Help! Minder verzadigd gevoel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Edelweisje, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Even een vraagje:
    Ik gaf in het begin Nan A.R. omdat mijn zoontje soms voeding teruggeeft.
    Nu heb ik Nan H.A. in huis. en daar heb ik een raar verschijnsel mee.
    Hij geeft er niet van terug, boert wel wat meer. Maar hij heeft vlugger honger van die voeding. Kan dat?
    Als je de ingrediënten vergelijkt merk ik dat er in Nan A.R. aardappelzetmeel zit en in de Nan H.A. niet. Kan dit zijn dat ie een minder verzadigd gevoel heeft van de Nan H.A.?
    Wel raar als je een flesje van Nan A.R. klaarmaakt en schudt komt er schuim op bij de melk van Nan H.A. niet.
    Help wa zou ik doen?
    De Nan A.R. teruggeven of verder de Nan H.A. geven?

Groetjes Edelweisje

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het zetmeel zorgt inderdaad voor een verzadigd gevoel, en het maakt de melk ook wat 'stijver', waardoor er, als je schudt, makkelijker lucht in blijft zitten (slagroomeffect).

Dat kinderen minder teruggeven van HA zie je vaker. Melk teruggeven kan namelijk ook een teken zijn van een lichte gevoeligheid of allergie voor koemelk, en bij HA hebben ze daar minder last van.

Je kunt het pak gewoon opmaken, en daarna beslissen wat jullie beter bevalt. Omdat je op het moment toch nog een paar borstvoedingen geeft kun je dat sneller honger hebben gemakkelijk ondervangen door tussendoor even aan te leggen.

3. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Bedankt voor het antwoord.

Ik zou graag als ie 4 maand is overschakelen op Nan Pro2
    zou ik nu al de Nan Pro1 halen dat ie het gewoon raakt of moet ik mijn pak Nan H.A.1 verder uitgeven en als het op is kijken want Nan Pro2 zegt?
    Ik heb hem vanmiddag idd eventjes aangelegd tussendoor.
    Hij huilde de hele tijd als ie in zijn bedje lag, kan dat door de verandering van de melk komen of door het feit dat ik hem voor de eerste keer in zijn grote bed heb gelegd voor zijn middagdutje. Na de bv is ie in slaap gevallen hij slaapt nog steeds.

groetjes Edelweisje

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom wil je met 4 maanden al naar de opvolgmelk? Dat is toch pas vanaf 6 maanden?

Ik zou dit pak eerst lekker opmaken en kijken hoe hij het vindt hoor!

5. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    De Nan Pro is vanaf 4 maanden staat er in de folder van Netlé.
    Ik zou mss best het pak opmaken maar dan wel wat meer geven want hij had wel echt veel te vroeg terug honger hoor. Dat is niet aangenaam voor mij en ook niet voor hem.

Groetjes. Edelweisje

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, dat is het verschil tussen Nederland en België ja. In België mogen ze opvolgmelk inderdaad vanaf een vroegere leeftijd al aanprijzen.

7. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Vanavond zijn 2e flesje Nan H.A. gegeven. hij heeft toch wat melk teruggeven dus ik denk niet dat ie allergisch is aan iets. Ik twijfel nu enorm of ik terug de Nan A.R. moet gaan nemen of ik naar de gewone Nan Pro moet gaan. De Nan A.R. geeft hem wel een verzadigend gevoel heb ik de indruk.
    Weet iemand of Nan Pro ook zo is of niet.

Groetjes Edelweisje

Deel Deze Pagina