Keizersnee en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door GL013, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Komende vrijdag wordt onze kleine meid waarschijnlijk met een keizersnee gehaald. Spannend dus! Ik wil deze keer heel graag borstvoeding gaan geven, is vorige keer namelijk niet goed gegaan:

Simon is ook met een KS geboren. Na ongeveer een uurtje heb ik hem voor het eerst aan kunnen leggen, zag er allemaal goed uit. Ik had alleen erg veel last van mijn wond, en kon alleen aanleggen in de rugby-houding. Tel daarbij op dat iedere verpleegster op de kraamafdeling andere tips had voor het aanleggen, wel/geen tepelhoedjes, Simon die uiteindelijk helemaal niet goed bleek aan te happen en vervolgens enkel afviel en ik, met zoveel pijn & kraamtranen...
    Na 4 dagen trok ik het niet meer, en ben ik overgegaan op kunstvoeding. Heb nog geprobeerd te kolven, maar ik zat zo slecht in mn vel dat dat ook niet lekker ging.

Simon is op zaterdag geboren, en de donderdag + vrijdag daarna heb ik enorme stuwing gehad. Lichtpuntje: Melk genoeg! (positief denken...)

Heel verhaal geworden, maar dan hebben jullie wat informatie over mijn voorgeschiedenis.
    Heb in ieder geval al gezocht naar lactatiekundigen in de buurt, die schakel ik ook direct in als het nodig is.

Maar, zijn er hier dames met tips vooraf? Andere houdingen, dingen waaraan ik niet denk, ervaringen etc? Ik vraag sowieso om ons meisje nog niet aan te kleden zodat ze bloot op mijn buik kan, nog meer dingen waar ik aan kan denken?

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel meedenken!

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi,
    Hier ook een KS, en nee het was idd geen pretje.
    Wat je misschien vooral als pijnlijk ervaren hebt, zijn de naweeen? Maar ook de wondpijn is niet gering... ik weet het.

Vraag of het ziekenhuis een LK in dienst heeft, en zeg dat je wil dat de BV slaagt. Idd is het dan essentieel dat je kind z.s.m. wordt aangelegd. Het duurt iets langer voordat de BV op gang komt,maar op gang komen doet het.
    Je kan ook liggend voeden, met je baby boven op de borstholte. Ook kan je gewoon de madonnahouding proberen, ging hier trouwens beter dan rugby de eerste dagen. Vraag op tijd om pijnstilling de eerste dagen, heel belangrijk.

Het gaat erom dat je even de eerste 3 dagen doorkomt, daarna wordt de pijn wel per dag minder vind ik zelf. Misschien kan je alvast een telefonisch consult aanvragen bij een LK, die kan je ook voor de ks al goed begeleiden en instrueren.

Je mag me ook pb-en. Anders heel veel succes!

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb het voeden na de KS eigenlijk niet als een probleem ervaren.
    De wonde deed dan wel pijn en ik kon de eerste dagen niet lopen maar dankzij de lieve kraamverpleegsters die de baby telkens zelf aanlegden om te leren happen, is dat eigenlijk probleemloos verlopen.
    Ik had ook erg veel melk en erg veel stuwing, mijn borsten stonden letterlijk op springen.
    Als ik jou was zou ik de kraamverpleegsters er zeker op attent maken dat je deze keer niet wil dat het misloopt, en eventueel begeleiding vragen van een LK.
    Waar een wil is is een weg, veel succes ermee!

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vond het het makkelijkste om liggend op mijn zij te voeden, maar ook de madonna houding ging wel goed. De rugby houding is voor mij altijd wel lastig gebleven, dus die heb ik in de zes maanden maar een keer of tien geprobeerd.

Veel succes!

5. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Fijn dat jullie van die positieve ervaringen hebben, goed om te horen!
    Telnr van LK ligt in de buurt en ik ga meteen bellen als het nodig is.

Gaat deze keer helemaal goedkomen, heb er vertrouwen in!

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier 2x een ks met aanvullend 10 mnd en 23 mnd bv.

Belangrijkste is gewoon doorzetten doorzetten doorzetten... het was idd k*t, het deed zeer, het was vermoeiend maar het was het uiteindelijk waard. Idd bij twijfel direct een lacatiekundige erbij, veel lezen op het bv-forum en als laatste zorgen dat je man weet wat je wil. Hij kan zn mond open trekken als je dat zelf even niet kan...

succes!

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mischien heb je hier wat aan ? Je kunt het na betaling gelijk downloaden en hebt het dan binnen een paar minuten op je computer.

Succes !

8. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Heb vandaag met een vrijwilliger gesproken, die mijn gegevens direct heeft doorgegeven aan een LK. Zij heeft mijn gegevens weer doorgegeven aan een LK die aan het ziekenhuis verbonden is waar ik ga bevallen, en ze komt morgenmiddag al meteen langs om eerste ondersteuning te geven. Top dus!

Zeeuwsmeisje, ik ga deze keer absoluut doorzetten! Fijn dat jij uiteindelijk zo lang BV hebt gegeven, geeft me moed!

Nemo, zal eens kijken zometeen, dank!

Ga ook eens kijken op www.borstvoeding.com, gad de vrijwilligster ook aan. Nog een paar uurtjes, en dan ga ik ervoor! :D

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal super! Fijn geregeld zo meid!
    Enne succes ;)!

10. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007