Hallo allemaal, ik heb sinds 2 dagen een klein probleempje... Ons zoontje drinkt al 12 weken heerlijk bij mij aan de borst, gaat heel goed eigenlijk, weleens een periode dat ie wat onrustig drinkt, maar verder gaat het prima! Ik kolf al vanaf het begin regelmatig om hem aan de fles te laten wennen, in de eerste weken moest het zelfs omdat ie niet goed wou drinken doordat ie teveel afgevallen was...Het ging steeds prima tot eergister... Ik had vorige week al eens kunstvoeding geprobeerd, stel dat ik straks wat minder kolf dan kunnen we altijd een voeding kunst doen...Hij dronk 180 achterelkaar... Sinds eergister ist brullen geblazen zodra de fles in de buurt komt en drinken ho maar...WAt kan ik hier nu aan doen, zodra ik hem weer aan de borst heb ist weer klaar... En dan nog een vraagje hij sliep een paar weken lang 7 uurtjes achterelkaar, das ook weer voorbij, heeft iemand daar nog tips voor? Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, hij is trouwens nu 6500 gram dus hij groeit prima op mijn melk maar ja ik moet wel weer gaan werken over anderhalve week, gelukkig maar twee dagen groetjes
Herkenbaar, hier ook tot 12 weken geen probleem en ineens weigeren. Gelukkig legde hij zich er snel bij neer op de creche en dronk na een week of 2 prima. Er zijn trouwens al veel topics over dit onderwerp, dus ik zou ook nog op deze pijler even zoeken. Wat me zo door het hoofd schiet: - Geef je zelf de fles? Kans is groot dat hij het van een ander wel pikt (als jij er niet bij ben) en er geen alternatief is - zoals op de creche. - Een kleiner en zachter speentje gebruiken. Tommee Tippee en Nuby hebben een fles die de borst goed imiteert. - Speentje even in de melk dopen voor je hem aanbiedt. - Speentje voor gebruik even tussen je borsten bewaren zodat hij naar jou ruikt. Verder heb je rond de 12 weken weer regeldagen, dus het is inderdaad bekend dat er dan weer vaker 's nachts gedronken wordt. Succes!
Hier precies hetzelfde gehad lees hier maar: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=139443 Sinds vorige week (14 weken)gaat het weer prima dus hou hoop en maak je vooral er niet te druk om!
Hier precies hetzelfde... de bekende regeldagen, maar ik bedacht me later dat het ook wel eens met een sprongetje te maken kon hebben, dubbelop dus... Hier gaat het inmiddels weer prima. Mijn man merkte overigens dat als de fles niet warm genoeg is, ze hem weigert, toen hij de fles vervolgens wat warmer maakte, (net iets te warm voor ons idee), pakte ze hem probleemloos...