Bv en zwanger, wie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door B en N, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Even wat vraagjes aan de vrouwen hier die terwijl ze borstvoeding gaven toch zwanger zijn geworden.

De "hoofdvraag" is eigenlijk; had je wel of geen menstruatie?

Voor de gene die geen menstrautie hadden; hoe kwam je er achter dat je zwanger was?

En hoe vaak voedde jij per dag op het moment dat je zwanger werdt? (dus niet tijdens de zwangerschap zelf maar tijdens het zwanger worden zeg maar)

Wij willen namelijk heel graag een tweede maar niet tenkosten van de borstvoeding, nu hopen manlief en ik telkens stiekem dat het toch raak is ondanks dat ik nog steeds bv geef. (3 dagen in de week op verzoek andere dagen uit de fles, sinds 2 weken geen nachtvoeding meer, ongeveer 5 voedingen per dag).

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :-D

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja ik ben zwanger.
    Had wel een menstruatie.
    Hoe vaak ik voedde ? Uh op verzoek geen idee eigenlijk meer wel meerdere keren per dag en ook nachtvoedingen nog.

Nog meer vragen ?

Op bv.com en eurolac.net staan trouwens goede artikelen over bv en vruchtbaarheid.
    http://www.kellymom.com/bf/tandem/index.html ook een leuke site alleen wel in het engels.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nemo, bedankt voor je antwoorden :) en als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! :-D

En ik ga zeker die site eens doorlezen.

Wanneer kreeg jij weer een menstruatie?

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Eerste keer na 15 weken geloof ik.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Volgens mij maak ik niet zoveel kans om nu zwanger te worden :(

Heb nog geen enkele menstruatie gehad...

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik werd voor het eerst ongesteld toen m'n dochter ongeveer een jaar was, en ben zwanger geraakt toen ze een maand of 20 was. Ik had de eerste maanden een veel te korte luteale fase dus wel een iesprong, en de eerste keer dat m'n lf lang genoeg was ben ik zwanger geraakt. Ik dacht gewoon ongesteld te zijn geweest, maar toen ik geen toeschietreflex meer kreeg en dus ineens nog maar erg weinig melk heb ik na bijna 2 weken een test gedaan. Die was dus positief! Ik voedde overigens op verzoek en dat was hier zo'n 3 tot 4 keer per dag. Succes hoor!

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik werd na 13,5 maand weer ongesteld, maar voedde toen nog wel 3 tot 4 keer. Na 2 cycli onverwachts zwanger geworden. Een week voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik de avondvoeding laten vallen en heb nog een maand de ochtendvoeding gedaan. Zelf besloten te stoppen ivm geschiedenis premature weeën en ook hevige pijn in ene tepel waardoor ik geen goede tsr meer krijg en een terugloop van de productie. Vanochtend heb ik de laatste voeding gegeven (snif...).

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De "hoofdvraag" is eigenlijk; had je wel of geen menstruatie?
    Geen menstruatie gezien sinds/nadat ik zwanger werd van Malou en Ruben ;)!

Voor de gene die geen menstrautie hadden; hoe kwam je er achter dat je zwanger was?
    Ik moet elke week bloed laten prikken en urine inleveren. Uit het bloedonderzoek kwam wat tevoorschijn, en hebben me opnieuw laten gaan prikken en urine in laten leveren en toen hoorden we van de huisarts wat er 'verkeerd' was aan het bloed en urine onderzoek. Als we dat niet hadden gehad had het waarschijnlijk nog wel even geduurd voor we erachter waren dat ik zwanger was ;)!

En hoe vaak voedde jij per dag op het moment dat je zwanger werdt? (dus niet tijdens de zwangerschap zelf maar tijdens het zwanger worden zeg maar)
    Ik voedde niet echt meer, productie was heel erg terug gelopen, maar ik kolfde 4-6 keer per dag ongeveer. Alleen had dan in totaal misschien nog 100cc-120cc melk :(! Later wel weer meer geworden en minder kolven+voedingen.

