Wie kan mij adviseren.. wij weten het namelijk niet meer. Mijn zoon poept pas na de 4 of 5e dag en heeft ontzetten veel last van krampen. Gisteren en eergister was hij ontroostbaar (vermoedelijk kolieken?).. Ik gebruik al omeo en cina baby plus venkelthee maar dit mag niet baten ook doen we al meer water door de voeding. Ook heeft hij last van sterk ruikende urine, berg, droge huid maar alleen op het gezicht met rode pukkeltjes, veel niesen en lijkt alsof hij altijd verkouden is ook heeft hij last van maagzuur.. na 2 a 3 uur komt nog zijn voeding omhoog. Nadat hij de fles gehad heeft begint hij te huilen en wrijft in zn oogjes.. mijn gevoel zegt dat hij ergens een allergische reactie op heeft. Wie heeft dit gevoel ook nadat hij/zij dit gelezen heeft.. Een verdrietige moeder
Ik weet het niet, maar het klinkt wel vervelend. Ik zou hierover geloof ik echt contact opnemen met CB en/of Huisarts... Misschien zou je kunnen proberen om nutriton (johannesbroodpitmeel) aan de fles toe te voegen om te voorkomen dat het na een paar uur nog omhoog komt. Maar als ik je verhaal zo lees zou ik denk ik niet zelf verder gaan proberen maar een afspraak maken bij bv huisarts. Sterkte!
Hij word 23 januari 3 maanden.. en heb al meerdere keren gebeld met de huisarts en dokterswacht. Heb nu forlax gekregen.. maar in de bijsluiter staat dat het vanaf 6 maanden gebruikt kan worden.. heb de apotheker gevraagd en die stelde voor te beginnen met een half zakje..maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo op omdat ze dan weer krampjes kunnen krijgen en hij heeft er al zoveel last van. Die Jbm zit al standaard in de Omneo.
En hij heeft geen koorts? Ik zou als ik jou was even niks anders geven en zijn lijfje de tijd geven om het op een natuurlijke manier op te lossen. Ik zou maandag naar het inloopspreekuur van de huisarts gaan. Niet meer bellen, maar er naartoe gaan. Jij bent zijn moeder en je voelt je hier niet goed bij dus volg je gevoel en ga desnoods gewoon naar het zh. Veel succes en beterschap voor je zoontje.
Nee, hij heeft geen koorts.. Ga zeker verdere stappen ondernemen want het word steeds erger. In het begin had hij om de dag ontlastig.. maar ipv dat het beter werd.. word het juist slechter. Dank je
Nou ik hoop echt dat het snel beter zal gaan met hem. Maar zoals ik al zei, ik zou even niks meer geven behalve zijn gewone voeding. Dat kleine lijfje krijgt nu ineens zoveel te verwerken. En altijd je gevoel blijven volgen, als jij denkt dat het niet goed zit, meteen bellen naar de HA en desnoods naar het zh.
Even een opmerking.. In de Omneo van Nutrilon zit geen Jbm. De eiwitten die in de voeding zitten zijn wat verder voorbereid en daardoor makkelijker af te breken door het lichaam. Dit zorgt ervoor dat de darmen minder last hebben van krampjes. In de Nutrilon AR zit wel Jbm. Misschien dat je die dan eens moet proberen?
Idd, sorry je heb gelijk.. Mij werd deze voeding geadviseerd omdat deze dikker is dan de standaard.. Maar word de ontlasting dan ook dunner door JBM of is het echt alleen maar voor het spuugen? Misschien dat ik dan beter een paar schepjes JBM door de Omneo kan doen?
Ik moer eerlijk zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met Jbm... Wel met de Omneo. Ik zag qua dikte tussen de standaard en de Omneo niet veel verschil. Het viel me ook eigenlijk pas op toen we hier over gingen op de nummer 2. Die is meer siroopachtig, terwijl de 1 waterdun is.. Maar goed, daar heb je nu niets aan. Nutrilon AR helpt weer niet tegen de krampjes, alleen tegen het spugen. Ik zou het nog even overleggen met de HA of CB... Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij spuugt omdat hij zich zo druk maakt van de krampjes.. Die indruk had ik bij Jelle altijd. Jelle heeft avonden gehuild door de krampjes... En ineens was het van de ene op de andere dag over en sliep hij als een roosje vanaf 19.00... Overigens zit je nu wel ongeveer op het hoogtepunt met de krampjes... Veel baby's hebben er erg veel last van op deze leeftijd. Vanaf een maand of 3 zou het minder moeten worden.
