Kolf helpt bij verhogen kolfopbrengst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door IngeM, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik kolf nu met een medela swing enkel, hiermee kolf ik max 100cc uit beide borsten samen in 45 minuten tijd. Ik kolf alleen op m'n werkdagen, twee keer per dag. M'n dagopbrengst is de helft van wat ik nodig heb om m'n ventje mee te kunnen geven naar het kdv. Ik twijfel om een medela freestyle te kopen. Zou ik met deze kolf meer opbrengst kunnen krijgen? Na het kolven met de swing heb ik wel het idee dat er nog meer in m'n borsten zit wat ik er niet uitkrijg met de swing. Ik maak al gebruik van borstcompressie en ik gebruik ook oxytocine neusspray.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb altijd dubbelzijdig gekolfd, dus ik weet niet precies het antwoord op je vraag, maar vaak gaat het dubbelzijdig wel sneller en kun je efficiënter gebruik maken van de TSR (waarvan de eerste altijd het sterkste is, dacht ik?).

Ik ben overigens erg tevreden met mijn freestyle. Ik kolf ongeveer 20 minuten, 2x per werkdag en dan heb ik 350-400 ml.
    Maar ja, kolven is heel individueel bepaald, wellicht zou me dit met een enkelzijdige kolf ook wel lukken, geen idee...

3. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Of je met de Freestyle meer zou kolven weet ik niet. Ik ben er zelf wel heel tevreden mee. Wat je met de Swing nog zou kunnen proberen is steeds wisselen van borst na 5-7 minuten en misschien is je totale opbrengst wel hoger als je 3x30 minuten kolft ipv 2x45 (is ook beter voor je productie).

4. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mocht je een nieuwe kolf willen gaan kopen, ik kan je de ameda lactaline aanraden. Is een goedkopere elektrische dubbelzijdige kolf. Ik kolf er momenteel volledig mee en ben er erg tevreden mee.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik heb toendertijd via MP een 2e hands motertje er bij gekocht,de onderdelen had ik al. Ik ging toen dus dubbelzijdig kolven, aan beide kanten een Swing. En echt,de opbrengst was groter :)
    Het leek wel alsof mijn borsten het beter begrepen..

6. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    in het ziekenhuis hebben ze me geleerd dat dubbelzijdig kolven meestal meer opleverd.

ik heb op mp een medela pump style gekocht, deze zit in een rugzak en is dus ook makkelijk mee te nemen. Hier mee hoef ik maar 10 min te kolven.

7. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb toch maar de medela freestyle gekocht. Ook met het oog op een goede kolf hebben bij een tweede (en misschien wel meer) baby, dus dan zie ik het maar als investering. Heb al geoefend en de melk lijkt makkelijker en beter te komen! Morgen voor het eerst echt kolven op m'n werk. Misschien kan ik wel 3 keer een half uur gaan kolven ipv 2 keer drie kwartier. Dubbelzijdig kolven gaat natuurlijk sneller dan enkelzijdig.

Deel Deze Pagina