Liefs, Hanneke!

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Jeeeejjj ;) dit geeft hoop :) :)

Alleen heb ik nog wel ruim voldoende voeding denk zo'n 700cc per dag....(zal dat dan toch teveel zijn voor een tweede zwangerschap...?)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd dat geeft hoop he ;)!

Nee, ik heb echt geen idee, misschien had ik ook wel zwanger geworden in de tijd dat ik meer voeding had, alleen deden we het toen met condoom en heb 2mnd de pil geslikt. Alleen tja toen 1x zonder en het resultaat word binnenkort geboren :)!

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik had sinds maand 14 weer een menstruatie. Ben met 21 maanden zwanger geraakt. Ik voed op verzoek, 3-4x p.dag. Geen nachtvoedingen meer sinds maand 11.
    Ik merk nog niets van terugloop.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij wilden ook snel weer een 2e en zijn er eigenlijk meteen weer voor gegaan. Met in ons achterhoofd dat de borstvoeding waarschijnlijk een cyclus zou onderdrukken en daarbij had ik voor Eva geen cyclus van mezelf. Maar ik wilde het sowieso niet ten koste van de borstvoeding laten gaan. Wel heb ik op een gegeven moment overwogen om af te bouwen, omdat we toch heel graag weer zwanger wilden worden en de kans wel redelijk aanwezig was dat we weer naar het ziekenhuis moesten en dat kon alleen als ik gestopt was met de bv. Maar toen kreeg ik wel een cyclus, dus 'hoefde' ik niet te stoppen.

Ik werd na 8,5 maand ongesteld, ik gaf toen 5 voedingen geloof ik, waarvan 2 'echte' (de ochtend en de avond), 2 als 'toetje' na de bijvoeding en 1 eind van de middag. Half oktober zat ik op 4 voedingen, een week later op 3, weer een week later (begin november) op 2 en half januari op 1. En vanaf 26 februari gestopt.
    Ik had trouwens vanaf 4 maanden haast geen nachtvoedingen meer en vanaf 6 maanden helemaal niet meer.

Ik werd dus half september ongesteld, ik heb toen 2 lange cyclussen gehad en de 3e (die zou 45 dagen zijn geweest, dus iets korter) raakte ik zwanger. Helaas heb ik toen een miskraam gehad. Ik voedde trouwens toen nog 1 keer per dag, de avondvoeding, maar dat was niet veel meer, was volgens mij alleen nog op mijn verzoek. Ben toen door de miskraam gestopt, omdat ik pillen moest slikken die niet mochten en omdat Eva toch niet echt meer wilde.

13. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik werd met zeven maanden pas weer ongesteld, ben toen nog 1x ongesteld geweest en toen meteen weer zwanger........ (helemaal gepland hoor :D ).

Ik voedde toen ik de zwanger werd nog vier/vijf keer per dag, maar geen nachtvoedingen meer.

Ik ben tot 11 maanden doorgegaan met voeden, toen liep de productie zo terug dat ik gestopt ben. Ik wist trouwens al voordat ik kon testen dat ik zwanger omdat de productie al meteen minder was. Maar dat is voor iedereen verschillend!

Groetjes, Sellie

14. Trix

Trix Lid

7 mei 2007
    56
    0
    0
    Hoi!

Ik kreeg na 6 maanden weer voor het m'n eerst menstruatie. Kort daarvoor ben ik onze zoon vast eten erbij gaan geven. Dat heeft denk ikzelf toch gezorgd voor minder "productie" van mijn melk. De laatste voeding is er ook af vanaf 6 maanden, dus ik voed nu 4 keer per dag (waarvan 2 voedingen direct na z'n hapjes, dus maar halve voedingen meer zijn).

Mijn tweede menstruatie kwam na 33 dagen, dus een redelijke cyclus al! Voorheen was het ±28 dagen. Ik heb het vermoeden dat ik weer zwanger ben..... maar we testen morgen.... als het negatief uitpakt gaan we gewoon vrolijk door!

