Wat vinden jullie? (onenigheid over roken met partner)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vinden jullie hier nu van?

1. Ik vind dat hij gelijk heeft

2. Ik vind van niet

3. Anders want..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    M'n man en ik zijn gestopt met roken toen we 'gingen oefenen voor n baby' en gelukkig maar want t was meteen raak ook! Maar goed.. na 2 maanden vertelde m'n man dat hij weer begonnen was, terwijl ik t zooooo moeilijk had máár omwille van m'n kleintje t tóch doorzette. Ongeveer n 3 maanden na de bevalling heeft m'n man besloten om toch voorgoed te stoppen, waar ik dan toch bewondering voor heb, want hij rookt nu 3 kwart jaar niet meer. Ikzelf daarentegen rook op n feestje nog wel, en drink geen alcohol. Hij drinkt wél alcohol en rookt dus niet.. snappen jullie t nog. Nu zit m'n man er gigantisch mee dat ik dus een paar peukjes rook op n feestje, terwijl ik t gewoon lekker vind en gezellig. Nét zoals hij dus n paar biertjes drinkt, die vergelijking maak ik dan. Maar dat kon ik niet met elkaar vergelijken volgens hem, hij denkt dat ik weer al meer ga roken dan, terwijl ik er voor de rest absoluut geen behoefte aan heb. Hij word/is dus pissig als ik er 1 opsteek.. vinden jullie dit terecht of niet? of stelt hij zich zeg maar gewoon aan? (want zo zie ik t dus :oops: )

2. Female

Female Niet meer actief

Je man is niet zwanger. Ik vind het ook geen enkel probleem dat mijn wel rookt en van zn biertje geniet.

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Er valt voor allebei wel iets te zeggen. Maar snap het van zijn kant ook. Hij moet stoppen omwille de baby, en jij mag dan wel roken. Dat op zo'n moment alcohol er bij wordt betrokken, doet er niet eens toe. Hij voelt zich gewoon genaaid omdat jij dan wel rookt. Zo zou ik me in ieder geval wel voelen..

Als ik zo even kijk, roken jullie dus thuis niet vanwege je kindje? Dan maakt het toch niet uit als je dat ergens anders wel doet? (als je dan niet alsnog je kindje bij je hebt) Blijft lastig altijd.
    Hier is 1 hele simpele regel in huis: NIET, NOOIT, en NERGENS roken.. behalve buiten. En dat werkt super.. ;)

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Je stopt maar voor 1 persoon en dat is voor jezelf!
    Jullie zijn destijds samen gestopt, hij is toen weer echt begonnen, en uiteindelijk weer gestopt (wat natuurlijk altijd goed is!) Maar ik vind niet dat je stopt voor de baby, je stopt voor jezelf.

Mijn man is helaas na 3,5 jaar weer begonnen met roken, en dat vind ik niet leuk. Maar het is wel zijn keus.
    Hij zou het dolgraag zo willen als wat jij doet, dus gewoon incidenteel een sigaretje roken, hij kan dat niet. Als jij dat wel kunt...

Maar dan nog, wij kunnen hier wel een mening over hebben, jullie moeten er met z'n tweeen vrede over krijgen.

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik vind dat je man niet moet zeuren.
    Je rookt af en toe op een feestje,nou en!
    Het is niet zo dat je hele huis blauw van de rook staat als hij thuiskomt...
    Hij drinkt een biertje en jij rookt een sigaretje...
    Ik denk dat hij ook niet zeurt als jullie na een feestje naar huis gaan en jij netjes zonder te drinken meneer veilig in de auto naar huis rijd hè ;)

6. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Patries, je weet ik rook! mijn manlief heeft daar niks over tezeggen.. Ik ben gestopt met het roken toen ik zwanger was... en begon t 4 maanden na mijn bevalling...

Ik stop alleen wanneer IK het wil.. Omdat IK er dan pas achter sta... (ik rook alleen maar buiten, niet in huis)

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik denk dat als je elke keer 1 sigaret rookt er steeds meer gaat roken en vind het wel terecht dat hij dat vervelend vind.

8. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik vind dat af en toe een sigaretje op een feestje moet kunnen.

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik kan me voorstellen dat hij er zich aan ergert.
    Je neemt toch de rooklucht mee naar huis en je "smaakt" dan ook naar rook.

Als hij gestopt is kan dat heel vervelend zijn.
    Misschien krijgt hij zelf dan moeite om niet te roken?

