Hoi, Ik heb een probleempje, misschien hebben jullie tips of adviezen voor ons. Mijn dochter (bijna 2,5) is al 3 maand dag en nacht zindelijk. Alleen sinds kort gunt ze zich overdag geen tijd om naar de wc te gaan. Dwingen lijkt ons niet goed, maar ze houd het echt uren op. Ze gaat maar 3 a 4 keer per dag heen, en drinkt heel goed. Ik ben bang dat ze een blaasontsteking gaat krijgen als wij haar laten lopen. Soms "dwingen" we wel iets, maar dat helpt niet. Gaan we nog een stapje verder dan strekt ze haar benen, en kunnen we haar niet op de wc zetten. Wat kunnen we hier het beste mee doen??? Wie heeft er tips of adviezen voor ons??? Alvast bedankt. Liefs Pief
Hoor wel vaker dat kinderen na een tijdje een (tijdelijke ) terug val krijgen. Misschien weer op gezette tijden op de wc zetten ( voor en na het slapen, voor en na het eten ect )
Mijn buurvrouw haar dochter is 4 jaar en zij "vergeet" ook wel eens dat ze plassen moet, mijn buurvrouw vraagt haar ong om het uur "moet je ook plassen?" zodat ze er aan herinnert wordt dit werkt goed want meestal is het Ja en gaat ze plassen. Is niet dwingend maar gewoon even herinneren... misch helpt dit?
Annetske: Dat doen wij dus ook, maar dan staat ze toch te dansen van ik moet zo nodig. Maar ze zegt glashard: Ik hoef niet plassen.... Lastig hoor. Kaatje: Inderdaad misschien is het gewoon even een terugval. Misschien moeten we maar doorgaan zoals we nu bezig zijn, en er niet teveel druk op leggen, komt het misschien vanzelf weer goed. Bedankt voor jullie reacties.
@pief: hier niet snachts zindelijk.. maar wel precies hetzelfde probleem. ze houdt het gewoon tot ze naar bed gaat.. (en dus een luier aan heeft) heel af ent oe helpt het als ze dr speelgoed mee kan nemen naar het toilet maar meestal gaat ze met speelgoed en al heel de kamer dus.. en dat is natuurlijk wat lastig op het toilet ook hier geen idee wat we er aan moeten doen.. zelfs als ze met dr hand ongeveer de plas tegen staat te houden zegt ze glashard: nee hoor ik hoef niet... end an 2 seconden later... MAMMAMAMAMA IK HEB GEPLAST!!! en dan onwijs drama.. want ze vindt het echt heel erg op kdv is het geen probleem oerigens.. daar gaan ze met 4 kindjes tegelijk plassen en blijft ze zonder moeite heel de dag droog het lijkt wel alsof ze er gewoon geen tijd voor heeft. en op het moment wil ze eignelijk het liefst gewoon een luier aan. ik heb nu onderbroekjes gekocht met hello kitty.. die zijn te leuk om nat te plassen... (en mag ze alleen aan zonder luier) maarja.. dat lost het probleem van "geen tijd" natuurlijk niet op. het heeft zn voordelen.. als ik ga winkelen ofzo kan ik dr ongegeneerd zonder luier meenemen.. dat is dan weer geen probleem maarja ook hier bang dat het toch niet goed kan zijn als ze het zo lang blijft ophouden. geen idee of dat een bakerpraatje is of dat het echt zo is trouwens