27 september worden mijn 2 mannen 1 jaar oud dit vieren we 25 september maar hier staat normaal bij een verjaardag de "standaard" dingetjes op tafel... chippie, borrelnootje, toastje... Iemand originele ideeen wat ik ook op tafel kan zetten die niet heel veel duurder zijn en snel te maken???
- blokje kaas met half cherrytomaatje - 1/4 augurk in boterhamworst gerold - beetje roomkaas in rauwe ham gerold - dadels of pepadews vullen met blanke roomkaas - wraps met dun laagje roomkaas en plakjes salami in smalle rolletjes snijden Zoiets?
En voor de kids: - een stukje knakworst en een druif op een stokje - een dropveter met een paar van die nibbit ringen - spekkies - van die gekleurde likkoekjes
- kleine loempia's?? winterwortel, ui, paprika (wat je wil) fijn snijden en dan in filodeeg rollen, even in de oven en klaar. - doritos met een komkommer/tomaat salsa - komkommerschijfjes met selleriesalade - gevuld ei - zalmrolletje met bieslookdressing
Ohja, mijn specialiteit Bladerdeegplakje in 4en snijden (kruislings) en in elk kwart een cocktailworstje rollen. Dan even in de oven en voila: miniworstenbroodjes!
sateprikkers uit de oude doos...hebben wij vorig jaar gedaan viel erg in de smaak... Lange sateprikkers, blokjes kaas, amsterdams uitje, augurkje, cocktailworstje, leverworst, cherrytomaatje, plakje komkommer, ananas schijfje etc. erop schuiven ziet er lekker uit, is een hit en het komt uit de oude doos...erg leuk!! Oh en wij hadden een grote watermeloen in tweeen gesneden beplakt met alu folie en ze daarin gestoken...ik werd 30 dus alle hapjes kwamen uit vervlogen tijden hahahaah... Succes!!
gehaktballetjes met paprika en een uitje na smaak zelf kruiden toevoegen wij doe ook panneermeel balicilicum erin
-Sateprikkertje met zo'n mini-mozarrela-bolletje, blaadje basilicum en een cherrytomaatje - olijfjes zelf aanmaken: zwarte olijven (neutraal) uit laten lekken, in bakje doen met olijfolie, knoflook naar smaak uitpersen erboven en chilipeper naar smaak erbij! -roggebrood in kleine stukjes, laagje monchou, en weer een stukje roggebrood erop
laatst hadden wij een verjaardag van mijn moeder ze werd 50 en kreeg een surprise party dus alles moest van te voren klaar en koud te serveren zijn we hadden gehaktballetjes kipspiesjes wraps gevuld met roomkaas,pesto,pijnboompitten en boerenham balderdeeghapjes paar verse worsten ontvellen dit mengen met chutney en kerriepoeder bladerdeeg uitrollen 4 plakken op elkaar vleesmengsel erop en oprollen 15 minuten in de oven en klaar!!! zelf maak ik vaak dadels met roomkaas, wraps met zalm