Geeft niet hoor, je bedoelt het goed... Maar kan ik wel menstrueren als er nog zwangerschapsweefsel zit?
Dat is inderdaad een goeie vraag, in principe alleen als je hcg laag genoeg is, maar zo'n rest veroorzaakt nogal eens een te hoog hcg waardoor je geen nieuwe cyclus krijgt. Zo ging het bij mij ook, het bleef hoog, en ik kreeg geen nieuwe cyclus. Tot de rest hysteroscopisch verwijderd werd. Vandaar mijn dringende advies om hcg te laten prikken, desnoods bij de huisarts. Hoe groot was de rest eigenlijk? Dat horen ze wel te meten. En zat ie achter in de bm of voorin? Suus
3 mm. Heel klein dus. Vrijwel nihil. Geen idee of het voor of achterin was. Zei hij niet. Vanmorgen was ik weer zo ontzettend misselijk! Ging bijna over mijn nek...
3 mm is inderdaad wel superklein. Dat zou moeten meekomen bij menstruatie, zou je denken. Als je je erg zorgen maakt over het hcg, gewoon even langs de huisarts om te laten prikken. Suus
Even een update vanaf hier: donderdag naar de gyn geweest, er zat dus nog weefsel wat weer groter geworden is. Ik krijg nu een curettage. Ik mocht kiezen uit de dag voor kerst of de dag na kerst. Het wordt maandag. Ik zie er gigantisch tegenop. Hadden ze het maar meteen gedaan. De miskraam is zo'n 6 weken geleden. Nu komt alles weer boven. Ook ben ik bang dat ik veel pijn ga hebben, omdat ik nu vrijwel geen pijn heb. Ik moet het maar ondergaan...
Tsjemig Tieck, hier was ik dus zo bang voor een paar weken terug. Wat een onkunde. Sta erop dat ze ook je hcg prikken. Morgen en dan nog eens over een paar weken. Groter wordend weefsel kan woekeren. De kans is klein maar het hcg moeten ze echt even opvolgen, als dat goed daalt is het in orde. Krijg je plaatselijke verdoving of algehele? Ik heb het altijd met plaatselijke gedaan. Dat vind ik zelf goed te doen. De pijn na een curettage valt meestal erg mee en na morgen ben je er vast vanaf. Maar hier zat je natuurlijk niet op te wachten. Was je inmiddels wel alweer ongesteld geweest? Heel veel sterkte morgen. Hoe laat moet je? Dan zal ik aan je denken. Suus
Ze hebben niet aangeboden om plaatselijk te verdoven. Ik moet onder algehele narcose. Ik niet even opschrijven wat ik allemaal wil vragen. Wil ook nog een nacontrole, was de vorige keer ook niet vanzelfsprekend... Ik vind sowieso dat ze je dingen een beetje opdringen. dat ze je de keuze geven is volgens mij gewoon formaliteit. Nee ben niet meer ongi geweest ook...
Btw ik moet er half 8 zijn. Geen idee hoe laat ik naar de o.k. moet.... Tx dat je aan me denkt. Ik zie er zoooo tegenop!
Kan ik me voorstellen, het is ook naadje dit. Je kunt morgen nog zeggen dat je plaatselijk wilt, als je dat wilt. Heb ik ook op laatste moment gedaan. De curettage zelf valt doorgaans erg mee. De rompslomp eromheen en het emotionele aspect is weer wat anders hè? Maak idd een lijst en wees zeer assertief. Het is jouw lijf! Suus
Vanmorgen gecuretteerd. Onder narcose. Weefsel is opgestuurd, over 6 weken heb ik nacontrole. Ze denken dat het nog weefsel is van de vorige keer en dat er een nieuwe zwangerschap naast is gegroeid...
Pff, fijn dat het achter de rug is. Ik heb exact hetzelfde gehad in april. Ongelooflijk hè? Ook een oude placentarest naast 'nieuw' zwangerschapsweefsel. De rest zat muurvast, vandaar dat ze een hysteroscopie hebben moeten doen. Bij mij hebben ze het hcg opgevolgd, want soms groeit dat soort weefsel toch weer aan na verwijdering. Hebben ze jouw hcg geprikt en gaan ze dat nog eens doen over een paar weken? Zo niet, laat het dan zelf doen via de huisarts. Wat jij hebt/had is een persisterende trofoblast, en dat kan (heel soms) gevaarlijk zijn. Als het hcg goed daalt en niet weer stijgt, dan weet je dat het goed zit. Anders niet. Hebben ze tegen jou iets gezegd over de oorzaak van de tweede miskraam? Bij mij hadden ze het erover dat de oude rest de zwangerschappen van daarna in de weg kan hebben gezeten. Hoe voel je je verder? Suus