Met ruim 6 maanden ben ik begonnen met het introduceren van brood. Hij kreeg eerst alleen de korstjes om op te sabbelen. Hij was er dol op en ze gingen gemakkelijk weg. Al snel at hij een hele boterham. Ik smeer nu boter op zijn brood en snijd de boterham in 8 stukjes, de korstjes zitten er nog aan. Hij pakt een stukje op, eet het zachte deel er uit en legt het korstje weer weg (of gooit het op de grond). Dit is sinds een aantal weken. Ik ben wel sinds kort overgestapt op volkoren brood. Hij kreeg eerst gewoon bruin brood. Zou het daar door kunnen komen? Als ik hem alleen korstjes geef dan eet hij ze wel op Ik heb een beetje het schrikbeeld in mijn hoofd van 9jarige die op school de korstjes in hun broodtrommel laten zitten omdat die niet lekker zijn... (ik werk op een school en zie het veel gebeuren). Ik vind dat doodzonde van het brood /
Hmm ik denk dat het een fase is.. gewoon blijven aanbieden. Rond deze leeftijd krijgen ze ook door dat ze dingen kunnen laten vallen enzo volgens mij.. Zou me er niet te druk om maken
Hier ook gehad hoor. Korstjes gingen lekker op de grond. Dat is nu over. Nu in de fase dat het leuk is om het in je mond te doen, op sabbelen, eruit halen en dan gewoon weer opeten. Of als ze geen zin meer heeft op de grond. Ach het is een fase. Hij lust ze wel, dus gewoon even geduld hebben. Komt vast weer goed.
Oh joh op deze leeftijd denken ze toch helemaal niet van 'ik laat lekker de korstjes liggen' . Dat komt vanzelf wel. Mijn oudste ook eet ook niet altijd haar korstjes op. Prima, maar je krijgt ook niets anders zolang ze niet op zijn. Dat werkt hier behoorlijk goed. Tegen die tijd kun je ze dat soort dingen wel uitleggen.
Mijn zoontje van net een jaar doet dat nu dus ook sinds 2 weken. Altijd goed de korstjes gegeten, maar nu gooit hij het dus op de grond of als hij het in zijn mond voelt spuugt hij het gewoon uit. Ander 'hard' voedsel (zoals bijvoorbeeld een soepstengel) gaat er gewoon in, dus hoop dat het een fase is.
O, ook al herkenbaar haha. Hier gaat het ook in de mond, even sabbelen, dan zo'n vies stukje gekauwd en gesabbeld stukje brood of zo uitspugen en weer in zijn mond stoppen. Of op de grond gooien zodat mama het van de grond kan pulken
hier met de oudste een tijdje gehad, wat ik deed was gewoon de korsten eraf en die als eerste geven, als die op waren de zachte stukjes op het bord. Werkte perfect.
hahaha nou dit inderdaad! Maar wij hebben hoogpolig vloerbedekking.. dat pulkt ook nog niet zo makkelijk
Als ik dat hier doe, kan ik ze ook van de grond vegen. Maar hier sinds zijn tandendrama's een probleem. Doe er niet moeilijk over en geef hem zonder. Ik probeer het iedere dag weer en soms eet hij ze wel. Maar ga er zeker geen probleem van maken, verder eet hij super goed, dus vind het wel best.
Mijn dochter sabbelt de boter van het brood en spuugt het dan uit (ze is dan wel een stuk jonger maar goed) zodra ik dan de korst geef eet ze die ook op.. Ik geef de korst dus los van het zachte...