodat wij een dagje weg kunnen :x Ik hoef geen dagje weg; heb liever een zoontje die na 2,5 maand eindelijk zijn ritme heeft en slaapt :)

10. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je eruit bent met je man, zijn toch zijn ouders he.
    En inderdaad, als jij er geen goed gevoel over hebt, zeker gezien je verleden met je schoonmoeder, niet aan beginnen dan. De kleine heeft het naar zijn zin op de creche en als je een dag eenmaal opzegt heb je die niet snel weer terug. En als je schoonouders ook graag dagjes wek of op vakantie gaan kun je ook niet van ze op aan en zul je andere dingen moeten regelen wat je wellicht stress oplevert.

Hier was het trouwens andersom. Schoonmoeder wilde heel graag 1 vaste dag, die kreeg ze, net als mijn eigen moeder, maar toen ze ongeveer 6 maanden had opgepast hield ze ermee op omdat ze het te zwaar vond worden. Onze zoon begon zich namelijk te ontwikkelen, dus staan in de box, kruipen etc. te veel en dus geen baby meer die je na de voeding gewoon weer in bed legt zodat ie gaat slapen. Dit heeft mij erg geraakt, dat ze mijn zoon, haar bloedeigen kleinzoon, "te druk" vond en ze vond dat ie te vaak huilde. Let wel, ik bracht hem altijd bij haar en zij heeft straatvrees en had verder niks voor hem in huis en kwam dus nergens. Nogal beperkt dus. Pff sorry, het is alweer onderhand 3 jaar geleden maar ik kan me er nog steeds erg boos om maken. Ook omdat ze niet erg belangstellend is naar hem. Voor mijn vriend vind ik dat heel lullig.

11. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    gewoon zeggen dat je dat niet wilt klaar over uit,, wat denken ze wel niet dit jou zomaar op te leggen..

niet doen dus

12. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Nee heb het niet verteld. Ze waren hier wel vanmiddag, maar mijn man vierde zijn verjaardag. Dus ga zoiets niet zeggen met een tuin vol visite. Ze had het er al over dat ze koningennedag een weekendje weggaan. Dan had ik dus al weer gezeten. Ben zo blij dat we de situatie laten zoals hij nu is.

Deel Deze Pagina