toilet verkleiner

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Welke is nou het handigste? mijn zoon wilt dus absoluut niet op het potje dus wil ik een toilet verkleiner kopen. je heb echt 100 verschillende maar welke is nou het beste?

ik zat zelf aan die ene te denken met het trappetje eraan. is dat wat?? (prenatal)

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb er gewoon een van de v&d, de zilveren van Nijntje. Daarbij een simpel opstapje.

Ik kan je wel aanraden er eentje te nemen met van die pinnetjes aan de onderkant, zodat hij niet over de (grote) bril glijdt, maar 'vast' zit.
    Ik had er eerst een van de prenatal zonder pinnetjes en dat vond ik erg vervelend.

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Wij hebben hem bij de xenos gekocht. Deze schuift wel iets maar dochterlief heeft er geen last van.. Moet alleen nog wel een opstapje kopen want ze kan er niet zelf op komen..

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Probleem met t schuiven was dat ze er niet zelf op kon klimmen, want dan gleed die brilverkleiner er vanaf.
    Verder verschoof hij ook wat als ze er op ging zitten, waardoor ze steeds op de wc bril plaste. Maar kan ook aan t ontwerp van die verkleiner liggen ;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Meestal hoort de verkleiner tussen pot en bril....
    Wij hebben er twee van de HEMA en die werken prima (toen ik door had dat ze tussen de bril en de pot moesten hahahahahah!)

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb er 1 gekocht net :) ben nu heel benieuwd wat hij ervan vind! deze moet tussen de normale toiletbril. kan dus niet schuiven, dat scheelt weer.

7. Maia

Maia Niet meer actief

:) kijk aan dit soort reacties heb ik nu wat *vond het al zo stom dat hij zo gleed* :cool:

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hahaha geweldig :D

Ehh hier bij poging 1 een huil partij. Nog geen succes dus, hij denkt dat ie eraf valt en klampt zich aan mij vast. Maar we geven het niet op :D

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Elke keer de verkleiner eraf halen of haal je die er alleen af als je zelf ff snel naar wc moet?
    Zat te denken om een haakje te maken in de wc, dat ik de verkleiner eraan kan hangen maar weenie of dat handig is

9. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Gewoon op de wc zonder verkleiner. Mijn zoon zit nu heel schattig met de benen wijd en zijn handjes daartussen. Met een verkleiner kan hij niet die genoeg zakken om netjes ín de wc te plassen.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn zoon vind alles eng lijkt wel. potje moet ie niks van hebben en wc was net voor 2de keer huilen. hij weet heel goed waar de wc voor is want hij ziet mij altijd erop zitten. tja ik heb altijd deur open, hoe moet ik m anders in de gaten houden als manlief er niet is.

pak ik het verkeerd aan of wilt hij gewoon écht niet...:(

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hij is nog maar jong. Misschien is het een idee om nog even te focussen op met jou en papa mee naar de wc om iets meer aan het idee te wennen. Veel kindjes vinden wc's en potjes maar onaangenaam.

12. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Niet pushen!
    Wij zijn begonnen onze zoon op de wc te zetten voordat hij in bad ging. Omdat ie anders op de vloer stond te plassen ;). Vervolgens bij iedere luierwissel even op de wc zetten en hij doet er warempel elke keer een plasje op. Maar zelf aangeven doet hij nog niet. Droge luiers hebben we ook nog niet. Geduld hebben dus.

Bij onze dochter hebben we het ook zo gedaan vanaf dat ze 1 jaar was; zij stond ook op de vloer te plassen voordat ze in bad ging. Op een gegeven moment had ze steeds vaker een droge luier, ook 's nachts. Toen zei ze zelf dat ze geen luier meer wilde. We hebben de gok genomen, want we dachten zelf dat het peuterpuberteit was (ze was 2,5). Maar vanaf dat moment dag en nacht zindelijk! Nog een enkel ongelukje gehad en dat was het.
    Ik denk dat het bij mijn zoon langer gaat duren, maar dat zien we dan wel weer. Het potje en de verkleiner heb ik weg gedaan.

