Wij willen in augustus 2 weken naar Frankrijk, nu kwam mijn moeder ermee dat we dan wel een reisverzekering nodig hebben. Kan iemand mij vertellen of dat ook echt nodig is en of jullie een doorlopende hebben of voor 1x per jaar?
Je zou even moeten kijken waarvoor je al verzekerd bent binnen o.a. je zorgverzekering. Het gaat om de evt. buitenland dekking. Is bijvoorbeeld een ambulancevlucht terug naar NL verzekerd? Mijn moeder moest ooit teruggevlogen worden van Rhodos naar NL. We hebben de rekening daarvan gezien en daar hadden ze een 2e hypotheek op af kunnen sluiten als ze geen reisverzekering hadden (de zorgverzekering dekte deze destijds nl. niet). Nu is Frankrijk natuurlijk een stuk dichterbij, maar die paar euro die je per dag betaald weegt niet op tegen kosten waar je tegenaan kunt lopen. Is je auto binnen je verzekering of ANWB al verzekerd voor pechhulp binnen Europa? Dan heb je dit binnen je reisverzekering natuurlijk niet nodig. Daarnaast gaat het ook nog om bijvoorbeeld je bagage. Neem je dure camera's of iets dergelijks mee, dan is het wel fijn dat je deze vergoed krijgt bij diefstal. Ook bij stuk gaan of schade kun je veelal je reisverzekering aanspreken. Wij gaan nooit zonder reisverzekering weg, maar kijk wel kritisch naar wat je wel en niet nodig hebt. Het is overbodig om dubbel verzekerd te zijn en dus dubbel te betalen.
Duidelijk en helder. Wij hebben een doorlopende. We gaan nog wel eens een weekendje naar het buitenland. Ga je alleen in de zomer 2 weken dan is eemalig voordeliger.
Wij hebben een doorlopende omdat we meer als 2 keer per jaar naar 't buitenland gaan. Afgelopen maand waren we enorm blij dat we het afgesloten hadden. Mijn man heeft een behoorlijk ernstig ongeluk in 't buitenland gekregen en we hebben veel kosten gemaakt die de reisverzekering gedekt heeft. Altijd afsluiten dus!
Ook als je bijvoorbeeld bagage kwijt raakt of er iets kapot gaat kan een reisverzekering handig zijn!
Ik heb inmiddels op independer gekeken daar hebben ze het over maar 14 euro, verzekerde bedrag 3500 dit lijkt mij erg weinig als je het hebt over zorgkosten? Is trouwens zonder annuleringsverzekering want wij reserveren niks kunnen dus gaan en staan waar we willen of is dan alsnog een annuleringsverzekering nodig?
In een reisverzekering zitten diverse dingen di verzekerd zijn. Let wel op dat bijvoorbeeld bij het meenemen van je mobiele telefoon en een tablet niet het totale bedrag vergoed wordt... Afhankelijk vd waarde maar hier bijvoorbeeld iPhone en iPad en dat wordt maar voor een bepaald bedrag verzekerd... Je zorgverzekering dekt kosten, maar alleen wat het in Nederland zou kosten. Andere landen kunnen stukken duurder zijn en als je dan geen reisverzekering hebt betaal je je scheel... Evt bij je verzekeraars van je inboedelverzekeraar navraag doen of zij die ook kunnen afsluiten, mss pakket korting en ze kunnen je vragen beantwoorden
Zorgkosten worden door je zorgverzekeraar gedekt. De reisverzekering dekt de kosten die nodig zijn voor bijv vervoer en vergoed je spullen ed. Annuleringsverzekering hebben wij niet.
Dit ligt er wel aan hoe je verzekerd bent. Vanuit de basisverzekering is spoedeisende hulp tot max Nederlandse tarieven gedekt. Kost de behandeling meer? Dan zijn de verder kosten voor je zelf. Eventueel een aanvullende verzekering dekt wereldwijd. Dit moet je even nakijken in je polis ts. Ik heb via mijn werk een doorlopende reisverzekering via Allianz.