Zal ik zeker gaan doen want ik blijf het toch echt raar vinden dat hij niet goed kan poepen.. en dan al die kwaaltjes erbij. Hoop echt dat het na 3 maanden beter gaat worden! Vind het echt zo zielig voor me mannetje..
hier eigenlijk het zelfde probleem gehad esmay poepte ook pas om de 4 a 5 dagen en had er ontzettend last van. wij zijn ook van dokter tot handoplegger geweest en niets hielp we hebben ook forlax gehad maar ook zonder . we werden er hopeloos van het is zo zielig voor z`n kleintje. we hebben nu clixsma in huis van de ha gekregen en als ze die gehad heeft gaat het goed. ook heeft ze lactulose siroop gekregen daar moest ze 2x daags 5ml van tot dat haar ontlasting dun genoeg is en elke dag komt. en we gebruiken nu omneo met jhbp. door de fles omdat zij ook veel spuugd. we mochten ook wat eerder beginnen met fuithapjes want dat stimuleert haar darmpjes beter. en nu gaat het gelukkig goed. even afkloppen. ze heeft geen krampjes en poept bijna elke dag dat is een hele opluchting voor haar. het enige probleem is eigenlijk nog dat ze nog steeds na 2 uur na de fles wat spuugt maar dat is gewoon doorzichtig en ruikt wat zurig ze trekt dan een vies gezichtje we moeten 8 januari weer naar de kinderarts en dan wil ik even vragen wat dat is. ik hoop dat het snel beter wordt met jullie kleintje. liefs joepie
Hier sinds ik over ben gegaan op FV uitslag in het gezichtje, veel krampen, moeizaam poepen en dat om de 4 a 5 dagen. Niet op haar buikje willen liggen, halve flesjes drinken en dan na 2 uur weer komen, erg onrustig zijn als of de voeding niet lekker viel enz enz. Op advies van het CB over gegaan op Pepti en 95 % van de klachten verdwenen. Hier na een provocatie test gedaan en vrijwel direct weer reactie. Alleen het poepen ging nog niet, nu gebruiken wij dus ook forlax en ze heeft iedere dag een vieze luier alleen is het water en water dun, lijkt me toch ook niet de bedoeling dus Dinsdag maar weer met de huisarts overleggen. Dus als ik jou was zou ik toch weer naar je huisarts gaan of kontakt op nemen met het CB . Succes
Ik zou proberen niet te veel tegelijk te proberen. Probeer of Cinababy of venkelthee. Als je iets probeert geef het eerst een dag of 4/5 de tijd voor je iets nieuws probeert anders raken de darmpjes helemaal overstuur. (als je dit natuurlijk al doet heb ik niks gezegd!) Heeft de kleine krampjes of is ie aan het persen? Voor een verstopping kan je beter geen middel tegen krampjes gebruiken is mij verteld. Dit schijnt een verstopping te verslechteren, maar dit weet ik niet uit eigen ervaring. Ik gebruik Kindicol tegen de verstopping en ik geef extra water (10 cc per fles). En het gaat bij mij tot nu toe beter. Alleen met dat extra water zal jouw kleine misschien wel meer gaan spugen. Het kan zijn dat het spugen alleen maar door het persen komt, dat heeft Julia ook. Wel hou ik haar altijd na de voeding nog een kwartiertje rechtop. Het wrijven in zijn oogjes kan ook een teken van vermoeiheid zijn. Toen Julia na een paar dagen eindelijk gepoept had, heeft ze een hele dag geslapen (muv de voedingen uiteraard!). Het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat je er iets aan hebt. Sterkte, Wendy.
Jesper poept echt veel makkelijker met jhbm. Dus je kan het zeker een keer proberen, het kan verder geen kwaad meen ik.
mijn dochter had dit ok met nutrilon omneo en gebruik nu friso normaal gemenkt met comfort en alle problemen omtrent poepen en krampjes zijn verdwenen. misschien ook overstappen?
Die cinababy en venkel heb ik al tijden geprobeerd maar krijg het idee dat hij er aan gewend raakt.. Dus de tijd heb ik het wel gegeven. Persen doet hij eigenlijk niet.. zijn echt de krampjes, maar het valt gewoon op nadat hij gepoept heeft hij veel relaxter is en geen last heeft van krampjes. Hoe langer het blijft zitten des te meer krampjes hij heeft. Ik had ook ergens gelezen dat je geen middeltjes tegen krampjes mag geven als er een verstopping zit maar dat werd niet bevestigd door de huisarts.. lekker verwarrend weer! Mijn vriend kreeg vroeger als baby ook frisolac en deed het daar heel goed op.. mijn vriend spuugde als baby ontzettend en had ook heel veel krampjes .. toen ze was overgestapt was het goed.. misschien moet ik inderdaad maar overstappen. Ik zal maandag nog maar even contacten met de ha en cb 1 ding is zeker .. geen 1 kindje is het zelfde en het is altijd maar afwachten of je de juiste beslissing heb gemaakt... dat is iets wat ik ontzettend moeilijk vind. De onmacht en het niet zeker weten...
Dat is 1 ding dat zeker is. Ik vraag me ook elke dag weer af of ik de goede keuzes maak, want idd alle baby's zijn verschillend en je kan soms hele uiteenlopende adviezen krijgen. Succes, Wendy.
Wij zijn overgestapt op hongerige baby voeding voor Nathan, dat gaat perfect alleen poepte hij niet meer. We hebben van de HA dat laxeer drankje gehad (weet de naam even niet meer). Daar ging hij ontzettend van aan de dunne en kreeg hij nog meer krampjes. We hebben toen Jbpm aan zijn drinken toegevoegd (1 minischepje per fles) en sindsdien poept hij als een nieuwe 1 volle poepluier per dag gemiddeld, dit had hij eerst ook altijd. Nu bouwen we de Jbpm wel af. We voegen het nu om de fles toe en nog steeds gaat het goed! Misschien dat eens proberen? Succes!