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Nee das hier het probleem niet. De wc is echt gewoon te hoog voor haar haha!
    En hij kan er hier ook niet afschuiven trouwens....

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb onze dochter zelf één uit laten zoeken bij Kruidvat vorige week, daar hadden ze van Cars en Prinsessen. Ze koos voor cars en gaat er ook wel op af en toe. Ik laat het haar zelf aangeven, dwang werkt averechts.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Whaha, das echt iets voor mij om zoiets simpels over t hoofd te zien. Had dat nog niet eens geprobeerd idd, de verkleiner 'onder' de bril.
    Zojuist meteen gedaan en op t toilet boven gaat het goed (al ging t daar ook beter dan beneden), maar beneden schuift ie nog steeds. Sterker nog, als de verkleiner naar achteren schuift, zakt ie erin.. :s
    Ik blijf dus bij mijn voorkeur voor een brilverkleiner met pinnetjes :D

Miireii, op de wc klimmen kan ze ook alleen met het opstapje hoor :p (en een beetje hulp soms)

Wat betreft 'dwang'. Dat vind ik altijd zo'n groot woord. Stimuleren en dwang liggen soms dicht bij elkaar, maar het is iets heel anders.
    Ik heb mijn dochter ook aardig gestimuleerd om te leren/durven poepen hoor. Het plassen ging nl wel al helemaal goed op t potje/wc, maar zodra ze haar luier aan had, ging ze daar weer in plassen. Maar ja, in dr onderbroek poepte ze weer.

En met flink stimuleren (hard klappen, stickers) is het ook gelukt. Ik had wel maanden kunnen wachten en heel veel poep uit kunnen wassen, maar daar had ik niet zo'n zin in!!

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb er ooit is 1 gekocht bij de trekpleister gekocht , er zitten hand vatten aan want had er ooit is 1 van de kruit vat zonder handvatten en 1x wiebelen en ze viel met verkleiner en al in de pot.
    ik heb voor de wc een opstap krukje staan anders kan ze niet zelf op de wc komen (wij hebben een extra hoge wc)

17. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden er een die op de bril ligt, met pinnetjes (anders kan ik het niet omschrijven die in de binnenkant van de bril steunen) en een gewoon opstapje erbij. Alleen stond het spul beneden, dus boven tilden we hem altijd op de wc. Verkleiner vond ie ook prettiger dan de pot.

18. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij hebben een simpele verkleiner tussen bril en pot. Gaat prima, maar meneer gaat ook bij anderen op de wc zonder verkleiner. Hij wou eerst ook alleen op het potje en vond de wc eng. Met stickers hebben we hem op de wc gekregen en toen hij voor de eerste keer poepte op de wc hebben we samen een kado gekocht. Sindsdien poept hij op de wc en sinds deze week durfen we de luier overdag uit te laten (ook als we even weg gaan). Met een ongelukje gisteren in de speeltuin, gaat het verder perfect! Achteraf ging het zindelijk worden vanzelf en zijn wij ook SUPERTROTS!

Off Topic: Mocht jij ook niet binnenkort testen Roozjuh?

19. adi

adi Niet meer actief

Voor mensen die toe zijn aan een nieuwe wc-bril:

Bij de karwei verkopen ze wc-brillen met ingebouwde verkleiner! Dat ziet er echt stijlvol uit en je hebt niet zon lomp geval dat telken op en af moet. Deze hoort echt bij de bril en als het kind klaar is zet je hem gewoon omhoog tegen de deksel van de wc-bril. Dan schuift ie IN de deksel en zit met een magneet vast. Je ziet hem niet eens.
    Wij vinden het echt ideaal!

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oja! Die heb ik ook wel eens gezien. Erg handig!!

Deel Deze Pagina