op het KDV van mijn dochtertje heerst 5e ziekte. ze heeft nu op haar beentjes allemaal paarse vlekjes, een beetje ovaalvormig. past dat bij de 5e ziekte? ik weet dat het een onschuldige ziekte is die gewoon uitgeziekt moet worden maar wil wel graag weten of dit erbij past. mama wil alles graag weten !
he ik heb even voor je gezocht maar volgens mij zijn dat meer roze rode vlekjes op gezicht en romp en later de benen en jeukt het.
zijn het niet dezelfde dingetjes als vorige keer? maar dan groter? marinte had de eerste keer ook wat grotere vlekjes. paarsachtig wel. kun je ze wegdrukken met een glas?
nee ik kan ze niet wegdrukken, zou het dan zo massaal terugkomen? hmmm, ze ligt nu op bed maar als ze wakker wordt dan kijk ik er even goed naar, als ik het niet vertrouw dan bel ik de huisarts, beter voor niks dan te laat.
nou hier was het de eerste keer ook zo... ik zou als ik jou was toch even naar de huisarts bellen straks. marinte heeft ze ook toen ook paar keer op en aan gehad. eerste keer het ergst. zon stuk of 20. toen es een keer weer stuk of 6 en nu af en toe nog es eentje. (klopt dit heel hard af) ik ben afgelopen maandag bij cb geweest en heb het er toen nog over gehad en ze zei dat het waarschijnlijk gewoon bij marinte hoort maar dat ik er altijd en eeuwig wel op moet blijven letten. niet dat ik er te laks in wordt zeg maar. van oooh dat is niks hoort bij marinte snap je. succes hoor.
oh ja de laatse keer dat ik bij de hap was zei die huisarts toen dat het iets kon zijn dat ze ( ik dacht de witte) bloedplaatjes ofzo iets te weinig had. en daardoor kon het ook ontstaan. maar het waren er toen te weinig om bloedonderzoek te doen. en dat zou vanzelf weer goed komen zei hij toen. ja misschien is het bij jouw meisje wel iets heel anders maar zoals je het omschrijft is het precies hetzelfde als bij marinte. dus daarom geef ik je deze info. maar ik ben natuurlijk (gelukkig) geen dokter,
ja, moet morgen even langskomen, kon het door de telefoon niet beoordelen, mijn eigen huisarts is op vakantie dus hij wou haar eerst even zien. morgen meer nieuws!