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Tsja ik hou niet van roken en niet van alcohol :)
    En mijn mannetje doet beide :rolleyes: gelukkig niet in huis, want ik heb hier zuurstofcilinders staan voor mijn ziekte..en daarvoor moest hij ook buiten roken. Alcohol vind ik ook niet fijn, hij mag echt niet in bed kruipen zonder zijn tanden te poetsen. Het is ook bewezen dat ouders die alcohol of drugs gebruiken en hun kind naast ze liggen als slecht word ervaren dus waarom dan alleen tabak naar voren halen. Ieder zijn meug, jij je sigaretje af en toe, en hij zijn biertje af en toe.
    Het is toch geven en nemen in een relatie?

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik kan zijn kant wel begrijpen hoor, jij wilde dat hij stopte tijdens de zwangerschap voor jouw en je baby en hij is toen weer begonnen en dat vond jij ook niet leuk, dus ik snap het wel dat hij het nu niet leuk vindt van jouw maar ja....het is ieder voor zich dus hij moet het toch accepteren, en verschil tussen roken en alcohol...tja is beiden slecht voor je lichaam maar met roken rookt er altijd wel iemand mee en dat is ook slecht voor een ander.....je moet hetzelf weten.... ;)

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik kan me zijn standpunt wel een beetje indenken en vind eigenlijk ook dat je roken en drinken niet met elkaar kunt vergelijken. Zeker niet als je beiden rookt/hebt gerookt. Ik zie roken toch meer als een verslaving dan alcohol en als je dan gestopt bent en je vrouw rookt wel af en toe maakt dat het weer moeilijker om er van af te blijven. Ik vind het ook nogsteeds moeilijk om mijn man te zien roken, dan krijg ik toch weer trek in een sigaretje. En het is natuurlijk ook nog eens zo dat roken schadelijker is dan drinken, dus misschien zegt hij het ook wel omdat hij je graag lang gezond wil houden 8)

Sterkte met jullie meningsverschil, hoop dat jullie er snel uitkomen met zijn tweeen! :D

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hij is jaloers! :) Eigenlijk wil hij ook een partysmoker zijn, maar hij vervalt weer in zijn oude gewoonte.

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik vind dat die zeurt. Jullie zijn destijds samen gestopt maar hem lukte het niet en jij kon dan ook niet zeuren want hij stopte pas na jouw bevalling weer! Dus al die tijd heb jij ook zijn rook in moeten ademenen dan misschien wel niet via direct maar wel als die je kustte. Dus gewoon jij je peukje en hij zijn drankje aangezien hij waarschijnlijk niet een partysmoker kan zijn want dan is die meteen weer verkocht.

Zo zou ik der dus overdenken, suc6!

15. Evi21

Evi21 Actief lid

5 jul 2007
    160
    0
    0
    Ik kan hem wel begrijpen!..
    Ik vind altijd dat de mensen die roken vallen er ook andere mensen lastig mee...
    Mensen die een biertje drinken vallen er geen andere mensen mee lastig! (dan bedoel ik wel gewoon normaal een biertje drinken.. niet dronken zijn of alcoholisten.)

En tsja jullie zijn toch allebei gestopt voor de baby.. als jij het dan niet vol houdt en hij wel... mmm... zou er ook niet blij mee zijn!

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik denk dat jij idd dicht bij het punt zit!

ieder zijn ding,en als jij het kunt om alleen op feestjes te roken,denk ik dat je man blij mag zijn dat je niet weer in je oude gewoonte valt van veel roken(dat had ik altijd)

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    drank kan net zo slecht zijn als een sigaret. En als je het alleen op feestjes doet en tijdens weekendjes weg met je dinnetje dan is er toch niks aan de hand. Mensen die de hele dag in een rokerige ruimte zitten en zelf niet roken krijgen meer binnen dan die paar keer op een feestje.
    Dus gewoon de discussie aangaan :) .
    Ik zou wel duidelijk aangeven dat het geen gewoonte van je gaat worden!

ps wanneer hebben we een feestje? ;)

18. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Je rookt toch niet thuis.
    Ik vind dat je man zich niet moet aanstellen ;)

19. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind dat jij gelijk hebt, je rookt af en toe eens sigaretje op feestjes en hij drinkt z'n biertje niks mis mee vind ik.
    Zolang je het kan volhouden om niet dagelijks te roken is het toch goed!

20. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik vind dat je niet moet zeuren als iemand puur uit gezelligheid een sigaretje rookt op een feestje als je kindje daar niet bij is.
    Als je roken alleen tot dat weet te beperken dan vind ik dat erg knap!

Deel Deze Pagina