@ B en N: Heel veel succes hoor! Gewoon lekker veel klussen en er vooral veel van genieten! Dan komt het vast goed! :D

Liefs,
    Trix

15. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bedankt voor al jullie antwoorden!

Stond een hoop nuttige informatie in :-D

Aangezien hier nog geen menstruatie te bekken is gaan we wellicht volgende week ovulatie testen halen om te zien of ik wel een eisprong heb.

Eerst hadden we zoiets van zolang ik bv geef zal het toch niet gaan lukken maar na toch wat succes verhalen hier gelezen te hebben wil ik het toch wel eens gaan uitzoeken.

Alle zwangere mama's; Van harte gefeliciteerd!
    Voor de mama's die proberen zwanger te worden: Ik duim voor jullie/ons ;)!

ergens heb ik namelijk stiekem het gevoel dat ik weer zwanger ben, maar durf het niet teveel te hopen ;)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ovulatietesten zou ik nog niet gaan gebruiken... wordt een duur geintje dan! Zolang je niet ongesteld wordt, heb je nog geen eisprong. Ja, wel eentje voordat je voor de eerste keer ongesteld wordt, maar dat kan ook nog wel een paar maanden duren. Dus dat bedoel ik met dat het wel een duur geintje kan worden dan ;).

17. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Dus toch (niet).
    Ik dacht ook altijd dat zolang je niet ongesteld bent er geen eisprong was maar nu hoorde ik van verschillende mensen dat dit dus niet altijd zo hoeft te zijn, dat er dus wel mensen zijn die zonder ongesteld te zijn toch een eisprong hadden. Vandaar dat ik zoiets had van ik haal 1 zetje ovulatie testen gewoon om te zien of er een eisprong is, weet ik dat die er is dan gaan we gewoon verder met "op goed geluk" klussen maar als er al geen eisprong is dan weet ik iniedergeval voor mezelf dat ik niet hoef te hopen dat ik toch zwanger zal raken.

Maar iniedergeval bedankt voor je antwoord dan wachten we gewoon rustig :rolleyes: op een menstruatie (had nooit gedacht dat ik ooit ongesteld Wilde worden ;))

18. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Het kan inderdaad wel, dat je al zwanger raakt voordat je ongesteld bent geworden, meteen van de eerste eisprong dus. Alleen deze kans is klein. Ovulatietesten zou ik niet doen, dat wordt een duur gebeuren als je die regelmatig gebruikt. Waarom ga je niet temperaturen als je het graag wilt weten? Stuk goedkoper in ieder geval ;)

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zou ook tempen. Houdt er rekening mee op het moment dat je nachtvoedingen wegvallen, je cyclus vaak weer langzaam op gang komt. Dat heeft met het prolactine gehalte te maken.
    Aan de andere kant, nachtvoedingen zijn heel goed voor je prodcutie. Deze is pas rond de 10 maanden stabiel.

20. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik had mijn eerste menstruatie na ruim 11 maanden. Ik voedde toen gewoon op verzoek en minimaal 1 nachtvoeding.
    Met 18 maanden ben ik zwanger geworden (in tussentijd rubbertjes gebruikt en de eerste keer zonder direct raak) ik gaf toen nog steeds 4 a 5 dagvoedingen en minimaal 1 en soms 2 nachtvoedingen....

Toen ik ruim 20 weken zwanger was is mijn zoontje uit zich zelf gestopt met drinken

Tja, ik vrees dat je gewoon geduld moet hebben... om nu al te gaan tempen lijkt mij een hele opgave, misschien duurt het nog een paar maanden (ik hoop het niet voor je hoor, want ik begrijp dat je graag voor een 2de wil gaan) en temp je dus die tijd voor niets...
    Aan de andere kant, ik heb het nooit gedaan, dus misschien valt die belasting wel mee...
    succes en heb geduld..... hoe moeilijk het ook is... enneh die hoeveelheid die je noemde lijkt me echt geen belemmering om niet ongesteld te worden hoor... het komt echt wel ;) (of niet en dan... :) )

Deel Deze Pagina