Wij boeken ook nooit, en hebben dus eigenlijk ook nooit een reis/annuleringsverzekering.... tot ik begin 2012 een leuk tripje "won" via vakantieveilingen. Bij het boeken werd me gevraagd of ik aanvullend een reis/annuleringsverzekering wilde, ach kostte 20 euro, dus doe maar Achteraf ontzettend blij om geweest... partner met een hartaanval in het ziekenhuis en zelf aansluitend ook een week in het ZH ivm moeten afbreken van de zwangerschap van ons zoontje (zie handtekening). Okay de vakantie kostte ongeveer 250 euro, maar ik was erg blij dat ik de boel zonder al te veel schade heb ik kunnen annuleren.
Mocht je een gaan afsluiten, check dan ook even de voorwaarden. Soms telt de reisverzekering niet voor reizen die je al geboekt hebt.
Reisverzekering is tot op dag van vertrek te boeken, annuleringsverzekering moet je binnen 7 dagen na definitieve boeking afsluiten anders kun je geweigerd worden. Zo moet je daarin dus opletten als je bijv zwanger bent en dan boekt...
Nou even verder verdiept. Het is inderdaad wel handig om af te sluiten en ook niet zo duur als ik dacht. Helaas heb ik alleen ANWB Nederland , Europa erbij nemen kost me nu 63 euro extra ! Dat vindt ik toch echt te gek. Dus zag bij reisverzekering ook de optie staan om autodingen vergoed te krijgen en vervangens vervoer. Helaas bij veel reisverzekeringen mag de auto maar iets van 8 jaar oud zijn. Onze auto is uit 2003 dus vallen daar steeds buiten. Inmiddels bij Ohra beland en daar zie ik niks over staan hoe oud de auto mag zijn dus ga maar even bellen kom dan op 24 euro voor die 1,5 week vindt ik best meevallen
zie inmiddels dat anwb uitbreiden maar 20 euro extra kost. Denk dat ik dat doe, en dan reisverzekering erbij is dan 17 euro via centraal beheer waar we ook inboedel en aansprakelijkheid hebben misschien dat ze nog een leuke aanbieding hebben
Eigenlijk zou je je af moeten vragen of je de kosten van een geannuleerde vakantie kunt permitteren. Reisverzekering is altijd handig voor het geval je hoge medische kosten c.q. repatriëring hebt boven het in NL geldende tarief (binnen EU wordt volgens mij zelfs 200 of 300% van het Nederlandse tarief vergoed). Voor kleine kosten geldt meestal een eigen risico.
Wij doen ook altijd een reisverzekering, maar dan kortlopend. wij gaan eigenlijk alleen in de zomer op vakantie, maar gaan we een keer een weekend dan doen we weer kortlopend omdat dat voor ons voordeliger is.
reisverz hebben wij doorlopend maar dat is omdat mijn man voor zijn werk veel weg is. annulering nemen wij ook altijd erbij omdat we nooit weten of het ook echt kan. en we hebben hem ook vaak moeten inzetten. meestal ben je dan 15% van je geld wel kwijt. maar jah altijd nog beter dn alles betalen en niet gaan...
Huh, je betaalt +_ 7% aan annuleringsverzekering vd reissom. Dus 70 euro voor 1000 euro. Als je moet annuleren ( met annulerings geldige reden) dan wil je dat toch dan krijg je gewoon je 1000 euro terug! En ben je maar 70 euro kwijt... 930 euro om de reis een andere keer alsnog te gaan maken... Gebeurd er niks ben je die 70 euro ook kwijt....
Tip: sluit je reisverzekering ook bij de anwb af. Dit doen wij ook. Mijn collega had vorig jaar pech met haar auto en heeft ontzettend veel gedoe gehad met het regelen van vergoedingen. de anwb gaf aan dat ze het met haar reisverzekering moest regelen en vice versa. Doorlopend is trouwens vaak goedkoper dan een eenmalige reisverzekering vreemd genoeg. Wij hebben wel een annuleringsverzekering, zelfs een extra uitgebreide, we kunnen zonder opgaaf van reden annuleren en krijgen het volledige bedrag terug. Met 3 kids kan er toch van alles gebeuren en dan is 2000 euro wel veel geld voor een vakantie waar je geen gebruik van maakt.
Maar dat is het dus juist wij boeken niks dus hebben ook niks te annuleren Zie nu bij Anwb dat doorlopend inderdaad goedkoper is, denk dat ik dat maar bij hun doe kost me 36 euro voor een jaar..