Hoi allemaal, Wat voor slofjes/schoeisel hebben jullie voor jullie kind(jes) op het KDV? Wij hebben nu van die leren babyslofjes maar die worden langzaam aan te klein. Ik twijfel nu waar ik goed aan doe om te kopen voor hem. Hij is 2 jaar/2 maanden en loopt al een jaar heel goed. Bedankt voor de tips/ideeën. gr vruchtje
Nova heeft van die berensloffen, van terstal, gaan tot 24/25 volgens mij, zijn de enige slofjes die ze zelf fijn vindt zitten, ze slijten wel redelijk snel, maar voor die 4 euro maakt dat niet uit hihi...
Hier ook en al helemaal op die leeftijd. Anders heb je bijv bij de scapino hele leuke stevige sloffen met stevige zolen, die mooi aansluiten op de voet.
Sil loopt of op zijn schoenen of op zijn sokken of op blote voeten. Maar net waar hij zin in heeft. Heb er eigenlijk nooit over gedacht sloffen te halen voor daar. Geloof ook niet dat er andere kindjes in zijn groep zijn die dat hebben. Iedereen loopt gewoon op schoenen of blote voeten, volgens mij.
"Gewone" sloffen, bovenkant van stof met een ritsje, zool van rubber. Van bijv. Van Haren of Scapino. Al moet ik zeggen dat hij ze meestal uittrekt en dan op zijn sokken verder hobbelt . Even off topic: Ik neem aan dat de kindjes die op hun schoenen op het KDV lopen op peutergroepen zitten? Hier mogen ze echt niet op hun schoenen naar binnen en leidsters en ouders ook niet ivm hygiene. Het gaat dan wel om een verticale groep, waar ook een aantal babies/ kruipers zijn.
Finn zit op een verticale groep en draagt ook gewoon zijn schoenen hoor, net als de andere kindjes... Als Finn laarzen aan heeft, of snowboots in de winter, krijgt hij sloffen aan binnen. Soms loopt hij ook op sokken of blote voeten... Zelf werk ik ook op een (andere) verticale groep, en ook bij ons worden gewone schoenen gedragen.
Nee, hoor, gewoon een verticale groep met rondtijgerende/rollende baby's. Misschien dat ze vinden dat dat goed is voor de weerstand ofzo..? Ik heb er zelf eigenlijk nooit moeite mee gehad, ook niet toen mijn zoon nog zo klein was.
Hier hebben alle kinderen binnen en buiten altijd schoenen, sandalen, slippers.. Niets speciaals voor binnen. En wel verticale groepen. Voor de allerkleinsten een grondbox en hoge box. Maar als ze groter worden, kruipen ze ook door de rest van de groep. Maar misschien zijn die sloffen met stevige zool wel wat?
Hier gewone schoenen, op horizontale en verticale groepen. Zou het persoonlijk ook echt niet nodig vinden om slofjes oid te hebben voor binnen.
Goh, ik dacht dus dat dat overal beleid was... Schoenen buiten, slofjes binnen. Blijkbaar niet dus! Weer wat geleerd . Voor mij persoonlijk zou ik er ook niet moeilijk over gedaan hebben als ze dit beleid niet hadden, hoor. Beetje weerstand opbouwen kan inderdaad geen kwaad . @TS: Sorry voor het vervuilen van je topic
Op het kdv van mijn zoontjes moeten de schoentjes ook uit. Ik had altijd leren slofjes voor ze, maar nu lopen ze gewoon op hun sokjes of blote voetjes. zou het handiger vinden als ze gewoon hun schoentjes aan konden houden en ze na het buiten spelen, goed voetjes vegen etc
Bij ons moeten de kinderen binnen hun schoenen uit. Wordt niet altijd strikt gehandhaafd, maar het is wel de regel. Mijn kinderen dragen geen sloffen. Of ze lopen op hun sokken, of op blote voeten, thuis ook. Gaat eigenlijk altijd goed. Juist wel leuk dat je kunt glijden, dat wordt onderdeel van hun spel
Vruchtje ik had in het begin van die leren slofjes en daarna had Tygo sokjes aan van Falke daar zit hele goeie antislip onder en zit ook lekker voor binnen.
Bij ons mag er dus echt niemand met buiten schoenen naar binnen. Ook de wegbrengers/ophalers moeten schoenen uit of de blauwe zakjes om de schoenen doen net zoals in het zwembad. Ik vind dat juist wel prettig en fris dat het zo gaat. Ik ga even kijken voor goede antislip sokken.