Help, mijn wasmachine stinkt!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Mamamarije...owww balen! Ik zou ook echt niet iets anders kunnen bedenken.
    Ja heb je misschien je afvoerslang in een buis zitten?
    Een oudcollega van mij vertelde dat het daardoor bij hem zo stonk en dat ie dan af en toe een scheut bleek in de buis goot. Toen stonk zijn machine ook niet meer.

@Kuide...ik duim voor je!!!

2. SarahEline

20 mei 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een tip die ik kreeg van de wasmachine monteur: Je wasmiddel niet in het laatje doen, maar altijd boven op je was. Dus direct in de trommel. Als je het in het laatje doet, komt het wm in het hele systeem en dat is heel lastig schoonmaken. Door je wm in de trommel te doen (bolletje bovenop de was) voorkom je dit.

Het laatje gebruik ik enkel om de soda of azijn in de doen bij een maandelijkse kookwas.

En wat ook al in dit topic genoemd is, minder wasmiddel gebruiken. Ik gebruik vaak slechts de helft van de aanbevolen hoeveelheid en dan wordt de was ook echt wel schoon!

Ik hoop dat je wasmachine probleem snel verholpen is, want het is niet prettig om je 'schone' was stinkend uit de machine te moeten halen!

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik maak mn machine eens in de zoveel tij schoon door er ene lading soa in te te doen en dan op 95graden wassen(ik was er namelijk weleens paardendekens in dus dan doe ik t erna en dan is hij weer fris)

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook een keer een meurende machine.. Na lang zoeken bleek de boosdoener een babysokje die zich in de afvoer probeerde te vermenigvuldigen ofzo, gatver wat een lucht!
    Die rubberen rand moet idd ook af en toe even gesopt worden, die kan ook gaan stinken. Net als de binnenkant van het deurtje, vooral de onderkant.

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ha, wat een supertips. HIer hetzelfde probleem.

Zal vanmiddag meteen vragen of manlief het filter schoon wil maken. :) En ik zal die tip met de vaatwastablet uitproberen.

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    nou hij riekt een stuk frisser na een azijn wasbeurt.. vanmiddag nog even t deurtje schoonmaken, en de afvoer controleren :)

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Misschien een stomme vraag hoor, maar waar doe je dan de wasverzachter in?
    Ik gebruik namelijk wel mijn laatje voor de wasverzachter en bijv Vanish..

En hoe doe ik de azijnwas? In het laatje of in het bolletje in de lege trommel?

Deel Deze Pagina