help mijn zoontje is verslaafd aan de bakerzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mexico, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Hoi, dames weten jullie hoe ik de bakerzak kan afbouwen.
    Mijn zoontje slaapt heerlijk in zijn bakerzak , maar hij kan omrollen en doet dit niet als hij in de bakerzak ligt maar er word geadviseerd om het af te bouwen zodra ze kunnen rollen.
    Nu heb ik een slaapzak met mouwen gekochjt maar hoe strax ik het lakentje ook doe hij komt er met zijn handjes steeds onderuit en begint dan te maaien met zijn handen.
    Met als gevolg dat hij steeds de speen eruit trekt ,zijn gezicht open krabt en niet kan slapen.
    Hoe hebben jullie het gedaan , heeft iemand ervaring met de opvolg bakerzag . Het lijkt mij een gewone slaapzak?

2. Niet meer actief

het moment dat ik ayman uit bakerzak haalde en "los" liet slapen lukt het hem niet om goed te slapen dus heb ik hem op zijn buikje gelegd en toen sliep hij wel omadt hij toen niet kon zwaaien met zijn armpjes en hij kon al goed zijn hoofdje optillen en draaien (twee maanden was hij toen)

misschien is dat een idee

3. Niet meer actief

dat opvolg ding heb ik ook maar is harstikke duur en ik zie geen verschil met een gewone slaapzak.. hij is te dun voor de winter dus ze slaapt er niet eens in..

danisha heeft ook tot 7 maand er in gelegen... zij rolde ook niet om... ik heb gewoon af en toe zonder geprobeerd en als het niet ging gewoon zak weer aan en opgeven moment ging ze slapen... ik maakte er meer een punt van omdat anderen dat deden terwijl mijn eigen gevoel was dat het best wel kon..

je kunt ook een safety sleep (dacht ik) kopen zodat hij zeker weten niet om kan rollen..

4. liesje1981

liesje1981 Actief lid

25 sep 2006
    176
    0
    0
    hiero het zelfde probleem!

5. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Lees mijn topic eens.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

Ook deze gaat erover
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

Ook Emma draaide niet in de zak, ze dee dniet een sen poging. Ik heb me daar nooit zorgen over gemaakt. Emma heeft tot ruim 8 maanden in de bakerzak geslapen. Ze is nu dus inmiddels uit de bakerzak. Toverwoord: nachtslaapje. Men geeft dat ook als tip, maar wij zagen het niet zitten om de nacht als eerste te proberen. Uiteindelijk toch maar geprobeerd en het ging gelijk goed. Ik wist niet wat ik meemaakte. Eerste 3 dagen alleen de nacht en toen zijn we steeds een slaapje gaan proberen. Ging het niet, dan legde we haar weer terug. Maar eigenlijk was het zo gebeurd. Ze was binnen 2 weken volledig uit de bakerzak.

6. laura14

laura14 Lid

9 jul 2007
    71
    0
    0
    ik heb 2 handdoeken opgerold aan beide kanten gelegt - dat hield het laken op zn plaats, ze kon niet omrollen en werd rustig omdat ze niet helemaal "los" was in zo'n groot bed. Maar het was wel een weekje onrustig hoor, ik had al visioenen dat ik steeds een grotere bakerzak moest laten maken en dat we haar tot haar 8e er nog steeds in hadden, haha. Nu heeft ze zo'n lekkere donzen slaapzak zonder mouwen.

Success

7. Ik zat net te denken om zo'n zelfde topic te openen!

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    wij hadden hetzelfde probleem! tijn kon en wilde niet zonder bakerzak slapen!
    Ik maakte me er maar druk om, dacht dat hij nooit zonder zak zou slapen, en ind. zoals ik al las, andere mensen hadden er zoveel commentaar op!
    Steeds geprobeerd maar hij sliep echt niet, zo zielig!

Op een gegeven moment, hij was al ruim een week in een erg gezellige en veel slapende bui, heb ik een winterslaapzak met mouwen gekocht! Meneer ging inene slapen en heeft nooit meer in de bakerzak geslapen!
    En dat terwijl alle probeer pogingen ervoor niet hielpen! Een slaapzak zonder mouwen, dan slaapt hij een uurtje ofzo, dus hij heeft wel nog echt de behoefte aan dat zachte, lekker over zijn gezichtje vrijven en op sabbelen!

Bij ons de tip dus: wacht tot hij een goede slaapweek heeft(hier wisseld dat namelijk erg!) koop een winterslaapzak met lange mouw, en gewoon proberen! lukthet niet? Dan weer weekje wachten en weer proberen!

kus miek

9. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Mieke,

hoe oud was jouw zoon toen je dit probeerde? ik wil het nl. ook zo doen maar twijfel erg over wanneer ik dit ga doen. florian is nu 3 maanden.

alvast bedankt voor je reactie.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    @ Elsa: Tijn was 6 maanden ongeveer! Vanaf 5 maanden werd hij we te groot voor de minizak, en moest dus een grotere kopen! Dit wilde ik niet, vond ik zonde! Dus een maand lang geprobeerd.

Ik heb zijn slaapzak wel uitgekozen op de stof, een lekker zacht stofje die bijna hetzelfde voelde als de bakerzak!

Suc6! Dacht dat het nooit zou lukken, maar ook hier is het gelukt!

kus miek

11. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    dank voor je reactie.

ik wacht nog maar even met het uitproberen, nog tijd genoeg denk ik. ik wil alleen voorkomen dat we dadelijk hals over kop moeten gaan afbouwen omdat hij kan gaan draaien, maar dat duurt nog wel even.

ik zit zelf te denken aan de combi sleeper, die heeft van dikke stoffen armen, kan hij niet meer echt in zijn gezicht maaien denk ik. we zullen het zien.....

gr. ilse

Deel Deze Pagina